|

سارقان خشن مرد راننده را کشتند

سارقانی که با کشتن یک راننده، خودروی او را به سرقت برده بودند، در جریان تحقیقات تخصصی پلیس دستگیر شدند و به جرم خود اعتراف کردند.

سارقان خشن مرد راننده را کشتند

شرق: سارقانی که با کشتن یک راننده، خودروی او را به سرقت برده بودند، در جریان تحقیقات تخصصی پلیس دستگیر شدند و به جرم خود اعتراف کردند. کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس زمانی رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند که یکی از اعضای خانواده مردی به نام جعفر، به پلیس آگاهی رفت و از ناپدیدشدن او خبر داد. این مرد گفت جعفر راننده تاکسی بین‌شهری بوده و روز حادثه نیز به قصد رفتن به محل کارش، خانه را ترک کرد، اما بعد از آن دیگر خبری از او نشد و حتی تلفن همراهش نیز خاموش است. از آنجا که سابقه نداشت جعفر بدون هماهنگی با خانواده‌اش جایی برود، همه نگران او شده بودند و احتمال می‌دادند اتفاق ناگواری رخ داده باشد. خاموش‌بودن موبایل نیز بر این نگرانی‌ها می‌افزود.

کارآگاهان در وهله اول سه احتمال را مطرح کردند؛ فرضیه نخست این بود که برای مرد راننده اتفاقی غیرمنتظره رخ داده باشد، اما وقتی از بیمارستان‌ها و کلانتری‌ها استعلام گرفته شد، این فرضیه به بن‌بست رسید. احتمال دوم که بسیار ضعیف بود، ربوده‌شدن جعفر بود، اما نه او ثروت زیادی داشت که طعمه اخاذان شود و نه اینکه به گفته خانواده‌اش با فردی اختلاف و کشمکش داشت؛ از سویی هیچ فردی به‌عنوان آدم‌ربا با این خانواده تماس نگرفته بود. فرضیه سوم کشته‌شدن مرد جوان بود که البته در ابتدای کار سرنخی در این رابطه نیز وجود نداشت. مأموران به بررسی آخرین مکالمات و تراکنش‌های بانکی جعفر پرداختند و پی بردند آخرین مرتبه زنی به حساب او پول واریز کرده است. این زن وقتی مورد پرس‌وجو قرار گرفت، گفت اصلا جعفر را نمی‌شناسد و به درخواست خواهرزاده‌اش به حساب مرد راننده پول واریز کرده و از سرنوشت او نیز اطلاعی ندارد.

بررسی‌های پلیس نشان داد حرف‌های زن جوان واقعیت دارد؛ بنابراین کارآگاهان تلاش خود را روی ردیابی خودروی مرد مفقودشده متمرکز کردند و از سویی دریافتند او روز حادثه چند مرد را به مقصد شهری در استان سیستان‌وبلوچستان سوار پژوی خود کرده بود. در نهایت با ردیابی مسافران و همچنین خودروی مسروقه، اولین مظنون که پسری جوان به‌نام یاسر است، شناسایی و بازداشت شد. یاسر بعد از کمی بازجویی راز ناپدیدشدن مرد راننده را فاش کرد و گفت او را کشته‌اند. این متهم توضیح داد: من، برادر و یکی از دوستانم خودروی این مرد را کرایه کردیم تا ما را به شهری در استان سیستان‌و‌بلوچستان برساند، اما در میانه راه او را با ضربات چاقو به قتل رساندیم، سپس جسدش را در منطقه‌ای خلوت دفن کردیم و خودرو را به سرقت بردیم. در ادامه متهمان دیگر نیز بازداشت شدند و در حال حاضر تحقیقات از آنها ادامه دارد تا جزئیات این جنایت فاش شود .

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها