|

دبیرکل ناتو مدعی شد

تجهیز چین به ١٥٠٠ کلاهک هسته‌ای تا پایان سال ۲۰۳۵

دبیرکل ناتو روز سه شنبه ادعا کرد انتظار می‌رود چین تا سال ۲۰۳۵ حدود یک هزار و ۵۰۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار داشته باشد.

تجهیز چین به ١٥٠٠ کلاهک هسته‌ای تا پایان سال ۲۰۳۵

به گزارش شبکه شرق، به نقل از خبرگزاری "تاس"، دبیر کل ناتو در کنفرانس کنترل تسلیحات گفت: "ما باید برای درازمدت برنامه ریزی کنیم و رویکرد خود را با دنیایی خطرناک‌تر و رقابتی‌تر تطبیق دهیم.

دبیر کل ناتو مدعی شد: این به معنای تعامل با چین است.

استولتنبرگ ادامه داد: چین بعنوان یک قدرت جهانی، مسئولیت‌های جهانی دارد و از افزایش شفافیت و امنیت توافقنامه‌های کنترل تسلیحات سود خواهد برد. ناتو یک نهاد منحصر به فرد است که در آن ما با چین و جامعه بین المللی برای منافع متقابل خود تعامل داریم.

این اظهارات دبیرکل ناتو در حالی است که به گفته روزنامه گلوبال تایمز، در پی جنگ سرد روابط میان اروپا و آمریکا به تدریج و بیش از پیش فاصله گرفته است و از زمان جنگ عراق اروپا در جستجوی پیشرفت در موقعیت مستقل خود است. این هویت جدید در روابط میان اروپا و چین هویدا شده است که به شکل کلی از روابط میان آمریکا و چین نزدیک‌تر است.

نماد این روابط جدید در واقع صدراعظم پیشین آلمان آنگلا مرکل بود که به درکی درست از چین برمبنای اولویت بندی‌های روابط ژئو-اقتصادی میان آلمان و چین رسیده بود.

به نظر می‌رسد پس از سفر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و اورسولا فوندر لان رئیس کمیسیون اروپا به چین رهبران سایر کشورهای اروپایی از جمله صدراعظم آلمان و نخست وزیر اسپانیا به برنامه ریزی برای سفر به چین روی آوردند. رهبران اروپایی به روشنی اهمیت گفتگو با چین را دریافتند و در شرایط کنونی منفی غربی علیه چین، این موضوع نشانه‌ای مثبت است. صحبت کردن بهتر از سکوت و عمل کردن بهتر از حرف است.

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها