|

العالم فی 60 ثانیة

از میزبانی ورزشهای زمستانی، بررسی توافق تهاتر نفت و گاز تا تبدیل عربستان و امارات به بازار صادرات روسیه

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ، البیان امارات، العربی الجدید، الصباح، الخلیج اونلاین و الشرق.

از میزبانی ورزشهای زمستانی، بررسی توافق تهاتر نفت و گاز تا  تبدیل عربستان و امارات به بازار صادرات روسیه
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان: 

دبی میزبان 28 دوره مسابقات قهرمانی ورزشهای زمستانی

سالن اسکی دبی در مرکز خرید امارات میزبان 28 رویداد مختلف زمستانی از جمله مسابقات قهرمانی بین المللی و محلی و اردوهای آموزشی است که با همکاری شورای ورزش دبی تا پایان سال جاری برگزار می شود.

لیست رویدادهای برگزار شده در سالن اسکی دبی شامل بسیاری از رویدادهای ورزشی مفرح می باشد.کمپ ورزش برفی بانوان در حال حاضر در حال برگزاری است که به مدت 5 هفته ادامه دارد و هدف آن تشویق بانوان به ورزش در فضایی خنک و با طراوت برای حفظ فعالیت و شادابی در تعطیلات تابستانی است.

 

الخلیج اونلاین:

 11 هزار کارخانه به ارزش 393 میلیارد دلار در عربستان

مرکز ملی داده های صنعت و معدن عربستان تعداد کارخانه های موجود و درحال ساخت این کشور را 11 هزار کارخانه با حجم سرمایه گذاری حدود 393 میلیارد دلار اعلام کرد.

 روزنامه عربستانی الاقتصادیه نوشت: در گزارش مرکز ملی داده های صنعت و معدن آمده که مجموع تعداد مجوزهایی که توسط وزارت صنعت و معدن عربستان برای ساخت کارخانه از ابتدای سال 2023 تا پایان آوریل به 484 مجوز رسید.

در این گزارش آمده است: تعداد کارخانه های موجود و در حال ساخت در عربستان تا پایان آوریل گذشته 10 هزار و 966 عدد با سرمایه گذاری حدود 393 میلیارد دلار است.

 

الصباح:

 بررسی  توافق تهاتر نفت و گاز با ایران در مجلس عراق

کمیسیون نفت و انرژی پارلمان عراق برای اطلاع از جزئیات و امکان سنجی اقتصادی توافق تهاتر نفت و گاز با ایران، میزبان جلسه ای با حضور مسئولان ذی ربط خواهد بود.

توافق تهاتر نفتی عراق با ایران با استقبال پارلمان عراق روبه رو شد؛ به ویژه که این قرارداد راه حلی برای رسیدگی به مشکل قطع برق به شمار می رود که عراق در تابستان فعلی از آن رنج می برد.

صباح الصبحی، عضو کمیسیون نفت و انرژی پارلمان عراق گفت که اجرای توافق نفتی با ایران برای تهاتر نفت سیاه و گاز تلاش خوبی است که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق برای انجام آن تلاش کرد.

 

العربی الجدید:

 تبدیل عربستان و امارات به بازار صادرات مجدد محصولات نفتی روسیه

با وجود تحریم‌های امریکا و غرب علیه روسیه، عربستان و امارات اخیرا واردات تولیدات نفتی روسیه را افزایش داده‌اند.

بر اساس آمارهای شرکت اطلاعات کالای «کپلر» صادرات تولیدات نفتی روسیه به امارات در سال گذشته با افزایش 3 برابری به حجم بی سابقه 60 میلیون بشکه رسید. صادرات نفت روسیه به عربستان هم به 100 هزار بشکه در روز (بیش از 36 میلیون بشکه در سال) رسید در حالی که این میزان در سال‌های قبل صفر بود.

این روند پس از آن افزایش یافته که روسیه فروش نفت به کشورهایی را که برای نفت روسیه سقف قیمت تعیین کرده بودند متوقف کرد و صادرات خود به هند و چین را به نحو چشمگیری افزایش داد.

 

الشرق:

 افزایش واردات گندم مصر

مصر واردات خود از گندم را از ابتدای سال جاری تا هفته گذشته 34 درصد افزایش داد و به 5.66 میلیون تن رساند.

ورادات گندم مصر در دوره مشابه سال گذشته 4.22 میلیون تن بوده است.

گفتنی است در نیمه نخست سال گذشته همزمان با آغاز جنگ روسیه و اوکراین و قطع صادرات از سوی این دو کشور، جهشی قوی در قیمت غلات ایجاد شد.

مصر بزرگترین واردکننده گندم در جهان است و معمولا سالانه حدود 12 میلیون تن گندم از خارج خریداری می کند.

مصر همچنین پس از آن که اقتصادش از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در سال گذشته تحت تأثیر افزایش قیمت غلات قرار گرفت، واردات خود را افزایش داده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها