|

زمینه آموزش ۵۰۰ آموزگار زن افغانستانی با همکاری دانشگاه‌های ایران فراهم شد

​یونسکو اعلام کرد که طی دو سال گذشته زمینه آموزش مهارت‌های تدریس با روش‌های نوین را برای ۵۰۰ آموزگار زن افغانستانی در ایران فراهم کرده است.

زمینه آموزش ۵۰۰ آموزگار زن افغانستانی با همکاری دانشگاه‌های ایران فراهم شد

به گزارش شبکه شرق، مرکز علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل متحد (یونسکو) می‌گوید که طی دو سال گذشته زمینه آموزش مهارت‌های تدریس با روش‌های نوین را برای ۵۰۰ آموزگار زن افغانستانی در ایران فراهم کرده است.

یونسکو در اعلامیه‌ای گفت ۵۰۰ آموزگار زن افغانستانی پناهنده در ایران، با همکاری دولت ژاپن، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و برخی از دانشگاه‌های کشور ایران با شیوه‌های مدرن تدریس آشنا شده‌اند.

به گفته این نهاد، برنامه تدریس این آموزگاران زن اوایل سال ۲۰۲۲ آغاز شد و تا کنون ادامه دارد.

این نهاد بین‌المللی افزود که حدود ۹ هزار دانش‌آموز افغانستانی که در شهرهای مختلف ایران پناهنده هستند، به‌گونه غیرمسقیم از این مهارت‌ها مستفید خواهند شد.

برخی از آموزگاران زن افغانستانی که پس از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان و بسته شدن درب مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم، کشور را ترک کردند، راه‌اندازی چنین برنامه‌ها در زمینه آشنایی با روش‌های مدرن تدریس را مفید می‌دانند.

در همین حال یونسکو امروز در توئیتی گفته است که به‌دلیل محرومیت زنان و دختران افغانستانی از آموزش و تحصیل، رؤیاهای آنان از بین رفته و این اقدام طالبان غیر قابل‌ قبول است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها