|

آمادگی جادوگران برای محافظت از مسی!

امشب آخرین بازی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برگزار می‌شود و قهرمان مسابقات پس از بازی فرانسه و آرژانتین جام را بالای سر می‌برد.

آمادگی جادوگران برای محافظت از مسی!

تحلیل‌هایی درباره گرفتار شدن روسیه در اوکراین و مواجهه دو ستاره تیم‌های ملی فرانسه  و آرژانتین در بازی فینال جام جهانی موضوعاتی هستند که در صفحه اول روزنامه‌های آمریکایی مورد توجه قرار گرفته اند. 

برای انگلیسی‌‌ها در کنار فینال جام جهانی پیگیری اسنادی که نشان می‌دهد در مهمانی تابستان گذشته در اقامتگاه وزارت خارجه آثاری از گردی سفید و مشکوک مصرف شده، اهمیت دارد. 

در صفحه اول روزنامه‌‌های خاورمیانه‌ای کوتاه ماندن دست مراکش از مدال جام جهانی و همچنین برگزاری انتخابات کم رونق و تحریم شده در تونس خبر اول است. البته این روزنامه‌ها به ادامه‌دار بودن اعتراضات در برخی از شهرهای ایران از جمله نماز جمعه زاهدان هم اشاره کرده اند.

 

گاردین

رد پای پودر سفید مشکوک در اقامتگاه وزارت خارجه!

اسناد و مدارکی به دست روزنامه گاردین رسیده است که می‌گوید تابستان گذشته آثاری از پودری سفیدرنگ و مشکوک در اقامتگاه وزارت خارجه بریتانیا موسوم به چیونینگ هاس پیدا شده است. 

در آن روزها خانم لیز تراس در قامت وزیر خارجه بریتانیا سرگرم برگزاری جشن‌هایی برای کمپین خود در رقابت‌های نخست‌وزیری بوده است. آثار این پودر شبیه به کوکائین در مهمانی‌های چند شب پیش از پیروزی لیز تراس در چیونینگ هاس مشاهده شده است. 

یکی از کارکنان ادعا می‌کند پودر سفید و مشکوک را با معرف کوکائین آزموده و تغییر رنگ قابل انتظار را مشاهده کرده است. در نظام قضایی بریتانیا، داشتن کوکائین جرم سنگینی است و جریمه‌ نقدی نامحدود و یا تا ۷ سال حبس دارد. 

 پیش از ماجراهای چیونینگ هاس، مهمانی‌های نخست‌وزیر وقت یعنی بوریس جانسون در شب کریسمس در دوران پاندمی هم دردسرساز و در نهایت منجر به از دست رفتن جایگاه نخست‌وزیری شد. 

 

    عرب نیوز

    انتخابات در تونس؛ مخالفان شرکت نکردند

 بالاخره قیس سعید رئیس‌جمهور تونس به خواسته‌اش رسید و انتخابات پارلمانی در این کشور برگزار شد. هرچند مخالفان آن را تحریم کرده بودند و دیگر شرکت‌کنندگان هم شور و شوقی برای آن نداشتند.

مخالفان قیس سعید می‌گویند انتخابات اخیر بخشی از کودتایی بزرگ علیه دموکراسی است؛ آن هم در کشوری مثل تونس که خاستگاه بهار عربی و تلاش برای برقراری دموکراسی و اصلاحات اقتصادی بوده است. 

سال گذشته قیس سعید پارلمان را منحل کرد و حتی از نیروهای نظامی تونس برای اجرای حکم سود برد. او به منظور اصلاح قانون اساسی رفراندومی در تونس برگزار کرد که به مذاق مخالفان خوش نیامد. مخالفان سعید را متهم کردند با هدف تمرکز قدرت به سود رئیس‌جمهور این اصلاحات را انجام داده است. 

 با همه این حرف‌ها و مخالفت‌ها انتخابات پارلمانی اخیر تونس هم برگزار شده است؛ تنها با مشارکت حدود ۹ درصد از شهروندان تونسی. پارلمانی که قدرت نخواهد داشت و بیش از هر موضوعی در مسیر دولت حرکت خواهد کرد. 

 

نیویورک تایمز

آمادگی جادوگران برای محافظت از مسی!

امشب آخرین بازی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برگزار می‌شود و قهرمان مسابقات پس از بازی فرانسه و آرژانتین جام را بالای سر می‌برد. 

چشم فرانسوی‌ها به ستاره جوان‌شان، امباپه است و چشم آرژانتینی‌ها به مسی و ارتش جادوگران! شوخی نیست صدها جادوگر و طلسم‌خوان آرژانتینی در سراسر این کشور دست به کار شده و وردها خوانده و طلسم‌ها را بسته اند تا امشب جام قهرمانی بالای دست مسی باشد. 

 یکی از جادوگران آرژانتینی در توییتر نوشته: « خواهران متخصص چشم‌زخم، مسی گرفتار شده است، کمک کنید»! باور کردنی نیست، اما این توییت صدها بار هم‌رسان شده است تا جادوگران در سراسر آرژانتین پسر طلایی را از چشم‌زخم محافظت‌ کنند!

 کارشناسان فوتبال و آنالیزورها سرگرم بالا و پایین کردن اعداد و ارقام مربوط به بازی‌ها و میزان تاثیر‌گذاری مسی و یارانش در تیم ملی آرژانتین و امباپه و یارانش در تیم ملی فرانسه هستند. آنها کاری به اوراد و طلسم‌ شکن‌ها ندارند. آنها حتی از میزهای شرط‌بندی و ضریب شانش مسی و امباپه در بازی امشب هم خبر ندارند. اما فوتبال امشب همه را از جادوگر و شرط‌بند گرفته تا فیفا و معاملاتش و کارشناسان و هواداران را سرگرم کرده است.

 

ایندیپندنت

کاهش خدمات حقوقی و بهداشتی به پناه‌جویان

کابینه ریشی سوناک برای کاهش خدمات حقوقی و بهداشتی به پناه‌جویان تلاش می‌کند. وزرای کابینه با ارائه طرحی جدید، درصدد هستند از تعداد پناه‌جویانی که از کانال مانش وارد بریتانیا بشوند، بکاهند. 

طرح جدید کابینه سوناک حتی قوانین موجود برای نگهداری از مهاجران غیرقانونی و پناه‌جویان را هم نادیده می‌انگارد و آنها را از دسترسی به خدمات حقوقی و بهداشتی محروم می‌کند.

اقدام اخیر وزارت مهاجرت و کشور انگلیس در برخورد با پناه‌جویانی که در اقامتگاه منستون در کنت ساکن بودند و همچنین طرح جدید باعث اعتراض خیریه‌های انگلیس شده است. آنها می‌گویند طرح کابینه به منظور ترساندن پناه‌جویان از ورود به انگلیس ارائه شده، اما فقط صدای وحشت را دورتر می‌کند و اصل ماجرا پابرجا خواهد بود. 

 کارشناسان و تحلیل‌گران هم می‌گویند این طرح باعث می‌شود حتی گزارش اذیت و‌‌‌ آزار پناه‌جویان هم به گوش نرسد و دست کمپ‌ها را برای هرگونه شکنجه آنها باز می‌کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها