|

درخواست میخائیل خودورکوفسکی از مردم برای حمایت از گروه واگنر

در پی اوج گیری تنش‌ها میان یوگنی پریگوژین، رئیس گروه شبه‌نظامیان واگنر و دولت روسیه، بامداد شنبه نیروهای مسلح این گروه، ورود به خاک روسیه از سمت اوکراین را آغاز و اعلام کردند که به سمت مسکو پیشروی خواهند کرد.

درخواست میخائیل خودورکوفسکی از مردم برای حمایت از گروه واگنر

به گزارش شبکه شرق، در آنسوی درگیری نیز در شهرهای مختلف روسیه تدابیر شدید امنیتی به اجرا گذاشته شد و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور طی سخنانی گروه واگنر را خائن نامید و خواستار اتحاد مردم روسیه علیه آن شد.

آخرین اخبار درباره درگیری میان نیروهای گروه واگنر و دولت روسیه در روز شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ ژوئن ۲۰۲۳ میلادی را در این صفحه دنبال کنید.

مشاور رئیس جمهوری اوکراین: تازه، اول کار است

میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهوری اوکراین در واکنش به درگیری‌ها میان مزدوران نظامی گروه واگنر و ارتش روسیه گفت که این «تازه اول کار» است.

او در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت تظاهر به اینکه همه چیز تحت کنترل است به معنای پایان بحران نیست.

او در یکی از آخرین پیامهای توییتری نیز نوشت: «۴۸ ساعت آینده وضعیت جدید روسیه را مشخص خواهد کرد. یا یک جنگ داخلی تمام عیار، یا یک انتقال قدرت با مذاکره، یا یک مهلت موقت قبل از مرحله پایانی سقوط رژیم پوتین. همه بازیکنان بالقوه اکنون انتخاب می‌کنند که در کدام سمت قرار بگیرند.»

درخواست خودورکوفسکی از مردم روسیه برای حمایت از گروه واگنر

میخائیل خودورکوفسکی، سرمایه‌دار حوزه نفت اهل روسیه و یکی از ثروتمندترین افراد جهان که از منتقدان جدی ولادیمیر پوتین محسوب می‌شود، روز شنبه از مردم روسیه خواست که از رئیس گروه واگنر که قول داده رهبری نظامی مسکو را سرنگون کند، حمایت کنند.

او اعلام کرد: «اکنون باید کمک کنیم و بعدها در صورت لزوم، با این گروه نیز مبارزه خواهیم کرد».

او تاکید کرد که برای مقابله با کرملین، «حتی حمایت از شیطان» نیز مهم است.

او همچنین در پیام دیگری نوشت: «هر چقدر هم که عجیب به نظر برسد، باز هم به نظر من روس‌های ضد جنگ باید در این لحظه از پریگوژین حمایت کنند. او متحد ما نیست و این حمایت بسیار موقت و مشروط خواهد بود، اما حرکت او ضربه بزرگی به مشروعیت پوتین می‌زند و هر چیزی که رژیم را بشکند خوب است.»

یوگنی پریگوژین: نیروهای واگنر آماده جانفشانی برای سرنگونی رهبری نظامی روسیه هستند

بنا بر اعلام خبرگزاری فرانسه، یوگنی پریگوژین با اشاره به هزاران نیروی عضو واگنر اعلام کرد: «همه ما آماده مرگ هستیم و برای مردم روسیه می‌میریم.»

 

منبع: یورو نیوز
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها