|

العالم فی 60 ثانیة

از پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر در عراق تا کسوف جزئی امارات

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الامارات الیوم، الجزیره، صدى البلد، الصباح و الخلیج اونلاین.

از پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر در عراق تا  کسوف جزئی امارات
خبرنگار: ذلفا معیل

الصباح:

اجرای پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر در عراق

تیم ابتکار ملی برای حمایت از انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در عراق از اختصاص 90 میلیارد دینار برای اجرای پروژه های انرژی تجدیدپذیر خبر داد. محمد شاکر، ازاعضای اصلی این تیم به وجود تیمی فنی با هماهنگی  وزارت علوم و فناوری برای بررسی این ساختمان ها اشاره کرد.

وی بیان کرد که این تیم در جهت اجرای شهرهای پایدار که بازتاب های مثبت خواهد داشت و ایجاد کمربند سبز در اطراف همه استان ها تلاش می کند و گفت که این اقدامات به جلوگیری از تغییرات اقلیمی همانند افزایش دمای هوا و افزایش بیابان زایی، کمبود منابع آبی و افزایش طوفان های گرد و خاک کمک خواهد کرد.

 

الامارات الیوم:

 امارات شاهد کسوف جزئی در 28 اکتبر

انجمن نجوم امارات اعلام کرد که امارات متحده عربی و کل جهان عرب و قاره‌های «آسیا، آفریقا و اروپا» در 28 اکتبر سال جاری شاهد یک ماه گرفتگی جزئی خواهند بود .

ابراهیم الجروان، رئیس انجمن نجوم امارات و عضو اتحادیه عرب برای فضا و نجوم، توضیح داد که مرحله اول کسوف با مرحله نیمه سایه شروع می شود که از ساعت 22:01 به وقت امارات شروع می شود، سپس مرحله اصلی کسوف آغاز می شود. 

 

الجزیره: 

تازه ترین آمار قربانیان حملات اسرائیل به نوار غزه

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار قربانیان حملات اسرائیل به نوار غزه به 3300 شهید و 11 هزار زخمی رسیده است. 

این وزارتخانه افزود: کمبود جدی در دارو و نیز مشکل بزرگی در رسیدن مجروحان به بیمارستان وجود دارد. طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، قطع آب و وخامت اوضاع سیستم فاضلاب، خطرات سرایت بیماری های واگیردار را بالا می برد.

این وزارتخانه همچنین از سازمان های بین المللی خواستار عمل به وظایف خود در توقف تجاوزات به نوار غزه و کرانه باختری شد. 

 

الخلیج اونلاین: 

گفت وگوی سوناک با بن سلمان و امیر قطر درباره غزه

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در تماس های تلفنی جداگانه با تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان درباره غزه گفت وگو کرد. تمیم بن حمد و سوناک درباره روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک به ویژه تحولات اوضاع در اراضی فلسطین را بررسی کردند.

سوناک در گفت وگو با امیر قطر و ولیعهد عربستان درباره اهمیت ممانعت از بی ثباتی بیشتر در خاورمیانه گفت وگو کرد. نخست وزیر بریتانیا از امیر قطر بابت نقش سازنده اش در دیپلماسی منطقه ای تشکر کرد. دو طرف تاکید کردند که نباید اجازه داد اوضاع منطقه به سمت بی ثباتی بیشتر پیش رود.

 

صدی البلد: 

کمک مالی پس از سکوت 10 روزه

ستاره مصری باشگاه لیورپول پس از سکوت 10 روزه دربرابر حوادث نوار غزه، با کمک مالی خود این سکوت را شکست.

گزارش‌ها از مصر حاکی است که سکوت صلاح درباره حوادث نوار غزه با کمک مالی او به مردم فلسطین به پایان رسیده است.

جمعیت هلال احمر مصر بدون اشاره به مبلغ اهدایی صلاح اعلام کرد که ملی‌پوش مصری باشگاه لیورپول مبلغ هنگفتی را برای امداد و کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان نوار غزه اهدا کرده است.

رامی الناظر، مدیر اجرایی هلال احمر مصر گفت: محمد صلاح به مردم فلسطین امداد و کمک‌رسانی کرده است. او از طریق مدیر تجاری خود با ما تماس گرفت و این موضوع را اطلاع داد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها