|

تحریم‌های یکجانبه آمریکا غیرقانونی است

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: تحریم‌ها بزرگترین جنایت علیه بشریت است، آمریکا ‌این تحریم‌های یکجانبه را علیه حدود ۲۵ کشور اعمال کرده که غیرقانونی است.

تحریم‌های یکجانبه آمریکا غیرقانونی است

به گزارش شبکه شرق، کاظم غریب‌آبادی امروز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر، اظهار کرد: وضع تحریم‌های یکجانبه ظالمانه غیرقانونی علیه مردم ایران یکی از جنایات آمریکاست؛ آمریکا گسترده‌ترین تحریم‌های ظالمانه را علیه مردم ایران وضع کرد.

وی افزود: به گفته حقوقدانان برجسته باید به تحریم‌ها به مثابه یک صلاح جنگی نگاه کرد؛ اینگونه نیست که یک نرم افزار باشد بلکه سخت افزار علیه بشریت است و شاید از طریق بکارگیری سلاح، جان تعداد کمی از افراد گرفته شود اما تحریم‌ها نه تنها جان تعداد بیشتری گرفته می‌شود بلکه در حوزه‌های مختلف آسیب‌های فراوان وارد می‌کند.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه درباره سایر اقدامات جنایتکارانه یادآور شد: در ماه تیر شاهد جنایات مختلف رژیم آمریکا علیه ایران بوده‌ایم، ۶ تیر گروه منافقین با قرار دادن یک بمب در ضبط صوت مقابل رهبر معظم انقلاب قصد جان ایشان را داشتند.

غریب‌آبادی اضافه کرد: همچنین نمونه دیگر از اقدامات تروریستی حادثه هفتم تیر سال ۶۰ اقدام تروریستی دیگری بود که منجر به شهادت شهید بهشتی و ۷۲ نفر دیگر شد و بمباران شیمیایی سردشت که که بیش از ۱۱۰ هموطن کرد و مظلوم ما را شهید کرد.

وی ادامه داد: معتقدیم که آمریکا در بسیاری از اقدامات تروریستی نقش داشته است زیرا بسیاری از این گروهک‌ها توسط آمریکا به وجود آمده است؛ بنابراین مسئولیت هرگونه عملیات تروریستی متوجه آمریکا است.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه یادآورشد: در این راستا باید گفت که در دادگاه لاهه مشخص شد که برخی از کشورهای غربی و از جمله آمریکا سلاح‌های شیمیایی را در اختیار صدام قرار داد.

غریب‌آبادی ادامه داد: شهادت شهید صدوقی در ۱۱ تیر سال ۶۱ توسط منافقان از دیگر اقدامات جنایتکارانه‌ای بود که صورت گرفت همچنین حادثه سرنگونی هواپیمای مسافربری با ۲۹۰ سرنشین را می‌توان اوج کینه‌توزی رژیم آمریکا دانست که مدال شجاعت را به فرمانده ناوی که هواپیمای ایران را زده بود، اعطا کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا مرتکب جنایات بسیاری علیه مردم ایران شده است و همواره خود را حامی حقوق بشر معرفی می‌کند، گفت: آمریکا به دنبال تجزیه ایران بود است، گروهک منافقین ۱۷ هزار ایرانی را به شهادت رساند که در این خصوص به کشورهای غربی هشدار ‌دادیم که این منافقین به شما هم رحم نخواهند کرد.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ادامه داد: منافقان در فرانسه و آلبانی هم حوادثی را به وجود آوردند، در ۶ ماهه گذشته اعضای این سازمان تروریستی با افتخار اعلام کرده‌اند که ۱۷ هزار نفر را کشته‌اند.

غریب‌آبادی افزود: ایران برای رهایی منطقه از وجود گروهک‌های تروریستی اقدامات بسیاری انجام داد اما رژیم آمریکا در مقابل حاج قاسم سلیمانی و یاران او را به شهادت رساند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۵ میلیون نفر توسط آمریکا کشته شده‌اند، اضافه کرد: از این میانه ۲۷ میلیون نفر آنها سرخ پوستان هستند و ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را در جنگ ویتنام کشته شدند، همچنین در کوبا، مکزیک، عراق، افغانستان هم کشتار و جنایات بسیاری علیه بشریت انجام شد.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه با بیان اینکه تاریخ آمریکا مملو از اقدامات سیاه است، گفت: حمایت آمریکا علیه اسرائیل، نقض حقوق بشر علیه زنان، رنگین پوستان و زندانیان نمونه‌های دیگری از نقض حقوق بشر توسط آمریکا است.

غریب‌آبادی افزود: سالانه چهار هزار نفر در زندان‌های آمریکا جان خود را از دست می‌دهند، بنابراین باید گفت آمریکا صلاحیت صحبت درباره حقوق بشر را ندارد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها