|

العالم فی 60 ثانیة

از نشست اقتصاددانان در امارات،تهاتر آب با انرژی تا مختومه شدن پرونده سقوط جرثقیل در مکه

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،البیان امارات، الصباح،العربی الجدید،عکاظ و الخلیج اونلاین.

از نشست اقتصاددانان در امارات،تهاتر آب با انرژی تا مختومه شدن پرونده سقوط جرثقیل در مکه
خبرنگار: ذلفا معیل

 در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،البیان امارات، الصباح،العربی الجدید،عکاظ و الخلیج اونلاین.

 

البیان امارات

کاپ 28، میزبان نشست اقتصاددانان بین المللی در امارات

ریاست COP28 اعلام کرد که در 15 و 16 آگوست میزبان "هیئت کارشناسان مستقل سطح بالا در امور مالی آب و هوا" در بازار جهانی ابوظبی خواهد بود.

دراین نشست تعدادی از اقتصاددانان مشهور جهان، و پیشگامان آب و هوای سازمان ملل متحد را گرد هم می آینى و هدف آن هموار کردن راه برای COP28 و اطمینان از ارائه اقدامات ملموس و موثر برای بهبود عملکرد مالی بین المللی در کنفرانس است.

هیئت کارشناسی مستقل سطح بالا در امور مالی آب و هوا، پیشنهادات و توصیه‌هایی را تدوین و ارائه می‌کنند که از سرمایه‌گذاری و تامین مالی بخش‌های دولتی و خصوصی برای تحقق تعهدات، ابتکارات و اهداف بلندپروازانه توافقنامه آب و هوای پاریس حمایت می‌کند.

 

الصباح

عراق سالانه 100 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خود را از دست می‌دهد

 نماینده برنامه توسعه سازمان ملل در عراق تأکید کرد که این کشور سالانه 100 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خود را به علت تغییرات اقلیمی از دست می‌دهد.

«اوکی لوتسما»، نماینده برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) در عراق گفت که سرعت افزایش دمای هوا در عراق 2 تا 7 برابر میانگین جهانی است و افزود که منطقه تالاب‌های عراق بیش از هر دیگر مناطق در معرض خطرات تغییرات اقلیمی است.

وی گفت که عراق در سال‌های 2020-2021 به لحاظ نزولات جوی بدترین وضعیت را در 4 دهه گذشته تجربه کرده و این باعث کاهش جریان آب در رودخانه دجله به نسبت 29 درصد و در رودخانه فرات به نسبت 73 درصد شده است.

الخلیج اونلاین: صاىرات بیش از 47 میلیون تُن گاز توسط قطر در 7 ماه

قطر از ژانویه تا ژوئیه سال جاری 47.3 میلیون تن گاز طبیعی مایع صادر کرده است.بندر راس لیفان ماه گذشته پس از ماه ها تعطیلی، فعالیت خود را آغاز کرد و در هفته گذشته یک کشتی به مقصد پاکستان از این بندر حرکت کرد.

آمار ماهانه حاکی از آن است که علیرغم تعطیلی بندر راس لیفان، قطر سهم خود در بازار جهانی را از دست نداد، بلکه به صادرات محموله ها به مشتریان خود در جهان به همان میزان سابق ادامه داد.

در 3 ماهه دوم سال جاری مجموع صادرات گاز مایع قطر به 19.7 میلیون تن رسید. این میزان گاز به 19 مقصد در جهان صادر شد که چین، هند، کره جنوبی و پاکستان بیشترین واردکننده این محصول قطر بودند.

 

عکاظ

مختومه شدن پرونده سقوط جرثقیل در مسجدالحرام در سال 2015

شرکت بن لادن در پرونده سقوط جرثقیل در مسجد الحرام در سال 2015 به پرداخت غرامت 5.3 میلیون دلاری جریمه شد و 8 نفر هم به حبس محکوم شدند.

دیوان عالی عربستان پرونده سقوط جرثقیل در مسجدالحرام را به صورت نهایی مختومه اعلام کرد. مختومه اعلام شدن نهایی این پرونده پس از تایید احکام دادگاه استیناف مکه مکرمه مبنی بر محکومیت شرکت بن لادن به نقض قوانین ایمنی و وسایل حفاظتی که می بایست در پروژه ها رعایت شود، صورت گرفت.

منبع عکاظ خاطرنشان کرد که گروه بن لادن که مسئولیت پروژه توسعه مطاف مسجدالحرام را برعهده داشت، به سهل انگاری و کوتاهی در این پرونده محکوم شد.

 

العربی الجدید

نشست تهاتر آب با انرژی

رسانه رسمی اردن اعلام کرد که به‌زودی نشست سه‌جانبه امارات و اردن و اسرائیل برای پیگیری اجرای سند تهاتر آب با انرژی برگزار خواهد شد.

رسانه رسمی اردن ضمن اعلام این خبر تأکید کرد که هیئت اردنی در این نشست شامل وزرای منابع آبی و انرژی و محیط زیست می‌شود.

هدف از این نشست برگزاری نشستی سه‌جانبه با وزرای انرژی امارات و اسرائیل برای پیگیری اجرای سند همکاری امضاشده در سال 2021 درباره تهاتر انرژی با آب است.

یک منبع آگاه اردنی که نخواسته نامش فاش شود تأکید کرد که این نشست قرار است امروز (دوشنبه) برگزار شود.

به موجب این سند اردن سالانه 200 میلیون متر مکعب آب از اسرائیل دریافت می‌کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها