|

روابط ایران و الجزایر در مسیر درستی قرار دارد

​ وزیر امور خارجه پس از دیدار با «احمد عطاف» وزیر خارجه الجزایر گفت: روابط دو کشور در مسیر درستی قرار دارد و برای لغو روادید سیاسی در گام اول و بعد از آن برای لغو روادید عادی توافقی حاصل شده است.

روابط ایران و الجزایر در مسیر درستی قرار دارد

به گزارش شبکه شرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر امروز (شنبه) پس از دیدار با همتای الجزایری خود، در نشست مشترک خبری با بیان اینکه روابط دو کشور در مسیر درستی قرار دارد اظهارداشت: گفت‌وگوهای سیاسی خوبی را در سطح مقامات عالی دو طرف داشتیم که در آینده نیز این مسیر را ادامه می‌دهیم.

وی گفت: به صورت اصولی در مسیر لغو روادید سیاسی در گام اول و بعد از آن برای لغو روادید عادی توافقی میان هم داشته باشیم.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: در خصوص برگزاری کمیسیون مشترک پیگیری دو طرف اتفاق نظر داریم که در سطح معاون اول رئیس جمهور و نخست وزیر الجزایر برگزار می‌شود و وزارتخانه های خارجه دو طرف پیگیری دو طرف را برعهده دارند.

امیرعبداللهیان افزود: دو کشور توافق کردیم در حوزه های علمی، فناوری، شرکت‌های دانش بنیان، کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی، صنعت و همچنین معدن به همکاری های دو طرف شتاب بیشتری داده شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران ادامه داد: امروز در خصوص مسائل منطقه‌ای گفتگو داشتیم، الجزایر اجازه نداد عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا انجام بشود، این کشور از فلسطین همواره حمایت کرده و در خصوص بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نیز نقش مهمی داشته است.

وی گفت: ما در خصوص بازگشایی سفارتخانه‌های میان ایران و سودان و از سرگیری روابط سیاسی موافقت کردیم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: در گفتگوهای امروز در جریان درگیری‌های سودان قرار گرفتیم و در خصوص تمرکز بر بحران داخلی در آن کشور و بازگشت طرفین به گفت‌وگو و آتش بس تبادل نظر کردیم. 

امیرعبداللهیان گفت: در آینده پیش روی نشست سران مجمع صادر کننده گاز در الجزایر برگزار می‌شود و ما بنا داریم که آقای رئیسی رئیس جمهور ایران در این نشست حضور داشته باشند که فرصتی مناسب برای رایزنی های دیپلماتیک میان ایران با الجزایر و سایر اعضای شرکت کننده در این مراسم خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: ما همچنان در جهت بی اثر کردن تحریم‌ها از مسیر گفت‌وگو و دیپلماسی تلاش می‌کنیم.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها