|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| نهم مهر

روایت هاشمی رفسنجانی از فراخواندن فلاحیان به مجلس

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز نهم مهر در مورد جلسه‌ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین دیدار مهمی با علی فلاحیان نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

روایت هاشمی رفسنجانی از فراخواندن فلاحیان به مجلس

پیش‌ازظهر، کمیسیون زیربنایی [مجمع تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشت. سیاست‌های کلی بخش مسکن، مطرح و بحث در کلیات بود. سیاست‌های مسکن از سال ۱۳۴۶ تاکنون و تغییرها توضیح داده شد. بعدازظهر، آقای [علی] فلاحیان [وزیر اسبق اطلاعات] آمد. مشورت‌ کرد، در مورد موضع‌گیری در خصوص رفتن یا نرفتن به کمیسیون امنیت ملی مجلس‌ که قرار است او را برای توضیحات دعوت کنند. ترجیح‌اش این است که نرود و متقابلاً علیه آنها ادعا مطرح کند و توضیحات زیادی در مورد مواضع گروه‌ها و شرایط گذشته و حال اطلاعات داد.

در فلسطین، درگیری میان مردم و سربازان اسرائیل زیادتر شده و گفته می‌شود، تاکنون ۱۵ نفر شهید شده‌اند و ۸۰۰ نفر مجروح‌اند. آقای [سیدمحمد] خاتمی [رئیس‌جمهور] به کوبا رفته، ولی مطلب مهمی از مذاکرات مخابره نشده است. یک مقام روسی گفته که زباله‌های اتمی نیروگاه بوشهر، باید به روسیه برود. قرار شد، آقای [غلامرضا] آقازاده [رئیس سازمان انرژی اتمی]، برای توضیح بیاید.

در یوگسلاوی، مخالفان [اسلوبودان] میلوشویچ [رئیس‌جمهور یوگسلاوی]، به اعتراضات ادامه می‌دهند و گفته شده‌ که برای او از روسیه، تقاضای پناهندگی شده‌ که یوگسلاوی را ترک کند. اتحادیه اروپا، نتوانسته دربارۀ عرضه ذخایر استراتژیک نفت به توافق برسد و قیمت نفت هم در حال نزول است. دیشب و امشب، نم‌‌نمی‌ باران در جماران داشتیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها