|

حمایت قانونگذاران اروپایی از آغاز مذاکرات عضویت اوکراین و مولداوی در اتحادیه اروپا

نمایندگان پارلمان اروپا قطعنامه‌ای درباره سیاست گسترش اتحادیه اروپا تصویب کردند و از سران این اتحادیه خواستند در نشست بروکسل که از ۱۴ تا ۱۵ دسامبر (۲۳ تا ۲۴ آذر) برگزار خواهد شد، از آغاز مذاکرات عضویت اوکراین و مولداوی در این اتحادیه حمایت کنند.

حمایت قانونگذاران اروپایی از آغاز مذاکرات عضویت اوکراین و مولداوی در اتحادیه اروپا

 

به گزارش شبکه شرق، در این قطعنامه آمده است: نمایندگان پارلمان اروپا از شورای اروپا می‌خواهند که در نشست خود در ۱۴ تا ۱۵ دسامبر برای آغاز مذاکرات عضویت اوکراین و مولداوی در این اتحادیه تصمیم‌گیری کنند.

این قطعنامه می‌افزاید: نمایندگان پارلمان اروپا همچنین خواستار آغاز مذاکرات مشابه برای بوسنی و هرزگوین شدند و از نامزدی گرجستان برای عضویت در اتحادیه اروپا پس از برآورده شدن شرایط تعیین شده از سوی این اتحادیه توسط تفلیس، حمایت کردند.

در ادامه این قطعنامه، قانونگذاران پارلمان اروپا همچنین از تمایل دولت ارمنستان برای نزدیکی به اتحادیه اروپا استقبال کردند.

نمایندگان پارلمان اروپا در این قطعنامه از رهبران اتحادیه اروپا خواستند تا برای تسریع روند مذاکرات عضویت کشورهای جدید به اتحادیه اروپا، مهلت‌های مشخصی برای تامین شرایط عضویت در این اتحادیه از سوی آنها تعیین کنند.

بر اساس قطعنامه قانونگذاران پارلمان اروپا، یکی از معیارهای کلیدی احراز شرایط عضویت کشورهای جدید به اتحادیه اروپا، تعهد پایدار آنها به دموکراسی و حقوق بشر، حمایت از اقلیت‌های قومی و حرکت به سوی اصلاحات اقتصادی است.

شورای اروپا به دنبال توصیه کمیسیون اروپا که پیشتر توصیه کرده بود مذاکرات درباره عضویت اوکراین و مولداوی به اتحادیه اروپا آغاز شود، در نشست آتی خود که قرار است از ۱۴ تا ۱۵ دسامبر (۲۳ تا ۲۴ آذر) در بروکسل برگزار شود، آغاز مذاکرات الحاق اوکراین را بررسی خواهد کرد.

اتحادیه اروپا هفت شرط آغاز مذاکرات درباره عضویت اوکراین در این اتحادیه را شامل اصلاحات دادگاه قانون اساسی، اصلاحات قوه قضائیه، مبارزه با فساد مالی، مبارزه با پولشویی، اصلاحات ضد الیگارشی، اصلاحات رسانه‌ای و تغییر قوانین مربوط به اقلیت‌های ملی اعلام کرده بود.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها