|

دستور بایدن برای تشکیل گروه ویژه‌ای با هدف جلوگیری از جنگ جدید لبنان و اسرائیل / مقام امریکایی: اگر اسرائیل اعلام جنگ کند، تنها خواهد ماند

بایدن به آموس هوخشتاین، یکی از دستیاران ارشد خود، دستور داده است تا با تشدید درگیری های ارتش اسرائیل و حزب الله لبنان، گروه ویژه کاخ سفید را با هدف جلوگیری از جنگ جدید لبنان و اسرائیل رهبری کند.یکی از مقامات امریکایی گفت: «حزب‌الله نمی تواند در حالی که تسلیحاتش به سمت اسرائیل نشانه رفته، در مرز بنشیند.» این مقام تاکید کرد، با این حال، اگر اسرائیل اعلام جنگ کند، از حمایت امریکا برخوردار نخواهد شد و «تنها خودش خواهد بود».

دستور بایدن برای تشکیل گروه ویژه‌ای با هدف جلوگیری از جنگ جدید لبنان و اسرائیل / مقام امریکایی: اگر اسرائیل اعلام جنگ کند، تنها خواهد ماند

به گزارش شبکه شرق، جوزف حبوش، خبرنگار العربیه انگلیسی نوشت: بایدن به آموس هوخشتاین، یکی از دستیاران ارشد خود، دستور داده است تا با تشدید درگیری های ارتش اسرائیل و حزب الله لبنان، گروه ویژه کاخ سفید را با هدف جلوگیری از جنگ جدید لبنان و اسرائیل رهبری کند.

در ادامه این مطلب آمده است: یک مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید به العربیه گفت:  «بایدن به صراحت گفته است که ما از گسترش این درگیری در لبنان حمایت نمی کنیم».

مقامات امریکایی امیدوارند هر دو طرف را وادار کنند که حملات فرامرزی را متوقف کنند و به ساکنان لبنانی و اسرائیلی اجازه دهند به خانه های خود در نزدیکی مرز بازگردند. 

اسرائیل از حزب الله خواسته که از شمال رودخانه لیتانی عقب نشینی کند، چیزی که مقامات امریکایی فکر نمی کنند مورد قبول واقع شود. اسرائیل تهدید کرده است در غیر این صورت لبنان را به غزه دیگری تبدیل خواهد کرد.

مقامات کاخ سفید، وزارت خارجه و پنتاگون همگی به اسرائیل نسبت به آغاز یک جنگ همه جانبه هشدار داده اند. جوزف باهوت [استاد لبنانی دانشگاه Science Po پاریس] گفت: «من فکر می کنم به اندازه کافی برنامه ریزان اسرائیلیِ خونسرد وجود دارند که می توانند این وسوسه را کنار بگذارند».

یکی از مقامات امریکایی گفت: «حزب‌الله نمی تواند در حالی که تسلیحاتش به سمت اسرائیل نشانه رفته، در مرز بنشیند.» این مقام تاکید کرد، با این حال، اگر اسرائیل اعلام جنگ کند، از حمایت امریکا برخوردار نخواهد شد و «تنها خودش خواهد بود».

وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرد، بلینکن، وزیر خارجه، دیروز با یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل در مورد غزه و اهمیت اقدامات برای جلوگیری از گسترش درگیری... و جلوگیری از تشدید تنش در لبنان صحبت کرده است.

نیویورک تایمز با ارائه جزئیات بیشتری، گزارش العربیه را تایید کرد و نوشت: دولت بایدن امیدوار است که بتواند حزب الله را از مرز با اسرائیل دور کند و نیروهای مسلح لبنان، تنها نیروهایی باشند که در خاک لبنان در مرز با اسرائیل حضور دارند.

 

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها