|

افزایش تورم سالیانه در قطر

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،روسیا الیوم،اسپوتنیک،الخلیج اونلاین، وخبرگزاری رسمی عراق.

افزایش تورم سالیانه در قطر

به گزارش شبکه شرق، در این میان اسپوتنیک،در گزارشی به افزایش تورم سالیانه در قطر پرداخته است.

 

 

روسیا الیوم:

کشف کتیبه و آثار باستانی متعلق به پیش از اسلام در عربستان

 

سازمان میراث عربستان از کشف شماری کتیبه به الفبای عربستانی جنوبی، 3 انگشتر، یک سر گاو از جنس برنز متعلق به دوران پیش از اسلام و چند کوزه و ظرف سفالی خبر داد.

 این آثار در حین حفاری در منطقه اخدود در شهر نجران عربستان کشف شد.

سازمان میراث عربستان توضیح داد که کتیبه به الفبای عربستانی جنوبی، در منطقه اخدود به عنوان یادبود بوده و از مهم ترین و بارزترین نوشته های آن یک نوشته بر روی سنگی از گرانیت متشکل از یک سطر به طول 230 سانتی متر و ارتفاع تقریبی 48 سانتی متر است که طول حروف آن نیز 32 سانتی متر است و طولانی ترین کتیبه به الفبای عربستانی جنوبی محسوب می شود که در این منطقه کشف شده است.

در این منطقه 3 انگشتر از جنس طلا با تزئینات پروانه ای شکل در یک شکل و اندازه نیز کشف شده که در حفاری های گذشته کشف نشده بود.

یک سر گاو ساخته شده از فلز برنز نیز کشف شده که اکسیداسیون شده و اکنون به روش علمی در حال مرمت است.

سر گاو از امور جاری و مرسوم در ممالک جنوب جزیرة العرب در پیش از اسلام و نماد قدرت و باروری بوده است.

 

 

الخلیج اونلاین: 

گفت‌وگوی امیر قطر و مکرون درباره کمک به آسیب دیدگان زلزله ترکیه و سوریه

 

امیر قطر و رئیس جمهور فرانسه در خصوص روابط دوجانبه میان دو کشور و راه های تقویت آن و نیز تلاش های بین المللی برای امدادرسانی در مقابله با فاجعه زلزله ویرانگر اخیر در ترکیه و سوریه گفت و گو کردند.

تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر شب گذشته در پاریس با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار کرد.

در این دیدار علاوه بر بحث و تبادل نظر پیرامون برخی از موضوعات مورد توجه مشترک، به روابط دوستی و همکاری میان دو کشور و راه ‌های توسعه آن در زمینه‌های مختلف پرداخته شد.

 

همچنین تلاش‌های بین ‌المللی برای مقابله با فاجعه زلزله ویرانگر اخیر در ترکیه و سوریه و نیز آخرین تحولات در عرصه ‌های منطقه‌ای و بین‌ المللی، در رأس موضوع گفت و گوها قرار گرفت.

امیر قطر پس از این دیدار در توییتر خود نوشت: ما روابط راهبردی نزدیکی با فرانسه داریم که به لطف تمایل مشترک ما برای حمایت و ارتقای آن در زمینه‌ های مختلف به نفع دو کشور، دائماً در حال رشد است و سفر امروز به فرانسه بهترین گواه آن است.

 

 

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع): 

بیاینه مشترک دولت عراق و امریکا/تاکید بر ادامه همکاری در نوسازی سیستم پولی عراق

 

کمیته عالی هماهنگی امریکا و عراق پس از دیدار هیئت های دو کشور در واشنگتن، بیانیه مشترکی در خصوص توافق چارچوب هماهنگی صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: هیئت های عراقی و امریکایی نشست کمیته عالی هماهنگی را بر اساس توافقنامه چارچوب راهبردی برگزار کردند و بر تصمیم خود برای تعمیق روابط راهبردی میان دو کشور تاکید کردند.

این بیانیه می افزاید: این دیدار بر همکاری اقتصادی و رشد بخش انرژی و تغییرات آب و هوایی متمرکز بود و دو طرف در مورد چالش های پیش روی اقتصاد عراق از جمله بازارهای موازی نرخ ارز گفتگو کردند.

این بیانیه با اشاره بر استقبال امریکا از تلاش ‌های دولت عراق در انجام اصلاحات اقتصادی بر حمایت هیات امریکایی از تلاش‌ های مستمر عراق در حمایت از سیستم بانکی تاکید می کند.

در بیانیه مشترک هیئت های عراقی و امریکایی آمده است: دو طرف بر تصمیم خود برای ادامه همکاری در نوسازی سیستم پولی عراق و نیز همگرایی دیدگاه هایی که به دنبال برنامه ای آینده نگرانه در استقلال انرژی است، تاکید کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها