|

حمله موشکی اوکراین به کشتی جنگی مسکوا

خبر تایید حمله موشکی اوکراین به رزمناو مسکوا صفحه اول بسیاری از رسانه‌های اروپایی و آمریکایی را به خود اختصاص داده است. این رزمناو یکی از مهمترین کشتی‌های جنگی روسیه در دریای سیاه بوده است.

حمله موشکی اوکراین به کشتی جنگی مسکوا

خبر تایید حمله موشکی اوکراین به رزمناو مسکوا صفحه اول بسیاری از رسانه‌های اروپایی و آمریکایی را به خود اختصاص داده است. این رزمناو یکی از مهمترین کشتی‌های جنگی روسیه در دریای سیاه بوده است. 

این رسانه‌ها همچنین به خبرهای مربوط به دستگیری مظنون حادثه تیراندازی در متروی نیویورک و البته جزییات جریمه نخست‌وزیر انگلیس در پرونده نقض قانون قرنطینه و مسدود شدن دارایی‌‌های آبراموویچ به ارزش بیش از ۵ میلیارد پوند هم توجه نشان داده اند.

در روزنامه‌های خاورمینه‌ای هم خبرهایی از فلسطین و لبنان در کنار وقایع اوکراین بازتاب دارد.

عرب نیوز

وکیل فلسطینی در کرانه باختری کشته شد

در درگیری‌های اخیر کرانه باختری محمد عساف وکیل ۳۴ ساله فلسطینی‌‌ها کشته می‌شود. او در حال رانندگی و رساندن فرزندانش به مدرسه بوده است. 

درگیری میان شهروندان فلسطینی و نیروهای اسرائیلی در نابلس باعث توقف خودروی آقای عساف می‌شود و در نهایت شلیک نظامیان جان این وکیل را می‌گیرد و چند نفر دیگر را زخمی می‌کند.

محمد عساف وکالت فلسطینی‌‌ها را در چند پرونده مربوط به اعتراض به شهرک‌سازی در کرانه باختری به عهده داشت. کشته شدن او باعث واکنش مقامات فلسطینی از جمله محمد اشتیه نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان شده است.

یواس‌ای تودی

مظنون با پلیس تماس گرفت و دستگیر شد!

پلیس نیویورک پس از حادثه تیراندازی در متروی نیویورک تحقیقات خود را برای شناسایی مظنون و دستگیری او آغاز و در نهایت فرانک جیمز را در منهتن بازداشت کرد.

نکته جالب این که فرانک جیمز از رستوران مک‌دونالد در حومه منهتن با خط تیپ ( خط تماس گزارش فعالیت‌های تروریستی یا جنایی به FBI ) تماس می‌گیرد و می‌گوید: « عکس‌هایم را در تلویزیون دیده ام. می‌دانم که تعقیبم می‌کنید. من در منتهن هستم ». البته او شماره تماسش را نمی‌دهد و تماس را قطع می‌کند!

لحظاتی بعد شخصی دیگر با تیپ تماس می‌گیرد و مشخصات جیمز را می‌دهد. با حضور ماموران پلیس در منطقه، مظنون حادثه تیراندازی در متروی نیویورک دستگیر می‌شود.

 

نشنال

نگرانی لهستانی‌ها از حمله تصادفی روسیه!

لهستانی‌ها معتقدند روسیه دنبال این است تا جنگ اوکراین را به خاک ناتو و لهستان بکشاند. آنها می‌‌گویند پوتین می‌خواهد بداند عزم ناتو برای مقابله با تهدیدات روسیه تا چه حد جدی است. 

شلیک تصادفی موشک به سمت لهستان و یا دیگر مرزهای ناتو یکی از راه‌های سنجیدن تاب و توان اعضای این پیمان است. 

با این که روسیه در حال عقب‌نشینی از اوکراین است و دست کم از مناطق مرکزی این کشور دست کشیده و بیشتر مشغول مناطق شرقی و جدایی‌طلب شده است، اما نگرانی بابت رفتارهای شوکه‌کننده پوتین وجود دارد.

گاردین

حمله موشکی اوکراین به کشتی جنگی مسکوا

روسیه تایید کرده کشتی جنگی موسوم به مسکوا در دریای سیاه هدف موشک اوکراینی قرار گرفته و به شدت آسیب دیده است. گفته شده مهمات موجود در این رزمناو روسی منفجره و به کل از بین رفته است.

پیش از روسیه، مقامات اوکراینی بدون آن که مدارک پرتاب موشک را ارائه کنند، چنین ادعایی را مطرح کرده بودند؛ فرماندار اودسا در پستی تلگرامی خبر داده بود رزمناو مسکوا هدف موشک‌های نپتون قرار گرفته است.

رزمناو مسکوا در آبهای دریای سیاه ۵۱ خدمه داشته است. گفته شده همه خدمه هنگام انفجار از این کشتی جنگی گریخته اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها