|

رئیسی: برای گروه‌های مقاومت تصمیم نمی‌گیریم از آنها حمایت می‌کنیم/ اینکه بسیاری از مردم جهان به جمهوری اسلامی عشق می‌ورزند، به خاطر تسلیحات نیست

رئیس جمهوری در گفت‌وگویی گفت: جمهوری اسلامی در عین حال که برای گروه‌های مقاومت تصمیم نمی‌گیرد از آنها حمایت خواهد کرد و این حمایت کاملاً عاقلانه، عادلانه و بر اساس اصول انسانی و اسلامی است.

رئیسی: برای گروه‌های مقاومت تصمیم نمی‌گیریم از آنها حمایت می‌کنیم/ اینکه بسیاری از مردم جهان به جمهوری اسلامی عشق می‌ورزند، به خاطر تسلیحات نیست

به گزارش شبکه شرق، سید ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم در گفتگو با الجزیره گفت: جمهوری اسلامی در عین حال که برای گروه‌های مقاومت تصمیم نمی‌گیرد از آنها حمایت خواهد کرد و این حمایت کاملاً عاقلانه، عادلانه و بر اساس اصول انسانی و اسلامی است.

بخش هایی از گفت و گوی رئیسی را در ادامه می خوانید:

ایران حمایت از گروه‌های مقاومت را وظیفه خود می‌داند، اما همانطور که پیش‌تر اشاره شد گروه‌های مقاومت در تشخیص، تصمیم و اقدام خود مستقل هستند. به عکس باید از کشورهایی که از فلسطینیان حمایت نمی‌کنند، سوال کرد که چرا از مردمی که در دفاع مشروع از کشور و وطن‌شان کشته می‌شوند حمایت و دفاع نمی‌کنید؟

آنها باید جواب بدهند که چگونه آمریکا با همه توان به اسرائیل کمک کرده و چندین مقام اروپایی که از زوال و اضمحلال این رژیم احساس خطر کرده‌اند در حمایت از آن حتی به سرزمین‌های اشغالی می‌روند، اما شما در دفاع از مظلومیت ملت فلسطین به وظیفه خود عمل نمی‌کنید؟

ما بارها اعلام کردیم که از جریان مقاومت فلسطین حمایت و دفاع می‌کنیم و معتقدیم نه فقط ما، بلکه همه کشورهای جهان اسلام و همه کشورهای مستقل دنیا که تحت سیطره آمریکا نیستند باید از جریان مقاومت فلسطین حمایت و دفاع کنند.

پاسخ پیام‌های آمریکایی‌ها که توسط گروه‌های مقاومت و به صورت علنی داده شده، اما عجیب آن است که آمریکایی‌ها به دیگران بگویند اقدامی نکنید و خودشان تمام تسلیحات و تجهیزات و امکانات مورد نیاز اسرائیلی ها برای جنایتگری در غزه را آن‌هم در مقابل چشم مردم دنیا فراهم کنند.

جمهوری اسلامی در عین حال که برای گروه‌های مقاومت تصمیم نمی‌گیرد از آنها حمایت خواهد کرد و این حمایت کاملاً عاقلانه، عادلانه و بر اساس اصول انسانی و اسلامی است.

اینکه امروز مردم منطقه و بلکه بسیاری از مردم جهان به جمهوری اسلامی عشق می‌ورزند، نه به خاطر تسلیحات که به خاطر منطق و مواضع عادلانه و آزادی‌خواهانه، حق‌خواهانه و استقلال‌طلبانه‌ای است که امروز پرچم آن را در دنیا برافراشته و حامی و یاریگر مقاومت است.

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها