|

مدیرکل سیاسی وزارت کشور:

مشارکت حداکثری همه اقشار در انتخابات مدنظر است

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور گفت: در حوزه‌های انتخابات، مشارکت و دعوت حداکثری از همه اقشار بدون دسته‌بندی مدنظر است و باید مورد توجه مجریان قرار گیرد.

 مشارکت حداکثری همه اقشار در انتخابات مدنظر است

به گزارش شبکه شرق، عبدالله مرادی روز چهارشنبه در همایش منطقه ای انتخابات استان های کرمان، فارس و یزد با موضوع برگزاری انتخابات در محل استانداری کرمان افزود: مهمترین بُعد مشارکت به سرمایه اجتماعی باز می گردد.

وی اظهارداشت: تمام تمرکز دولت و مجموعه نظام روی این باشد که سرمایه اجتماعی بازآفرینی و امید و اعتماد در روابط اجتماعی تقویت شود؛ ایمان و امید است که موتور محرک و زمینه نگاه به آینده است.

مرادی تصریح کرد: همه تمرکز ما بر حوزه مشارکت سرمایه اجتماعی است و برای ارتقای مشارکت باید یکبار دیگر وظایف قانونی خود را مرور کنیم؛ وظیفه داریم زمینه را برای حضور همه اقشار و همه تشکل ها به شکل حداکثری، برابر و منصفانه فراهم کنیم.

تقوای سیاسی مهمترین ویژگی رفتاری دولت است

وی اظهارداشت: تقوای سیاسی و رویکرد خدمت مهمترین ویژگی رفتاری دولت است که این مهم در عرصه های انتخابات هم باید محقق شود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: در آغاز سال با بیانات مقام معظم رهبری و اعلام چهار مولفه سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت، کار انتخابات آغاز شد و این چهار مولفه را باید مرتب به خودمان یادآوری کنیم چون از هم جدا نیستند و همه در قالب یک منظومه مطرح می‌شود.

وی اظهارداشت: در سطوح مختلف برگزاری انتخابات ضمن تعهد به اجرای این چهار مولفه، این راهبردها را حتما در قالب منظومه در نظر بگیریم و همه نسبت به این چهار مولفه مسئولیم.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه باید متوجه سیاه نمایی‌ها و مواضع ناصحیح باشیم که از سوی ضدانقلاب اتفاق می افتد، عنوان کرد: در حوزه مشارکت طبق نظر سنجی‌ها وضعیت مشابه سال‌های پیش است اما نباید متوقف باشیم و برای حداکثری کردن انتخابات هدف گذاری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در آستانه فصل انتخابات پس از ۲ سال از ‌آغاز فعالیت دولت قرار داریم، فصلی که مهمترین وظیفه اجرایی وزارت کشور است و باید این فصل مهم را منطبق با خواست قانون و خطوط کلان رهبری به سرانجام برسانیم.

تمرکز بر همدلی قوا برای حل مشکلات مردم

مرادی ادامه داد: لازم است که بیان کنیم ۲ سال قبل دولت چگونه تحویل گرفته شده و امروز در کجا قرار داریم و به کجا خواهیم رفت؛ دولت در شرایطی کار را تحویل گرفت که کشور هم گرفتار تحریم خارجی و هم تحریم داخلی بود.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور بیان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم، سرمایه اجتماعی در هشت سال پایین آمده بود و جامعه تحت فشار و سختی قرار داشت.

وی ابراز داشت: بر خلاف دوره های گذشته این دولت رها از تعلقات و آسیب های گذشته با تقوای سیاسی، بر ایجاد همدلی میان قوا و دستگاه‌های خدمات رسان برای حل مشکلات مردم تمرکز دارد.

این مسئول افزود: در دولت سیزدهم همچنان که در عرصه های سیاسی آرامش ایجاد شده است در عرصه های اجتماعی و اقتصادی نیز با تلاش شبانه روزی دولت و رشد تولید، مشکلات و موتور متحرک تورم متوقف شد و در سراشیبی قرار گرفت.

وی گفت: در فضای سیاسی کشور ۲ رویکرد منفی وجود دارد، یکی گفتمان تحریم و دیگری رفراندوم است؛ امروز بخشی از جریانات سیاسی داخلی به صورت لفافه صحبت از تحریم انتخابات می کنند البته بعضی از گروه‌ها هم بحث رفراندوم را مطرح می کنند و اعلام می کنند صندوق رای کارگشا نیست.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور ادامه داد: قانون و مقام معظم رهبری در هر ۲ مورد تکلیف را روشن کردند و ما برای همه دوران های انقلاب و دوران آتی وظیفه داریم آنچه که قانون است و آنچه که به نظام مردم سالاری دینی کمک می کند در دستور کار داشته باشیم.

 در این همایش با حضور مسئولان ستاد انتخابات چند استان به میزبانی کرمان، مسائل مربوط به برگزاری پرشور انتخابات مجلس و خبرگان رهبری که اواخر امسال برگزار می شود بررسی شد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها