|

العالم فی 60 ثانیة

از دلار زدایی ایران و عراق تا سینما امارات

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، خبرگزاری رسمی عراق، روسیا الیوم، الخلیج اونلاین، عکاظ عربستان و البیان الامارات.

از دلار زدایی ایران و عراق تا سینما امارات
خبرنگار: ذلفا معیل

روسیا الیوم:  

غزه دیگر قابل سکونت نیست

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل  در کنفرانسی مطبوعاتی در ژنو گفت: من به تازگی از غزه بازگشته ام تا در این کنفرانس شرکت کنم و این سومین بازدید من از غزه از زمان آغاز جنگ بود. هربار اوضاع بدتر می شود و امروز غزه دیگر مکانی مناسب برای زندگی نیست.

لازارینی تاکید کرد که زیرساخت های رفح در جنوب نوار غزه نیز ویران شده است.

وی خاطرنشان کرد که سازمان ملل متحد امکان دستیابی به بخش شمالی نوار غزه را از ابتدای دسامبر از دست داده است.

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

السودانی: مشکلی برای تجارت ایران و عراق با دینار یا تومان وجود ندارد

 محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق گفت که مشکلی برای تعامل تجاری ایران با عراق با دینار یا تومان وجود ندارد.

نخست وزیر عراق افزود که اصلاحات اقتصادی در دو حوزه مالی و بانکی صورت می گیرد و مساله قیمت دلار نیازمند این اصلاحات است و ما به تامین دلار با قیمت رسمی برای تاجران، سرمایه گذاران، پیمانکاران، دانشجویان و مسافران پایبندیم.

وی تاکید کرد که نخواهیم پذیرفت قیمت رسمی دلار به قیمت آزاد آن یکی باشد چرا که موجب تشویق قاچاق می شود.

 

البیان امارات: 

سینمای امارات در حال بازیابی فعالیت خود در داخل و خارج از کشور است

در سه ماهه پایانی سال جاری، صحنه هنری شاهد احیای فعالیت و تحرک سینمای امارات بود، چه از طریق نمایش در سینماهای محلی و عربی و چه از طریق شرکت در جشنواره ها و رویدادهای مختلف فیلم.

فیلم اماراتی «سه» به کارگردانی نایلا آل خواجه در سومین دوره خود در جشنواره بین المللی فیلم دریای سرخ که از 30 نوامبر تا 9 دسامبر در جده برگزار شد، شرکت کرد.

اخیراً کانال «سینما پایتخت» در امارات راه‌اندازی شده است که اولین شبکه تخصصی سینمای امارات است تا بستری برای کاوش در سینمای امارات و هر آنچه که مربوط به صنعت سینمای امارات و شرکت‌کنندگان در آن است باشد.

 

الخلیج اونلاین: 

وزیر عربستان سعودی: توافق دوبی تأثیر قابل توجهی بر بخش نفت ندارد

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان ، اهمیت توافق حاصل شده در مورد سوخت های فسیلی در کنفرانس آب و هوا (COP28) را که چهارشنبه گذشته در امارات به پایان رسید، کم اهمیت جلوه داد.

وزیر عربستان گفت: بیانیه نهایی کنفرانس که مورد توافق همه قرار گرفت، «بر صادرات نفت این کشور تأثیری نمی‌گذارد».

وی افزود: این متن "هیچ چیزی را به کشورها تحمیل نمی کند و به آنها اجازه می دهد تا با توجه به شرایط، توانایی ها و منافع این کشورها، انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهند."

 

عکاظ عربستان:

میانگین حقوق عربستانى ها در بخش دولتی و خصوصی  چقدر است

میانگین حقوق عربستانی ها در بخش دولتی و خصوصی تا پایان سه ماهه سوم سال جاری میلادی 2023 بالغ بر 9872 ریال بوده است در حالی که میانگین حقوق زنان به حدود 6280 ریال رسیده است. بر اساس این نظارت، تعداد کل مردان شاغل در بخش دولتی به 295846 هزار نفر و ارزش کل حقوق آنها به حدود 4.16 میلیارد ریال در ماه می رسد و در مورد زنان شاغل در بخش دولتی تعداد آنها به 127575 رسیده است. کارکنان و مجموع حقوق آنها 1.64 میلیارد ریال بوده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها