|

العالم فی 60 ثانیة

از نمایشگاه کتاب جده تا افتتاح یک مزرعه عمودی در دبی

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الجزیره، الصباح، الخلیج اونلاین، عکاظ عربستان و البیان الامارات.

از نمایشگاه کتاب جده تا افتتاح یک مزرعه عمودی در دبی
خبرنگار: الهام یوسفی

الصباح: عراق از میدان ارطاوی چه مقدار گاز استخراج می‌کند

حمزه عبدالباقی مدیرکل شرکت گاز جنوب عراق، اعلام کرد که پروژه افزایش 200 میلیون فوت مکعبی استخراج گاز در میدان گازی ارطاوی تا حدود 6 ماه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید و بدین ترتیب ظرفیت تولید گاز عراق به 1400 میلیون فوت مکعب خواهد رسید.

عبدالباقی همچنین تأکید کرد که این شرکت در حال تلاش برای استخراج گاز از میدان‌های قرنه غربی 2 و مجنون در چارچوب قرارداد با شرکت توتال است که 600 میلیون فوت مکعب گاز برای کشور فراهم خواهد کرد.

وی همچنین خبر داد که در استان ذی‌قار نیز پروژه بهره‌برداری از گاز مشعل در میدان‌های ناصریه و الغراف طی قرارداد با شرکت امریکایی «بیکرهیوز» جریان دارد و تا پایان سال نصب دستگاه‌های لازم برای این منظور انجام خواهد شد.

 

 

عکاظ عربستان:  روایت داستان‌های نجیب محفوظ در نمایشگاه کتاب جده 

نمایشگاه کتاب جده به عنوان بخشی از فعالیت های برنامه فرهنگی نمایشگاه، کارگاهی  را با عنوان «داستان های نجیب محفوظ» به ریاست دکتر محمد اسماعیل و مدیریت دکتر ابراهیم الفریح برگزار کرد.

اسماعیل افزود: نجیب محفوظ شایسته این است که نه یک بار بلکه بارها خوانده شود، به‌ویژه که او نگاه آینده‌نگر خوبی دارد.

اسماعیل گفت: نجیب محفوظ در مقالاتش بیشتر از آثار ادبی اش حضور دارد. اگر می‌خواهید درباره مصر چیزی بدانید، نجیب محفوظ را بخوانید. او پیشرو و مبتکر است .

دکتر اسماعیل با اشاره به اینکه انگیزه نگارش کتاب روزنامه نگاری در ادبیات نجیب محفوظ، علاقه او به ادبیات نجیب محفوظ بوده است.

 

 

الخلیج اونلاین: ادامه روند کاهش رشد تولید صنعتی عربستان

داده‌های اداره کل آمار عربستان حاکی از آن است که کاهش تولید صنعتی عربستان نتیجه فشار ناشی از کاهش فعالیت‌های بخش معدن و استخراج‌های معدنی از جمله نفت است. داده‌های آماری بیان کننده این است که شاخص حجم تولیدات صنعتی در مقیاس سالانه در ماه اکتبر کاهش 12.3 درصدی داشت که این بالاترین میانگین کاهش از ماه آوریل 2021 است که در آن ماه کاهش 24 درصدی را نشان داده بود.

فعالیت‌های معادن و استخراج‌های معدنی برای ششمین ماه متوالی در ماه اکتبر کاهش 18.4 درصدی داشته که این امر در نتیجه کاهش داوطلبانه تولیدات نفتی است که دولت عربستان آن را اتخاذ کرده و در نتیجه این تصمیم تولید روزانه نفت به 8.9 میلیون بشکه در اکتبر رسیده است.

 

 

الجزیره:  همراهی کشورهای اسلامی و عربی با فراخوان اعتصاب سراسری در حمایت از غزه

فراخوان اعتصاب سراسری در حمایت از مردم غزه، در روز دوشنبه در مناطق گوناگون کشورهای عربی و اسلامی با همراهی گسترده مواجه شد.

 در لبنان نیز مدارس، بانک ها، ادارات دولتی و تعدادی از ادارات خصوصی به اعتصاب پیوستند و عبور و مرور به طور کامل در خیابان های بیروت و دیگر شهرهای لبنان متوقف شد.

دفتر آیت الله  سیستانی، نیز اعلام کرد که در همراهی با اعتصاب در لبنان، همه دفاتر و مراکز وابسته به مرجعیت در لبنان تعطیل خواهند بود.

در امان پایتخت اردن و نیز استان اربد این کشور نیز تعطیلی شمار قابل توجهی از مراکز تجاری و استان «اربد» گزارش دادند و افزودند که شمار زیادی از مراکز تجاری تعطیل بودند.

 

 

البیان: افتتاح یک مزرعه عمودی در دبی برای تولید سالانه 360 تن سبزیجات

شرکت کشاورزی سوکوفو یک مزرعه عمودی را در شهر صنعتی دبی، برای تولید سالانه هزاران تن سبزیجات برگی و میکروگرین، به عنوان بخشی از روند رو به رشد جهانی به سمت ابتکارات موثر اقدام اقلیمی افتتاح کرد که باعث تحریک بیشتر و بیشتر سرمایه گذاری در تولید پایدار می شود. 

مساحت داخلی مزرعه بیش از 100000 فوت مربع و مساحت ساخته شده بیش از 20000 فوت مربع است. این مزرعه دارای ظرفیت تولید 360 تن است . 

هارش قربانی مالک سوکوفو گفت این مزرعه از نور طبیعی خورشید، در یک محیط کشاورزی که دمای آن قابل کنترل است، استفاىه میکند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها