|

العالم فی 60 ثانیة

از مسافران ژانویه دبی تا فرصتهای شغلی اکسپو ریاض

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، روسیا الیوم، خبرگزاری رسمی عراق ، الخلیج اونلاین، عکاظ عربستان و البیان امارات.

از مسافران ژانویه دبی تا  فرصتهای شغلی اکسپو ریاض
خبرنگار: ذلفا معیل

 

عکاظ عربستان:

ایجاد  250 هزار فرصت شغلی در  اکسپو ریاض

 احمد الخطیب، وزیر گردشگری عربستان اعلام کرد که نمایشگاه اکسپو 2030 ریاض، 250 هزار فرصت شغلی ایجاد می کند. وی به اهمیت فرصت های شغلی پایدار که عربستان ایجاد می کند از جمله هزار اتاق هتل در حاشیه نمایشگاه اکسپو اشاره کرد.

الخطیب با اشاره به اینکه این نمایشگاه تولید ناخالص داخلی در بخش گردشگری را از 3 به 10 درصد در سال 2030 افزایش می دهد، گفت که این مساله نیازمند تامین یک میلیون فرصت شغلی بیشتر تا 2030 است.

 

روسیا الیوم:

 پیشتازی السیسی در نتایج اولیه انتخابات مصر

 رسانه های مصری نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری در مصر را فاش کردند.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، 6 میلیون و 682 هزار و 114 رای در 55 کمیته انتخاباتی که آرای آن شمارش شده، کسب کرده است.

فرید زهران، 217 هزار و 892 رای، حازم عمر، 284 هزار و 54 رای و عبدالسند یمامه، 208 هزار و 648 رای کسب کرده است.

67 میلیون مصری از 104 میلیون جمعیت این کشور، حق رای در این دور از انتخابات را داشتند.

 

الخلیج اونلاین: 

رایزنی بن سلمان و سالیوان در ریاض درباره غزه 

 کاخ سفید اعلام کرد که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا در ریاض با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، دیدار و گفت وگو کرد.

سالیوان و بن سلمان درباره شماری از مسائل دوجانبه و منطقه ای از جمله تلاش های جاری برای آماده سازی شرایط جدید برای تحقق صلح دائمی و پایدار میان اسرائیلی ها و فلسطینیان رایزنی کردند.

دو طرف به بررسی کمک های بشردوستانه در غزه از جمله تلاش ها برای افزایش ورود کمک های حیاتی پرداختند.

 

البیان: 

فرودگاه بین المللی دبی پذیرای 4.4 میلیون مسافر  

با شروع فصل تعطیلات،  فرودگاه بین المللی دبی (DXB)، پیش بینی می شود  در بازه زمانی 15 تا 31 دسامبر پذیرای حدود 4.4 میلیون مسافر با میانگین تردد روزانه 258 هزار مسافر به مقصد و از دبی باشد. 

انتظار می رود اوج فصل به روز جمعه 22 دسامبر برسد و آن را به شلوغ ترین روز در این مدت تبدیل کند، زیرا انتظار می رود فرودگاه در طول آن پذیرای حدود 279000 مسافر باشد.

 

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع) : 

موافقت امریکا با ارسال محموله های نقدی به عراق 

 بانک مرکزی عراق نتایج نشست هایش در دبی با هیئت فدرال رزرو و وزارت خزانه داری امریکا را اعلام کرد. 

 در بیانیه بانک مرکزی عراق آمده است: هیئت بانک مرکزی نشست های خود با  هیئت فدرال رزرو و وزارت خزانه داری امریکا در دبی به پایان رساند. 

این بیانیه می افزاید: نمایندگان بانک فدرال رزرو و خزانه داری امریکا از تلاش های بانک مرکزی عراق در سال 2023 برای تحقق انطباق سیستم بانکی عراق قدردانی کردند. 

طبق بیانیه فوق، این نشست ها منجر به تعدادی توافقنامه مربوط به حمایت از سیاست های بانک مرکزی عراق در رویکردش برای پشتیبانی از بانک های عراقی در ایجاد روابط با بانک های خارجی و برای تقویت حساب های خود شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها