|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| بیستم خرداد

به شبکه مافیایی امپریالیسم خبری تاختم/محمدرضا عارف از برنامه‌های مخابرات گفت/ رئیس‌جمهوری قرقیزستان از اهمیت کار من در ساخت راه‌آهن مشهد-سرخس گفت

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز بیستم خرداد از دو دیدار خارجی و خطبه‌ نماز جمعه نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

به شبکه مافیایی امپریالیسم خبری تاختم/محمدرضا عارف از برنامه‌های مخابرات گفت/ رئیس‌جمهوری قرقیزستان از اهمیت کار من در ساخت راه‌آهن مشهد-سرخس گفت

تا ساعت یازده و نیم، در خانه مطالعه می‌کردم. برای اقامه نمازجمعه به دانشگاه تهران رفتم. خطبه‌ای در بحث اخلاق و خطبه‌‌ای در مناسبت‌های هفته ایراد کردم. به شبکه مافیایی امپریالیسم خبری تاختم. برای ناهار و استراحت به دفترم رفتم. به خاطر برنامه‌های عصر، برخلاف روال‌های جمعه‌های دیگر، به منزل نیامدم.

ساعت شش و نیم بعد از ظهر، [آقای عسگر آقایف] رئیس‌جمهور قرقیزستان و همراهان آمدند. دربارۀ همکاری‌ها و نقش من در پایه‌گذاری روابط و دعوت آنها به [سازمان همکاری‌های اقتصادی] اکو و اهمیت کار من در [دستور] ساخت راه‌آهن مشهد-سرخس صحبت کردند. احیای جاده ابریشم و صلح تاجیکستان را با تأکید مطرح کرد و گفت، می‌خواهند راه‌آهن خود را به کاشغر چین برسانند. دعوت کرد که به کشورش بروم.

سپس آقای [صفرمراد] نیازاُف، رئیس‌جمهور ترکمنستان آمد. صحبت‌ها دوستانه و یادآوری همکاری‌های گذشته و نقش من بود. دربارۀ خرید گاز و لوله گاز و رژیم حقوقی دریای خزر و مسائل زیاد دیگری بحث شد. گفت، روابط‌مان با [ولادیمیر] پوتین [رئیس‌جمهور روسیه]، بهتر از [بوریس] یلتسین است. از رشد محصول گندم و پنبه گفت، و از ترک سیگار. برای مراسم سالگرد استقلال‌شان، دعوت‌ کرد.

دکتر [محمدرضا] عارف [وزیر پست و تلگراف و تلفن] هم که وزیر همراه آقای عسگرآقایف است، آمد و راجع به برنامه‌های مخابرات گفت و نیز احتمال رفتن به سازمان برنامه و بودجه.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها