|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| پنجم مهر

مذاکره در مورد ضعف عملکرد دادگاه انقلاب، وزارت اطلاعات و وزارت امورخارجه/ گلایه رهبری از کمال خرازی

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز پنجم مهر چند ملاقات را روایت کرده‌است. در پایان روز جلسه‌ای نیز با رهبری داشته که در مورد مسائل جاری کشور با یکدیگر گفت‌و‌گو کرده‌اند. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

مذاکره در مورد ضعف عملکرد دادگاه انقلاب، وزارت اطلاعات و وزارت امورخارجه/ گلایه رهبری از کمال خرازی

آقای دکتر [محمدحسین] اسکندری، رئیس دانشگاه آزاد [اسلامی] ارسنجان آمد. کار مهمی نداشت. گزارشی از وضع دانشگاه داد و قدردانی‌کرد که این دانشگاه مهم، با ۲۰ رشته و ۲۵۰۰ دانشجو، [در ارسنجان] تأسیس شده است. تیمسار [محمد] سهرابی، فرمانده سابق ناجا [نیروی انتظامی] آمد. پیشنهاد داد که پلیس، تقسیم به پلیس شهری و خارج شهری شود؛ مثل شهربانی و ژاندارمری و از وضع امنیت‌ کشور، اظهار نگرانی‌ کرد. مقداری زعفران آورد و گفت، از ملک همسرش در طبس است. بعد از دوره فرماندهی، دکترای حقوق سیاسی خوانده و اکنون در دانشگاه آزاد تدریس می‌کند. خواست، به دانشگاه آزاد بگویم، رزروهای پزشکی کنکور را به دانشگاه راه دهند؛ فرزندش جزو آنها است.

آقای [مسعود] سفیری -خبرنگار- آمد. خواست کمک‌ کنم و نگذارم روزنامه‌ها را ببندند و خبرنگاران را بازداشت‌ کنند. مصاحبه با روزنامه حیات‌نو خواست؛ جزو هیئت تحریریه آن است. اجازه گرفت، برای ترجمه کتاب «هاشمی‌رفسنجانی؛ حقیقت‌ها و مصلحت‌ها» که محصول مصاحبه‌هایش با من است؛ در مصر [برای انتشار ترجمه کتاب]، اجازه خواسته‌اند. امروز مصاحبه‌ای با [بخش فارسی رادیو] بی‌بی‌سی داشت. گفتم، مواظب باشد، حرف‌های نادرست نگوید. عصر جمع زیادی از روحانیون و بسیج قائم‌شهر آمدند. آقای [حسین] نواب، امام‌جمعه صحبت‌ کرد. من هم دربارۀ دفاع مقدس و بسیج و حضور مردم در صحنه‌های انقلاب، صحبت‌ کردم.

شب میهمان رهبری بودم. دربارۀ ضعف عملکرد دادگاه انقلاب، وزارت اطلاعات و وزارت امورخارجه مذاکره شد. ایشان از سفر آقای [کمال] خرازی [وزیر امورخارجه] به آمریکا، با این وضع راضی نیست. ضمناً دربارۀ مسائل تبریز و گلایه‌های آقای [محسن مجتهد] شبستری [نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز] صحبت شد. ایشان با ساختن مصلی در زمین‌های ارگ [علیشاه] موافق نیستند، ولی‌ کاری است که انجام شده است. راجع به مدرسه میانه که تعطیل شده و نمازجمعه تهران و کجروی‌های مشارکتی‌ها، صحبت کردیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها