|

العالم فی 60 ثانیة

از شگفت انگیز ترین آکواریوم جهان وفرود اضطراری به علت خودکشی تا تلاش قطر برای حل بحران هسته‌ای ایران

هواپیمای شرکت هواپیمایی ترکیه در حین پرواز به علت خودکشی یکی از مسافران ناچار به فرود اضطراری شد. این هواپیما ظهر روز سه‌شنبه فرودگاه استانبول را به مقصد مراکش ترک کرد.

از  شگفت انگیز ترین آکواریوم جهان وفرود اضطراری به علت خودکشی تا تلاش قطر برای حل بحران هسته‌ای ایران
خبرنگار: ذلفا معیل

به گزارش شبکه شرق، در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الشرق، الامارات الیوم، ناس نیوز، روسیا الیوم  و خبرگزاری رسمی عراق (واع).

روسیا الیوم :

افزایش درآمدهای گردشگری مصر

حواله‌های نیروی کار مصری ساکن خارج‌نشین به داخل در مدت 9 ماهه کاهش 26.1 درصدی و درآمدهای گردشگری افزایش 25.7 درصدی را نشان می‌دهد.

بانک مرکزی مصر با انتشار آمارهای رسمی در این باره تأکید کرد که حواله‌های نیروی کار مصری ساکن خارج از کشور در 9 ماه نخست سال مالی گذشته (میان ژوئیه 2022 تا مارس 2023) 17.5 میلیارد دلار بوده است.

این مبلغ در سال 9 ماه اول سال مالی پیش از آن 23.1 میلیارد دلار بوده است.این کاهش نتیجه کاهش ارزش جنیه مصر در برابر دلار بوده که از 15.7 جنیه در مارس 2022 هم‌اکنون به 30.9 جنیه رسیده است.

ناس نیوز:

فرود اضطراری هواپیمای مسافربری به علت خودکشی یک مسافر

هواپیمای شرکت هواپیمایی ترکیه در حین پرواز به علت خودکشی یکی از مسافران ناچار به فرود اضطراری شد.

این هواپیما ظهر روز سه‌شنبه فرودگاه استانبول را به مقصد مراکش ترک کرد.

در حین پرواز، یکی از مسافران به سرویس بهداشتی رفت و معطلی طولانی او توجه کادر پرواز را جلب کرد که پس از باز کردن در متوجه خودکشی وی شدند.کادر درمان با کمک یک پزشک که در میان مسافران بود، امدادرسانی‌های اولیه به فرد را که در حالت بیهوشی کامل بود ارائه کردند و در نهایت هواپیما ناچار به فرود اضطراری در الجزایر شد. پس از فرود هواپیما، مسافری که تابعیت وی اعلام نشده جان خود را از دست داد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع):

معافیت دانشجویان حافظ قرآن در عراق از پرداخت شهریه

وزیر آموزش عراق دستور داد دانشجویان حافظ قرآن در این کشور از پرداخت شهریه معاف شوند.

وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: نعیم العبودی، وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق، به شوراهای تمامی دانشگاه های این کشور دستور داد تا حافظان قرآن کریم را از پرداخت شهریه در دوره های روزانه و شبانه دولتی و دوره های آزاد معاف کنند.

العبودی بار دیگر پایبندی موسسه آکادمیک عراق و حمایت آن از حافظان قرآن کریم و امکان تحصیل آنان در دانشگاه و مقابله با چالش ها و شرایط اضطراری که جامعه و اصول آن و اخلاق اصیل اسلامی را تهدید می کند، تاکید کرد.

الامارات الیوم:

سفری شگفت انگیز در داخل بزرگترین آکواریوم جهان

آکواریوم دبی یکی از بزرگترین و زیباترین آکواریوم های دنیاست.ظرفیت 10 میلیون لیتر آب دارد و بیش از 33000 موجود دریایی و همچنین بیشترین تعداد کوسه را در خود جای داده است.

"آکواریوم دبی" یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری دبی محسوب می شود که ده ها هزار نفر را به سمت خود جذب می کند که ترجیح می دهند در تونل 48 متری "آکواریوم" پرسه بزنند و ماهی ها را که در اطراف آنها شنا می کنند، تماشا کنند.

آکواریوم دبی فعالیت های زیادی مانند غواصی در قفس غواصی و شنا با کوسه ها را ارائه می دهد، علاوه بر این باغ وحش آبی که شامل گروه شگفت انگیزی از حیوانات مانند تمساح  با وزن 750 کیلوگرم و طول پنج متر اس را می توان دید.

الشرق:

تلاش قطر برای حل بحران هسته‌ای ایران

ماجد بن محمد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت که دیدار محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر و جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا، در چارچوب تقویت روابط دوجانبه و ادامه همکاری استراتژیک در زمین های مختلف و آمادگی برای انجام گفت و گوی استراتژیک سال آینده در دوحه بود.

الانصاری در نشست مطبوعاتی روز گذشته در وزارت خارجه اعلام کرد که تلاش های قطر برای حل پرونده هسته ای ایران از طریق ارائه پیشنهادات و تسهیل دیدارها میان مقامات غربی و ایرانی در دوحه ادامه دارد.

وی افزود که صحبت از بازگشت به توافق هسته ای همچنان دشوار است و دوحه در تلاش است تا این پرونده بزرگ را به موضوعاتی تفکیک کند که بتوان به طور جداگانه به آنها پرداخت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها