|

العالم فی 60 ثانیة

از تهدید ارزهاى دیجیتال تا کوچ اجباری فلسطینیان از غزه

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،عکاظ عربستان، الجزیره ، النشره، الخلیج اونلاین و الصباح عراق.

از تهدید ارزهاى دیجیتال تا کوچ اجباری فلسطینیان از غزه
خبرنگار: ذلفا معیل

 

عکاظ:  

ارزهای دیجیتال یک تهدید بالقوه برای ثبات مالی

ایمن بن محمد السیاری، رئیس بانک مرکزی عربستان گفت که اصلاحات ساختاری در عربستان سعودی به رشد قوی بخش غیرنفتی با تورم پایین و پایدار کمک کرده است، در حالی که بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه با چالش مواجه هستند. 

السیاری در نشست «اقتصاد جهانی و دارایی‌های رمزنگاری شده» در اجلاس وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی گفت: ارزهای دیجیتال و واسطه‌های آنها تهدیدی بالقوه برای ثبات مالی هستند و ما نیازمند نظارت و مقررات هماهنگ در این حوزه هستیم. ما از فعالیت‌های ارزهای دیجیتال، و در این زمینه، از کار و نقشه راه صندوق بین‌المللی پول و هیئت ثبات مالی مربوطه برای رسیدگی به خطرات مربوط به ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنیم. 

 

الخلیج اونلاین: 

رایزنی قطر با عربستان، عمان و ترکیه در مورد تحولات فلسطین 

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر تحولات اوضاع فلسطین را با فیصل بن فرحان، بدر البوسعیدی و هاکان فیدان، همتایان سعودی، عمانی و ترکیه ای خود و نیز با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل بررسی کرد.این امر در تماس های تلفنی جداگانه توسط وزیر قطری صورت گرفت.

وی موضع ثابت قطر در محکومیت تمامی اشکال هدف قرار دادن غیرنظامیان را ابراز و تاکید کرد که کشتن شهروندان بی گناه به ویژه زنان و کودکان و اعمال سیاست مجازات دسته جمعی امری غیرقابل قبول با هر بهانه ای است.

وزیر خارجه قطر همچنین بر لزوم ایجاد یک کریدور بشردوستانه برای اطمینان از رسیدن کمک ها به فلسطینیان در نوار غزه تاکید کرد.

 

الجزیره: 

اردن:کوچ اجباری فلسطینیان از غزه منطقه را به سمت پرتگاه می‌کشاند

 ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن گفت: اخراج فلسطینی ها از وطنشان (نوار غزه) سراسر منطقه را به سمت پرتگاهی می کشاند که تشدید تنش و درگیری ها را گسترش خواهد داد.

الصفدی افزود: از جامعه جهانی می خواهیم همانگونه که کشته شدن اسرائیلی ها را محکوم کردند، کشته شدن فلسطینیان را نیز محکوم کنند.

وزیر خارجه اردن ادامه داد: شکست جامعه جهانی در توقف جنگ یعنی شکست در حفظ غیرنظامیانی که هیچ پناهی ندارند.

گفتنی است ارتش اسرائیل روز جمعه در بیانیه ای از تمام ساکنان شهر غزه خواست منازل خود را تخلیه و به سمت جنوب حرکت کنند.

 

النشره: 

رایزنى هاى  بلینکن با ولیعهد بحرین و بن فرحان

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا، با سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد بحرین در منامه و در ریاض با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار ولیعهد بحرین بر لزوم گشایش گذرگاه های بشردوستانه فوری برای ورود کمک های پزشکی و امدادی، غذا، آب و برق به نوار غزه تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان با بیان اینکه باید آتش بس در غزه صورت گیرد و بحران انسانی در این منطقه حل شود، گفت که باید برای تضمین ورود کمک های بشردوستانه به غزه تلاش کنیم.

از طرفی دیگر، بلینکن با بیان اینکه نمی توان حمله به اسرائیل را توصیف کرد، گفت که حماس نماینده ملت فلسطین و آرزوهای آن نیست.

 

الصباح:

شرکت‌های جهانی ونوسازی راه آهن عراق

وزارت حمل و نقل عراق به دنبال نوسازی شبکه خط آهن کشور به ویژه پس از دریافت پیشنهادهایی از شرکت های متخصص جهانی در این زمینه است.

میثم الصافی، مدیر واحد رسانه ای وزارت حمل و نقل عراق، گفت که وزارت حمل و نقل به دنبال ایجاد جهش کیفی در بخش راه آهن است و تلاش های پیوسته ای برای نوسازی این بخش وجود دارد.

وی اظهار داشت که شرکت راه آهن عراق به قراردادهای دولتی و تداوم تعمیر و اصلاح بخش راه آهن پایبند است.

الصافی افزود که بخش راه آهن، ستون فقرات پروژه جاده توسعه است که به گسترش راه آهن پیشرفته از بندر فاو به ترکیه نیاز دارد

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها