|

بالون چینی؛ جاسوسی از همه پایگاه‌های نظامی جهان!

روزنامه‌ها و رسانه‌های آمریکایی همچنان درگیر بالون چینی‌ هستند. هر روز که می‌‌گذرد آنها بر این ادعا که بالون چینی بالون جاسوسی بوده مطمئن‌تر می‌شوند. در تازه‌ترین ادعا این مقامات می‌گویند نه تنها آمریکا که مراکز نظامی بسیاری از کشورهای جهان هدف جاسوسی این بالون بوده است.

بالون چینی؛ جاسوسی از همه پایگاه‌های نظامی جهان!

روزنامه‌ها و رسانه‌های آمریکایی همچنان درگیر بالون چینی‌ هستند. هر روز که می‌‌گذرد آنها بر این ادعا که بالون چینی بالون جاسوسی بوده مطمئن‌تر می‌شوند. در تازه‌ترین ادعا این مقامات می‌گویند نه تنها آمریکا که مراکز نظامی بسیاری از کشورهای جهان هدف جاسوسی این بالون بوده است. 

برای انگلیسی‌ها سفر غیر منتظره رئیس‌جمهور اوکراین به بریتانیا اهمیت دارد. او علاوه بر این که از حمایت سرسختانه بریتانیا از اوکراین در تقابل با روسیه تشکر کرده، از انگلسی‌ها خواسته است جتهای جنگنده تایفون را هم در اختیارش بگذارند. درخواستی که انگلیس با قطعیت جواب آن را نداد و موکول کرده به پس از مشورت. 

زلزله ترکیه و سوریه برای خاورمیانه‌ای ها مهمتر از هر موضوعی است. بخش عمده صفحه اول روزنامه‌‌های منطقه به شرایط سخت اهالی مناطق زلزله‌زده اختصاص دارد. آنها از ارسال کمک کشورهای منطقه به ترکیه و سوریه می‌گویند و از کمبود غذا و آب و هوای سرد و کشنده منطقه. 

 

نیویورک تایمز

بالون چینی؛ جاسوسی از همه پایگاه‌های نظامی جهان!

مقامات آمریکایی در تازه‌ترین اظهارنظر درباره فعالیت بالون جاسوسی چینی ادعا کرده اند چینی‌ها به این وسیله از همه مراکز نظامی جهان جاسوسی می‌کنند. 

این بالون‌ها به نسبت ماهواره‌های جاسوسی مدت زمان بیشتری معلق می‌مانند، رادار گریز و به زمین نزدیک‌تر هستند و نقص ارسال داده‌های سلولی و رادیویی ماهواره‌ها را جبران می‌‌کنند.

آمریکایی‌ها به تازگی بالون سفید چینی‌ها را بر فراز اقیانوس اطلس منهدم کرده اند. آنها به سرعت بقایای بالون را جمع کردند و قصد دارند با مهندسی معکوس به جزییات آن دست پیدا کنند. چینی‌ها می‌‌گویند این بالون فعالیت جاسوسی نداشته و یک بالون هواشناسی معمولی بوده است. 

پرواز این بالون در حریم هوایی آمریکا بر فراز سایت و سیلوهای هسته‌ای مونتانا بوده است. آمریکایی‌‌ها می‌گویند نه فقط سیلوهای مونتانا که بسیاری از مراکز نظامی در آسیا و آمریکای لاتین هدف جمع‌آوری داده بوده است. 

عرب نیوز

زلزله؛ سرما و گرسنگی نجات‌یافته‌ها را تهدید می‌‌کند

شمار کشته‌های زلزله سوریه و ترکیه از ۱۵ هزار نفر گذشته و به پیش‌بینی تلخ سازمان بهداشت جهانی نزدیک‌تر شده است. اما این میان جان آنها که نجات پیدا کرده اند هم در خطر است.

آنها از زیر آوار زلزله بیرون آمده اند،‌ اما از شر سرما و گرسنگی در امان نیستند. بارش برف و باران و مسدود بودن بسیاری از مسیرهای کمک‌رسانی و نرسیدن بسته‌های غذایی و بهداشتی بار دیگر جان نجات‌یافته‌ها را به خطر می‌اندازد. 

این وضعیت برای شهروندان سوریه که پیش از زلزله هم مسیرهای کمک‌رسانی به آنها سخت بود، بدتر هم هست. آنها در مناطقی که دولت سوریه چندان تمایلی برای رسیدگی ندارد، ساکن هستند و چشم امیدشان به سازمان ملل و کمک‌های بین‌المللی است. 

کلاه‌سفیدهای مشغول به فعالیت در مناطق زلزله‌زده شمال غرب سوریه می‌گویند بحرانی انسانی در انتظار این منطقه است. از آن سو اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه درباره وضعیت مناطق زلزله‌زده کشورش می‌گوید باید بپذیریم رسیدگی‌ها کافی نیست. 

بسیاری از کشورهای جهان از جمله عربستان پروازهای حامل کمک‌های بشردوستانه خود را روانه مناطق زلزله زده کرده اند. اما این که این کمک‌ها به دست اهالی سوریه هم می‌رسد یا نه مشخص نیست. 

گاردین

زلنسکی در بریتانیا: به ما بال پرواز بدهید!

بعد از درخواست رئیس‌جمهور اوکراین برای در اختیار گرفتن تانک‌های چلنجر - ۲ بریتانیایی، حالا نوبت جت جنگنده تایفون رسیده است! زلنسکی از بریتانیایی‌ها خواسته بال پرواز به او بدهند.

رئیس‌جمهور اوکراین در سفری غیر منتظره و بی‌سر و صدا وارد بریتانیا شده و در تالار وست‌مینستر، پارلمان انگلیس برای نمایندگان لردها و عوام سخنرانی کرده است. او در این سخنرانی احساسی از انگلیس به عنوان حامی سفت و سخت اوکراین درخواست کرده جت‌های جنگنده‌اش را ارسال کند. 

نخست‌وزیر سابق بریتانیا، جانسون هم خواسته زلنسکی را تایید کرده و گفته وقت آن است برای شکست پوتین اقدام کنیم و در کنار موشک و تانک، جنگنده هوایی هم در اختیار اوکراینی‌ها قرار دهیم. 

زلنسکی و سوناک در پایگاه دورست هم کنفرانس مطبوعاتی مشترک برگزار کرده اند. سوناک در واکنش به درخواست تایفون‌‌ها گفته این خواسته مورد مشورت قرار می‌گیرد. اما ارسال تانک و موشک‌ به اوکراین از جمله اقدامات فوری ما خواهد بود.

نشنال

تحمل سرما در چادر غیر قابل تحمل است

دمای هوا در مناطق زلزله زده ترکیه و سوریه در طول شب به زیر صفر می‌رسد و تحمل آن سخت و طاقت‌فرساست. این جمله مشترک همه بازماندگان  نجات یافته‌های زلزله اخیر است. 

چیزی جز چادرهای امداد در حال حاضر در اختیار این افراد نیست و زندگی در چادر زیر بارش برف و باران و سرمای زمستان سخت است. آب و غذا و سوخت هم به سختی به دست این مردم می‌رسد. همه این ها یک طرف. همچنان زمین می‌لرزد و ترس و نگرانی مضاعف به جان اهالی می‌اندازد. ۶۰۰  پس‌لرزه‌ پس از زلزله اصلی ترکیه و سوریه رخ داده است. 

علاوه بر مردم زلزله زده، حتی آن دسته از شهروندان که درون خانه‌هایشان زندگی می‌کنند و آسیب ندیده اند هم از قطعی برق و آب و گاز گله دارند. آب برخی از مناطق سه روز قطع بوده و هنوز هم وصل نشده است. 

زلزله ویران‌گر ترکیه و سوریه زندگی بیش از ۲۳ میلیون نفر را در هر دو منطقه مختل کرده است. تلفات انسانی این واقعه به بیش از ۱۵ هزار نفر رسیده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها