|

العالم فی 60 ثانیة

از افزایش ویزاهای گردشگری عربستان تا ثبت چهره جایگزین کرایه و بلیط

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم، الشرق، عکاظ عربستان، الخلیج اونلاین و خبرگزاری رسمی اردن (پترا).

از افزایش ویزاهای گردشگری عربستان تا ثبت چهره جایگزین کرایه و بلیط
خبرنگار: ذلفا معیل

عکاظ عربستان:  

افزایش ویزاهای گردشگری عربستان به صورت الکترونیکی 

وزارت گردشگری عربستان از در دسترس بودن ویزای بازدید را به صورت «الکترونیکی» برای شهروندان تعداد جدیدی از کشورها از جمله ترکیه، تایلند، پاناما، سنت کیتس و نویس، سیشل و موریس خبر ىاد.

این وزارت خانه اعلام کرد علاوه بر شهروندان 63 کشور، ویزای توریستی برای 7 دسته دیگر نیز در دسترس است، یعنی ساکنان ایالات متحده آمریکا، انگلستان یا کشورهای اتحادیه اروپا، دارندگان ویزای بازدید آمریکا و انگلیس، دارندگان ویزای شینگن، و همه ساکنان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس.

وزارت گردشگری ویزای گردشگری را در 27 سپتامبر 2019 به عنوان بخشی از تلاش‌های این وزارتخانه برای فراهم کردن فرصتی برای گردشگران و شرکت کنندگان در رویدادهای گردشگری و سرگرمی و یادگیری راه‌اندازی کرد. 

 

الخلیج اونلاین: 

نشست فوق العاده شورای همکاری خلیج فارس برای بررسی تحولات غزه

جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از برگزاری جلسه فوق العاده شورای وزارتی کشورهای عضو شورای همکاری درخصوص تحولات نوار غزه در عمان خبر داد.

البدیوی گفت که نشست فوق العاده شورای وزارتی کشورهای عضو شورای همکاری برای بررسی اوضاع غزه به درخواست عمان و پس از رایزنی و هماهنگی با کشورهای عضو شورای همکاری امروز (سه شنبه 17 اکتبر) برگزار می شود.

وی افزود که هدف از این نشست، رایزنی و بررسی تحولات غزه و تعرضات خطرناک اسرائیل به غزه است.

شورای همکاری روز شنبه، درخواست ها برای کوچاندن اجباری ملت فلسطین از غزه را مستلزم مداخله فوری جامعه بین الملل دانست و خواستار توقف مجازات جمعی فلسطینیان غزه توسط اسرائیل شد.

 

الشرق: 

کاهش تورم قطر به 1.8 درصد در ماه سپتامبر

طبق اعلام سازمان آمار و برنامه ریزی قطر، میانگین تورم این کشور از 2.38 درصد در ماه اوت گذشته به 1.8 درصد در سپتامبر رسید.

سازمان آمار قطر در بیانیه خود افزود: میانگین نرخ 8 گروه از مجموع 12 گروه کالا و خدمات تحت نظارت شاخص قیمت مصرف کننده در قطر در این مدت افزایش یافته است.

این بیانیه می افزاید: افزایش نرخ شامل گروه آموزش، غذا و نوشیدنی، تفریح و فرهنگ، پوشاک و کفش و نیز دیگر گروه های کالا و خدمات و گروه لوازم خانگی و گروه رستوران و هتل است.

 

خبرگزاری رسمی اردن (پترا): 

پادشاه اردن: منطقه به به سمت گرداب خشونت می‌رود

پادشاه اردن در دیدار با رئیس جمهور آلمان نسبت به وخامت اوضاع انسانی در غزه ناشی از کمبود غذا، آب و دارو هشدار داد.

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن روز سه شنبه در برلین با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان، و نیز اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان، جداگانه دیدار کرد.

پادشاه اردن در این دیدار هشدار داد چنانچه جنگ علیه غزه متوقف نشود، هزاران فلسطینی بی گناه در معرض خطر هستند و ادامه این وضع، سراسر منطقه را به سمت یک گرداب خشونت سوق می دهد.

 

الامارات الیوم: 

ثبت چهره جایگزین کرایه و بلیط حمل و نقل عمومی در دبی

اداره راه و ترابری دبی در نمایشگاه جیتکس 2023 که دیروز در مرکز تجارت جهانی دبی بازگشایی شد، بسته ای از پروژه ها و ابتکارات را ارائه کرد که از هوش مصنوعی و فناوری های مجازی استفاده می کند. 

اداره راه و ترابری دبی در غرفه خود از پورتال هوشمندی  رونمایی کرد که امکان پرداخت کرایه حمل و نقل عمومی را با استفاده از اثر انگشت و چهره نگاری صورت فراهم می کند.

مکانیسم عملکرد سیستم به این صورت است که ابتدا دستگاه به ثبت و شناسایی کاربر، شناسایی چهره از طریق دوربین ها می پردازد و پس از آنالیز چهره به صورت سه بعدی و تبدیل داده های بیولوژیکی و تطبیق آن با اطلاعات ثبت شده مبلغ  کرایه از او کسر خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها