|

العالم فی 60 ثانیة

از لغو کنسرت‌ تا کریدور جدید امارت

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،البیان امارت، عکاظ عربستان، شفق نیوز، النهار و الشرق الأوسط.

از لغو کنسرت‌ تا کریدور جدید امارت
خبرنگار: ذلفا معیل

 

البیان: 

کریدور جدید امارت

سخنگوی گروه جهانی بنادر دبی گفت که این گروه قبلاً از امضای یادداشت تفاهم با روس اتم برای انجام یک مطالعه امکان سنجی مشترک در مورد خدمات لجستیکی اروپا و آسیا و حمل و نقل کانتینری در مسیر دریای شمال خبر داده بود. روس اتم از سال 2018 به عنوان اپراتور زیرساخت در این مسیر فعالیت می کند.

انتظار می‌رود که مسیر دریای شمال فرصت‌هایی را برای باز کردن یک کریدور تجارت جهانی جدید فراهم کند که به عنوان یک پیوند حیاتی بین مناطق قطب شمال، شمال غرب اروپا و شرق دور عمل می‌کند، که به معنای بازسازی زنجیره‌های تامین جهانی برای کارآمدتر شدن است. 

 

الشرق الأوسط: 

شهادت 34 خبرنگار در غزه 

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه، اعلام کرد که در حملات اسرائیل به نوار غزه که از 3 هفته پیش آغاز شده 34 خبرنگار فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها تن از آنها زخمی شده‌اند.

این دفتر تأکید کرد که از آغاز درگیری‌ها در 7 اکتبر تاکنون 50 دفتر مطبوعاتی هدف حمله قرار گرفته‌اند.

در این بیانیه اسرائیل به هدف قرار دادن مستقیم خبرنگاران و تخریب خانه‌های آنان بر سر خود و خانواده‌هایشان و ویران کردن دفتر مطبوعاتی متهم شده است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه از طرف‌های بین‌المللی خواسته که برای توقف حملات اسرائیل و تأمین امنیت خبرنگاران اقدام کنند.

در این بیانیه نام 34 خبرنگار قربانی شده و ده‌ها زخمی و 2 مفقود الاثر ذکر شده است.

 

عکاظ عربستان: 

تولید داخلی عربستان در بالاترین سطح تاریخی خود قرار دارد

گزارش اخیر نشان داد که تولید ناخالص داخلی عربستان برای اولین بار در تاریخ خود از یک تریلیون دلار (3.75 تریلیون ریال) فراتر رفت و تولید ناخالص داخلی را به اهداف چشم انداز 2030 در زمینه های مختلف نزدیک کرد.

مشارکت زنان در نیروی کار در سال 2020 از نرخ هدف سال 2030 یعنی 30 درصد فراتر رفت و این درصد در سه ماهه اول سال 2023 به 36 درصد رسید.

تنوع درآمدهای مالی و گسترش منابع درآمدی غیرنفتی از مهمترین روندهای چند سال گذشته بوده است، زیرا درآمدهای حاصل از منابع غیرنفتی از 163 میلیارد دلار (611.25 میلیارد ریال) به 411 میلیارد دلار افزایش یافته است. 

نرخ مالکیت خانه از 47 درصد به 67 درصد در سال 2022 افزایش یافت و به نرخ هدف 70 درصد در سال 2030 نزدیک شد.

 

شفق نیوز:

 لغو کنسرت‌ براى همبستگی با ساکنان غزه

کاظم الساهر، خواننده عراقی از لغو کنسرت های خارجی خود که قرار بود طی روزهای آینده برگزار شود، خبر داد.

الساهر روز شنبه در شبکه های اجتماعی اعلام کرد: به علت شرایط اسف بار در غزه، مجبور به تعویق دو کنسرت قطر و عمان تا اطلاع ثانوی هستیم.

بهای پرداختی بابت بلیت های کنسرت در اسرع وقت برگردانده می شود. در این شرایط فقط می توانیم برای کاهش رنج عزیزانمان در فلسطین دعا کنیم.

این خواننده عراقی همچنین اظهار داشت: افرادی که از طریق اینترنت اقدام به خرید بلیت کرده اند، تمامی مبلغ پرداختی به همان حساب های بانکی در هنگام خرید بازگردانده می شود و کسانی هم که بلیت را نقدی خریداری کردند، در روزهای آینده برای بازگردانی مبلغ در مراکز معین با آنان تماس گرفته می شود..حجم سپرده‌های کشورهای عربی در بانک مرکزی مصر 29.9 میلیارد دلار است.

 

النهار:

امریکا از شهروندان خود خواست لبنان را ترک کنند

 وزارت خارجه امریکا از شهروندان خود خواست که با توجه به شرایط غیر قابل پیش بینی، لبنان را ترک کنند.

با گذشت ساعاتی از اعلام عملیات زمینی گسترده در نوار غزه توسط اسرائیل، وزارت خارجه امریکا با انتشار بیانیه ای از شهروندان خود خواست که با توجه به شرایط امنیتی غیر قابل پیش بینی لبنان را ترک کنند. این در حالی است که اسرائیل از ساعاتی پیش اعلام کرد که عملیات زمینی خود را در نوار غزه گسترده تر می کند. همزمان اینترنت و ارتباطات در نوار غزه کاملا قطع شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها