|

معرفی سه گیاه دارویی برای کاهش استرس

سختی های شعلی و فشارهای روحی روانی بسیاری روزانه مارا تحدید می کند و باید راه گریزی از آنها پیدا کنیم وگرنه در دام این فشارهای روحی گرفتار شده و مشکلات بسیاری برایمان پیش خواهد آمد. در این بین هم میتوان از داروهای شیمیایی استفاده کرد و هم با استفاده از برخی گیاهان دارویی و مصرف آنها استرس های موجود را کاهش داد. در این مقاله به معرفی سه گیاه دارویی خواهیم پرداخت که میتوانند با کاهش استرس و فشار روحی در شما سبب افزایش تمرکزتان شده و فکرتان را بیشتر از پیش بازتر و آزادتر کنند.

معرفی سه گیاه دارویی برای کاهش استرس

کندر ، معجون حافظه :

 

کندر یکی از گیاهان دارویی بسیار شناخته شده است که از قدیم الایام استفاده از آن برای تقویت حافظه پیشنهاد شده است. در دانشجوها و دانش آموزان در دوران امتحانات استفاده از این گیاه دارویی که به شکل آدامس می باشد بسیار توصیه میشود.

از جمله مهمترین خواص کندر می توان به کاهش استرس و در نتیجه افزایش تمرکز حافظه ی افراد اشاره کرد. این ماده در طب سنتی چین نیز از قرن ها پیش برای افزایش تمرکز و بهبود حافظه مورد استفاده قرار میگرفته است. با اینکه کندر کمی تلخ است اما به دلیل کوچک بودن میتوان آن را به راحتی جوید . میتوانید با عسل نیز این مورد را مورد استفاده کنید.

گیاه دارویی بومادران :

بومادران از جمله گیاهان بسیار مفید می باشد که به صورت دمنوش ، عرق و همینطور پودر ادویه ای مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از ویژگی های بسیار خاص این گیاه دارویی در کاهش دردهای دوران قاعدگی می باشد که سبب استفاده ی بسیاری از بانوان از این گیاه شده است.

از جمله خواص بومادران میتوان به ویژگی آرامش بخشی آن اشاره کرد. ارامش بخشی این گیاه سبب کاهش استرس و در نتیجه افزایش تمرکز حواس می شود.

این گیاه که در اکثر نقاط کوهپایه ای کشور یافت میشود در ایام بسیار قدیم برای کاهش خونریزی و جلوگیری از خونریزی نیز مورد استفاده قرار میگرفته است که بوعلی سینا نیز در نوشته های خود به استفاده از مرهم این گیاه در خونریزی ها اشاره کرده است.

گیاه زنیان :

گیاه زنیان از دیگر گیاهان موثر در افزایش تمرکز میباشد. این گیاه که در برخی از مناطق کشور همچون خراسان و خوزستان و تبریز و اصفهان یافت میشود بومی کشور هند می باشد. ادویه ی این گیاه در شبیه جزیره ی هند بسیار کاربرد دارد.

از جمله خواص زنیان می توان به مسهل بودن ، بهبود عملکرد کبد و ... اشاره کرد. زنیان با کاهش استرس های روزانه تاثیر موثری در افزایش تمرکز حواس افراد دارد.

فواید و مضرات گیاهان دارویی

نکات مهم در استفاده از گیاهان دارویی :

استفاده از گیاهان دارویی بدون اینکه شناختی مناسب از آنها داشته باشید می تواند سبب ایجاد مشکلاتی برای شما شود. از این رو ابتدا باید به صورت کامل در مورد خواص و مضرات گیاهان دارویی تحقیق کرده و سپس با بررسی ویژگی های انها اقدام به مصرف آنها کنید.

در برخی از مواقع که فرد دارای نشانه هایی از بیماری می باشد ، برای مثال قند خون بالایی دارد ، فشار خونش تنظیم نیست یا مشکلاتی از این دست، بهتر است بدون مشورت با پزشک متخصص هیچ داروی گیاهی ای مصرف نکند.

در بانوان باردار به هیچ عنوان مصرف خودسرانه ی داروهای گیاهی نباید صورت گیرد. حتما پیش از مصرف باید با پزشک متخصص مشورت های لازم را انجام دهید .

سخن پایانی :

استفاده از گیاهان دارویی در وحله ی اول نسبت به داروهایی شیمیای مضرات و عوارض کمتری دارد. از سویی دیگر یک گیاه دارویی چندین خاصیت دارد که میتوان در بهبود شرایط کلی بدن مفید باشد. آشنایی با خواص گیاهان دارویی و استفاده ی صحیح از آنها مهمترین نکته در استفاده صحیح این گیاهان می باشد که حتما باید پیش از مصرف مورد توجه قرار گیرد.

در این مطلب به معرفی برخی از گیاهان دارویی که می توانند در کاهش استرس و اضطراب روزانه تاثیر گذار بوده و برای افزایش تمرکز افراد مفید باشند صحبت کردیم. در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید می توانید به مراجعه به بخش خواص گیاهان دارویی وبسایت زرین بانو مطالب جامعتری در مورد گیاهان مدنظر خود پیدا کرده و در نتیجه با آگاهی بیشتری نسبت به مصرف آنها اقدام کنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها