|

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

روابط تهران - مسکو در حوزه اکران سینمایی توسعه می‌یابد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از توسعه روابط تهران - مسکو در حوزه پویانمایی و اکران سینمایی خبر داد و گفت: با تصویب توافقنامه فرهنگی میان ایران و روسیه توسط مجلس اجرای آن به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.

روابط تهران - مسکو در حوزه اکران سینمایی توسعه می‌یابد

به گزارش شبکه شرق، محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات وزیران به خبرنگاران گفت: در ماه‌های گذشته جشنواره‌های مختلفی در کشور برگزار شد و در ادامه نیز برگزاری جشنواره بین المللی دریای خزر به تصویب رسید و به زودی این جشنواره برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در سال‌های گذشته توافقنامه فرهنگی بین ایران و روسیه امضاء شد که اگر در مجلس به تصویب برسد، اجرای آن به زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توضیح این توافقنامه افزود: بر اساس این توافقنامه چندین مرکز فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه در شهرهای سن پترزبورگ،‌ تهران، مسکو و یکی از شهرهای ایران که معرفی می شود، فعالیت‌های فرهنگی توافق شده را اجرا خواهند کرد.

اسماعیلی درباره اکران و نمایش فیلم‌های ایرانی در روسیه تصریح کرد: سال گذشته تجربه ارزشمندی را در روسیه انجام دادیم و یکی از فیلم‌های پویانمایی جمهوری اسلامی ایران بیش از ۲.۵ میلیون دلار فروش کرد.

وی اضافه کرد: امسال هم با مقامات روسی توافق شد تا فیلم‌های جدیدی در شبکه نمایش سینمایی روسیه اکران شود که کمک بزرگی به اقتصاد، فرهنگ و هنر خواهد کرد و اقدام مثبت و رو به جلو است.

اسماعیلی با بیان اینکه مقدمات اجرای تبصره (۹) بند (ه) لایحه بودجه ۱۴۰۲ آغاز شده است، یادآور شد: با اقدامات خوبی که شرکت‌های دولتی آغاز خواهند کرد، یک درصد از هزینه‌های خود را برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، جوانی جمعیت، مطبوعاتی، رسانه‌ای نوین، نشر و کتاب و تولید محتوای فرهنگی فاخر فارسی در فضای مجازی و گردشگری، توسعه و آموزش سواد رسانه‌ای اختصاص خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه وزارت نفت گام نخست را برداشت و یک درصد تکلیفی را بلافاصله در اختیار حوزه فرهنگ و هنر قرار داد که از اوجی وزیر نفت قدردانی می‌کنم.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها