|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| بیست و سوم خرداد

برادر امام آمد و برای تهیه مسکن استمداد کرد/ جانشینی حافظ اسد اختلاف‌هایی به وجود آورده‌است

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز بیستم و سوم خرداد از چند دیدار سیاسی و همچنین ماجرای اختلافات در سوریه بعد از مرگ حافظ اسد نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

برادر امام آمد و برای تهیه مسکن استمداد کرد/ جانشینی حافظ اسد اختلاف‌هایی به وجود آورده‌است

آقای [محمد] رجبی [دوانی]، رایزن [فرهنگی ایران] در آلمان آمد. پیشنهادهایی داشت و تذکراتی؛ من‌جمله اینکه دوم‌ خردادی‌ها در مجلس، اقدام به اصلاح قانون اخیر بیمه کارگران کارگاه‌های کوچک خواهند کرد. خوب است، جایی مثل مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، این اقدام را انجام دهد؛ برای گرفتن فرصت از آنها. گفتم، در قلمرو کار مجمع نیست. پیشنهاد کرد که سازمانی نظیر خانه‌ کارگر که به شما وفادار است، برای کارمندان و کشاورزان هم تأسیس شود.

آقای [عباسعلی] وکیلی، رئیس ستاد [رسیدگی به امور] آزادگان آمد. از فوت آقای [سیدعلی‌اکبر] ابوترابی [نماینده ولی‌فقیه در امور آزادگان] متأثر بود و گفت، متأسفانه خود او راننده بوده و تقصیر هم از اوست. پدرش و خودش فوت‌ کردند و راننده و همراهش مجروح شدند. درخواست‌کرد، به رهبری بگویم که نمایندگی رهبری در ستاد را به خود او واگذار کنند. برای کارها مشورت‌ کرد.

آقای تقی پسندیده، فرزند مرحوم [سیدمرتضی] پسندیده، برادر امام [خمینی] آمد. برای تهیه مسکن استمداد کرد و از برادرش رضا گفت و یادآوری کرد که قبل از پیروزی انقلاب، نامه‌‌ای از پدرش برای من آورد، جهت اشتغال و من او را به آقای خانیان معرفی کردم که در شرکت گاز مشغول کار شود و به خاطر آن سابقه، با امید به نتایج مطلوب، برای حل مشکل مسکن، به من مراجعه کرده است.

مسئله [درگذشت حافظ] اسد [رئیس‌جمهور سوریه] و جانشینی او مورد توجه است و مخالفت‌هایی از سوی اخوان‌المسلمین سوریه و دیگر مخالفان که عمدتاً در خارج‌اند، شروع شده و احتمالاً با رفعت اسد، برادر تبعیدی حافظ اسد هم مخالفت خواهند کرد. سه روز عزای عمومی اعلان شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها