|

تاکید پوتین بر لزوم عملکرد شفاف مقابل تحریم‌ها

رئیس‌جمهوری روسیه بر لزوم عملکرد شفاف و سریع در مقابله با تحریم‌ها تاکید کرد.

تاکید پوتین بر لزوم عملکرد شفاف مقابل تحریم‌ها

به گزارش شبکه شرق، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اشاره کرد، ماموریت، نحوه برخورد با این تحریم‌ها نیست، بلکه ایجاد اصلی برای توسعه موفق کشور است.

رئیس‌جمهوری روسیه در سخنرانی در نشستی با اعضای شورای قانونگذاران در مجمع فدرال روسیه گفت، همکاران عزیز من، امروز با توجه به خصومت اقتصادی، پارلمان و دولت و تمام نهادهای داخلی باید به وضوح و سریع عمل کنند مثل تیمی واحد، منسجم و بسیار هماهنگ.

او خاطرنشان کرد: همانطور که قبلا گفتم نباید منتظر فشار خارجی باشیم، بلکه باید اصلی برای توسعه طولانی مدت و موفق کشور ایجاد کنیم.

پوتین تاکید کرد که کشورش در انزوا نیست و به ایجاد روابط با کسانی ادامه خواهد داد که برایشان ارزش قائل و مایل به همکاری هستند.

وی اظهار کرد، امروز در مقابله با دشمنی اقتصادی غربی، ما منزوی نخواهیم شد، بلکه برعکس برای توسعه روابط مشارکت واقعی، برابر ، متقابل و سودده با کشورهای دوست در اوراسیا، آفریقا و آمریکای لاتین تلاش خواهیم کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد: نخبگان سیاسی در غرب و آمریکا برای نابودی روابط با روسیه تلاش می‌کنند در حالیکه افراد و شراکت‌ها تمایلی به آن ندارند. ما آماده همکاری با شرکای خارجی، شرکت‌ها و موسسات جهانی هستند که برای وجهه تجاری‌شان ارزش قائل هستند و خواهان همکاری با روسیه‌اند.

غرب و در راس آنها آمریکا و انگلیس تحریم‌های بی‌سابقه‌ای علیه روسیه در پی عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین اعمال کرده‌اند که شامل ممنوعیت صادران نفت، تحریم بخش بانکی و ممانعت از همکاری شرکت‌های بزرگ جهان با بازار روسیه می‌شود.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها