|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| بیست و دوم خرداد

اختلاف مرتضی الویری با اعضای شورای شهر تهران/ نگرانی از رکود و مشکلات اقتصادی

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز بیست و دوم خرداد روایتی از بازدید یک کارخانه، دیدار با مرتضی الویری و مراسم یادبود حافظ اسد نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

اختلاف مرتضی الویری با اعضای شورای شهر تهران/ نگرانی از رکود و مشکلات اقتصادی

برای مراسم بهره‌برداری از طرح‌های جهاد سازندگی، از منزل به مؤسسه رازی حصارک رفتیم. [آقای محمد سعیدی‌کیا] وزیر جهاد [سازندگی] در گزارش گفت، سه هزار و ۹۰۰ طرح و پروژه، امروز به بهره‌برداری می‌رسد که اغلب آنها از زمان مسئولیت من است، با ۸۰ میلیارد تومان هزینه. از طرح «سرم‌‌تراپی» واکسن‌‌های ثلات بازدیدکردیم. کارخانه مُدرنی است و برای تولید واکسن کزاز و دیفتری و سیاه‌سرفه، با فرمانتورهایی که سال‌ها پیش، هلند به ایران هدیه کرده است. سالانه ۷۲ میلیون دوز واکسن تولید می‌کند و استاندارد خوبی دارد که سازمان بهداشت جهانی، با صدور آن موافقت کرده است. در جمع پرسنل و مدیران، پس از استماع گزارش [آقای سعیدی‌کیا] وزیر و [آقای محمدتقی امان‌پور] معاون تحقیقات، لوح تقدیر ۳۵ نفر را دادم و سخنرانی مفصلی در ارزش و مقدمات [تأسیس] جهاد سازندگی نمودم. به دفترم رفتم و تا عصر کارها را انجام دادم.

آقای [مرتضی] الویری [شهردار تهران] آمد. مواردی از اختلافات خود با شورای شهر تهران را گفت و از مشکلات اقتصادی‌ کشور و رکود سازندگی اظهار نگرانی‌کرد و گفت،

فعلاً شوراها به نفع کشور عمل نمی‌کنند، مگر اینکه در آینده، شرایط مناسبی درست شود.

سرشب، برای امضای دفتر یادبود مرحوم حافظ اسد، به سفارت سوریه رفتم؛ متن ستایش‌آمیزی هم نوشتم. دکتر [حسن] حبیبی [معاون اول رئیس‌جمهور] هم رسید. عفت هم پیام تسلیت به همسر اسد داده است. مسائل مربوط به فوت حافظ اسد، امروز اخبار دیگر دنیا را تحت‌الشعاع گرفته بود. معمولاً بیانیه‌ها و اظهارنظرها، ستایش‌آمیز است و کار جانشینی در سوریه هم در جهت سرکار آوردن فرزندش بشار اسد، پیش می‌رود.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها