|

چرا آمریکا دختران پوتین را تحریم کرد؟

پس از گشت بیش از یک ماه از تجاوز روسیه به اوکراین، هنوز رسانه‌ها تیتر و عکس یک خود را به این اتفاق اختصاص می‌دهند. البته وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه سویه جدید خبرهای مرتبط با ماجرای اوکراین است. در واقع تصاویری از خانواده پوتین به صفحه اول رسانه‌ها آمده و نام آن‌ها سر زبان‌ها افتاده است.

چرا آمریکا دختران پوتین را تحریم کرد؟

 پس از گشت بیش از یک ماه از تجاوز روسیه به اوکراین، هنوز رسانه‌ها تیتر و عکس یک خود را به این اتفاق اختصاص می‌دهند. البته وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه سویه جدید خبرهای مرتبط با ماجرای اوکراین است. در واقع تصاویری از خانواده پوتین به صفحه اول رسانه‌ها آمده و نام آن‌ها سر زبان‌ها افتاده است.

علاوه بر موضوع اوکراین موضوعاتی مثل قوانین مالیاتی در انگلیس و آمریکا، سرمایه‌گذاری‌های کلان در بخش آب و برق در امارات و همچنین ادعای یمنی‌‌ها درباره زمین‌های مین‌گذاری شده از سوی حوثی‌ها در صفحه اول روزنامه‌های آمریکا، اروپا و خاورمیانه به چشم می‌خورد.

یواس‌ای تودی

میزبانی‌ لهستانی‌ها از اوکراینی‌ها در خانه

آقای برووارسکی و پسر کوچکش خانه چندان بزرگ و جا‌داری ندارند، اما همان را هم برای پذیرایی از مهاجران اوکراینی آماده کرده اند؛ در یک اتاق خودشان می خوابند و اتاق و دیگر را به مهاجران سپرده اند. 

خواهران زویریوسکا از طریق فیس‌بوک با آقای برووارسکی در لهستان آشنا شدند. یکی از خواهران زویریوسکا باید همسر نظامی و پسر آتش‌نشانش را طبق قانون جنگ در اوکراین رها می‌کرد و از کشور خارج می‌شد. او دست دو خواهر دیگرش را هم گرفت و به لهستان رفت تا اینکه با میزبانی آقای برووارسکی و پسرش مواجه شد. 

آنها زبان یکدیگر را نمی‌فهمند، اما به کمک گوگل حرفهایشان را ترجمه می‌کنند، کلمات جدید یاد می‌گیرند، آشپزی می‌کنند، دنبال کار می‌گردند و … تا روزی که به اوکراین بازگردند. خواهران زویریوسکا می‌گویند اوکراینی‌ها و لهستانی‌ها یک خانواده هستند.

 

نشنال

پای تی‌رکس به موزه تاریخ طبیعی ابوظبی باز شد

«استن» معروف‌ترین فسیل- اسکلت دایناسور تی‌رکس یا تیرانوزوروس رکس در جهان است که این روزها در مرکز منارات السعدیات ابوظبی به نمایش در آمده است. شهاب‌سنگ مورچیسون هم که از مهمترین سنگ‌های کربنی بیانگر تاریخ منظومه شمسی است در کنار تی‌رکس در این مرکز در معرض دید قرار داده شده است.

گفته می‌شود نمونه‌های زیادی از اسکلت - فسیل تی‌رکس در موزه‌های جهان وجود دارد، اما نمونه اصلی این فسیل و همچنین شهاب‌سنگ مورچیسون به موزه تاریخ طبیعی ابوظبی انتقال داده شده است.

امارات مدت‌هاست در کنار پیشبرد پروژه‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی، توجه به موضوعات علمی و فناوری را هم در دستور کار خود قرار داده است.

 

گاردین

چرا آمریکا دختران پوتین را تحریم کرد؟

پس از آنکه رسانه‌ها از جنایت روس‌ها در بوچا و چند شهر دیگر اوکراین پرده برداشتند و شائبه نسل‌کشی و جنایت جنگی ایجاد شد، آمریکا فاز جدیدی از تحریم‌‌ها را علیه روسیه تدارک دید. 

ایالات متحده آمریکا در واقع به منظور کنترل ماشین جنگی پوتین در اوکراین، تحریم‌های جدیدی برای رئیس‌جمهور روسیه وضع کرده است. این‌بار تحریم‌ها شامل حلقه بسیار نزدیک پوتین می‌شود و دسترسی دختران پوتین ( ماریا و کاترنیا)، داماد او، وزیر خارجه و همسرش را به دارایی‌هایشان مسدود می‌کند. 

اروپایی‌‌ها هم اعلام کرده اند با تحریم‌های جدید آمریکا همراهی می‌کنند و برای محدود کردن دسترسی الیگارش درجه یک به منابع مالی‌شان اقدام خواهند کرد. پیش از این الیگارش درجه دوی روسیه شامل تحریم‌‌های اروپایی و آمریکایی شده بودند.

 

عرب نیوز

شلیک گاز اشک‌آور در خیابان‌های خارطوم

پرونده اعتراضات سودانی‌‌ها به کودتای ماه اکتبر سال ۲۰۲۱ همچنان باز است. با اینکه مدتی خبری از حضور خیابانی‌ آنها نبود، اما دوباره شهروندان معترض سودانی تجمعات خود را از سر گرفته اند و خواستار تعیین تکلیف وضعیت سیاسی کشورشان شده اند. 

علاوه بر اهالی خارطوم، پایتخت سودان، ساکنان شهرهای ام دورمان و واد مدنی هم به خیابان آمده اند و البته با شلیک گاز اشک‌آور نیروهای امنیتی مواجه شده اند.

یک نفر در جریان اعتراضات جدید سودانی‌‌ها به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شده است تا تعداد قربانیان این تجمعات از ماه اکتبر ۲۰۲۱ تا امروز به ۹۴ نفر برسد. 

خروج غیرنظامیان از مجموعه حاکمیتی سودان باعث خشم و اعتراض مردم شده است. حتی استعفای مجموعه حاکم و اقدامات پس از آن نتوانسته آرامش را به مردم سودان بازگرداند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها