|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| یازدهم مهر

استمداد مالی سلحشور از هاشمی/ روایت دیدار با معاون وزارت اطلاعات و دیدن فیلم بازجویی از متهمان قتل‌های زنجیره‌ای

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز یازدهم مهر در مورد دیدار با فرج‌الله سلحشور و معاون وزارت اطلاعات نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

استمداد مالی سلحشور از هاشمی/ روایت دیدار با معاون وزارت اطلاعات و دیدن فیلم بازجویی از متهمان قتل‌های زنجیره‌ای

آقای [فرج‌الله] سلحشور، کارگردان سریال اصحاب‌ کهف [مردان آنجلس] آمد. گزارشی از کارهای هنری اسلامی خود داد که از پیش از انقلاب در این وادی بوده است و گفت برنامه ساختن فیلم و تئاتر برای داستان‌ها و مفاهیم قرآنی دارد. برای تأمین مالی استمداد کرد.

آقای [عبدالحمید باقری] بنابی، نماینده سابق تبریز آمد. توضیحاتی دربارۀ مدرسه علمیه دینی داد که با برادرش در بناب، با ۱۰۰ هزار مترمربع زمین و ۲۲ هزار مترمربع بنا، می‌سازند. زمین را در زمان دولت سازندگی، از وزارت مسکن گرفته‌اند. با مقداری کمک مالی من و دیگر مسئولان دولتی، قسمت عمده‌ای را ساخته‌اند. ویدئویی ارائه داد. پیشنهاد دارد، اجازه بدهند که چای خارجی وارد کنند.

اعضای کمیته دفاعی- امنیتی شورای عالی امنیت ملی، برای دریافت نظرات من در گذشته و حال، آمدند. گفتم، در دو برنامه سازندگی بعد از جنگ، بنای سیاست من این بوده که کشور را از لحاظ بُنیه اقتصادی، صنعتی، علمی و دفاعی قوی‌ کنیم. تشنج‌زدایی، مقدمه لازم این اهداف بوده و صادرات خدمات مهندسی برای حضور در جهان سوم، بُعد دیگری از ارتباط سازنده و جذب نظر آنها بوده و صادرات نیروی متخصص که با توسعه دانشگاه‌ها مقدور می‌شود، بُعد دیگری است. عبور خطوط گاز و نفت و برق از ایران و خطوط مخابراتی، مهم است. دربارۀ جنگ و قبل از آن، مطالبی‌ گفته شد و ادامه به جلسه بعد موکول گردید.

عصر [آقایان امیر تهرانی و معین] از وزارت اطلاعات آمدند و بخشی از فیلم‌های بازجویی متهمان قتل‌های زنجیره‌ای را ارائه دادند؛ بد است. بحث بر سر سیاست «آرامش فعال» که دوم خردادی‌ها، استراتژی خود اعلان کرده‌اند، ادامه دارد و تندهایشان می‌گویند، باید «مبارزه فعال» انتخاب شود و برخوردهای آقای [سیدمحمد] خاتمی [رئیس‌جمهور] را انفعالی و ناشی از ضعف اراده می‌دانند. دولتی‌ها هر دوی آنها را قبول ندارند و می‌گویند، تضاد آنها را تشدید می‌نماید. نامه آیت‌‌الله [ناصر] مکارم‌شیرازی [از مراجع تقلید] به مجلس و انتقاد از عملکرد آن، مورد توجه واقع شده است. درگیری‌ها در فلسطین ادامه دارد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها