|

دستگیری یکی از بزرگترین قاچاقچیان ارز در عراق

خبرگزاری رسمی عراق، در گزارشی به دستگیری یکی از بزرگترین قاچاقچیان ارز در عراق پرداخته است.

دستگیری یکی از بزرگترین قاچاقچیان ارز در عراق

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،روسیا الیوم،خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، خبرگزاری رسمی سوریه "سانا"، وخبرگزاری رسمی عراق.

در این میان خبرگزاری رسمی عراق،در گزارشی به   دستگیری یکی از بزرگترین قاچاقچیان ارز در عراق پرداخته است.

 

روسیا الیوم: 

افتتاح دانشگاه هسته ای روسیه در مصر

وزارت علوم روسیه از افتتاح شعبه دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای این کشور در مصر خبر داد.

«کنستانتین موگلیفسکی» معاون وزیر علوم روسیه طی میزگردی در خانه انجمن تاریخی روسیه گفت که شعبه ای از دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای «NRNU MEPhI» در مصر افتتاح خواهد شد.

وی بدون اشاره به موعد افتتاح این دانشگاه گفت که تصمیم افتتاح شعبه در مصر گرفته شده و اکنون گفت و گو ها پیرامون این امر در جریان است؛ چرا که این موضوع مربوط به ساخت نیروگاه هسته ای در منطقه الضبعه مصر است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد شعبه دانشگاه روسیه در مصر امکان آموزش کارکنانی را فراهم می کند که در این زمینه فعالیت خواهند کرد.

وی در خصوص سایر کشورهای آفریقایی نیز گفت که اکنون در مورد افتتاح دفاتر نمایندگی دانشگاه های روسیه در آنجا و اجرای برنامه های آموزشی مشترک صحبت می کنیم.

 

خبرگزاری رسمی عربستان (واس): 

عربستان دو فضانورد را به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام می‌کند

 عربستان سعودی اعلام کرد که در سه ماهه دوم سال 2023 دو فضانورد این کشور از جمله یک زن به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده می‌شوند.

سازمان کاوش‌های فضایی عربستان اعلام کرد که «ریانه برناوی» و «علی القرنی» دو فضانورد عربستانی هستند که در راستای تقویت توان داخلی در عرصه سفرهای فضایی برای خدمت به بشریت و استفاده از فرصت‌های بخش هوافضا به مأموریت فضایی AX-2 اعزام می‌شوند.

این گزارش افزوده که این مأموریت در کاوش‌های علمی در بخش‌های بهداشت و فناوری فضائی که به سود بشریت است به کار می‌آید.

این بیانیه تأکید کرده که این سفر از امریکا به ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام می‌شود و در چارچوب این برنامه، دو فضانورد جدید از جمله یک زن آموزش می‌بینند.

در این راستا، «عبدالله بن عامر السواحه» رئیس هیئت مدیره سازمان کاوش‌های فضایی عربستان تأکید کرد که با حمایت نامحدود حاکمیت عربستان از برنامه آموزش و پرورش فضانوردان، این برنامه می‌کوشد که ابتکارات علمی خود را در عرصه علوم فضایی توسعه بخشد.

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

دستگیری یکی از بزرگترین قاچاقچیان ارز در عراق

دستگاه امنیت ملی عراق یکی از بزرگترین قاچاقچیان ارز به خارج از کشور را در بغداد دستگیر کرد.

در بیانیه دستگاه امنیت ملی عراق آمده است که در تداوم تلاش ها برای تعقیب باندهای قاچاق ارز و سوداگران، نیروهای دستگاه امنیت ملی عراق، رامی حسن ناصر، که اقدام به قاچاق ارز به خارج از عراق می کرده را دستگیر کردند.

وی براساس حکم قضایی بازداشت شد و تحقیقات از او همچنان ادامه دارد.

دستگاه امنیت ملی عراق بر تداوم پیگیری و تعقیب کسانی که قصد آسیب زدن به اقتصاد ملی را دارند، تاکید کرد.

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا):  

تأکید اردن بر حمایت از سوریه و ادامه ارسال کمک‌های انسانی به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه

وزیر خارجه اردن در گفت‌وگوی تلفنی با همتای سوریه‌ای خود بر حمایت کشورش از سوریه در فاجعه زمین‌لرزه و ادامه هماهنگی برای ارسال کمک‌های انسانی به آسیب‌دیدگان تأکید کرد.

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن، در گفت‌وگوی تلفنی با «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه، تأکید کرد که اردن از سوریه در این فاجعه حمایت می‌کند و به هماهنگی جهت ارسال کمک‌های انسانی به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه در سوریه ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه سوریه نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های ملت و دولت اردن بر عمق روابط تاریخی دو کشور تأکید و ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های دو کشور در راستای منافع دو ملت ادامه پیدا کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها