|

سقوط هواپیمای روسی در افغانستان/ ۴ سرنشین زنده هستند

سازمان هواپیمایی روسیه اعلام کرد که از ۶ سرنشین هواپیمای سقوط‌کرده در افغانستان، چهار نفر جان سالم به‌در برده‌اند.

سقوط هواپیمای روسی در افغانستان/ ۴ سرنشین زنده هستند

به گزارش شبکه شرق، سازمان هواپیمایی روسیه اعلام کرد: براساس اطلاعات اولیه، از ۶ سرنشین هواپیمای سقوطکرده در افغانستان، چهار نفر جان سالم به‌در برده‌اند؛ سرنوشت دو نفر دیگر در حال بررسی است.

این در حالی است که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در صفحه اجتماعی «ایکس» نوشته بود که چهار سرنشین این هواپیما، از جمله خلبان آن زنده، پیدا شده‌اند و جستجو برای یافتن سایر سرنشینان آن ادامه دارد.

پیشتر نیز، آژانس حمل‌و‌نقل هوایی روسیه اعلام کرد هواپیمای سقوط‌کرده در بدخشان، یک فالکون ۱۰ با چهار خدمه و دو مسافر روسی و در حال انجام پروازی در مسیر گایا در هند، تاشکند ازبکستان و ژوکوفسکی روسیه بود. ارتباط با این هواپیما، شنبه، «۳۰ دی ماه/م زمانی که در حریم هوایی افغانستان و در نزدیکی مرز تاجیکستان پرواز می‌کرد، قطع و هواپیما از صفحه رادار ناپدید شد.

روزاویاتسیا گفت با مقامات هوانوردی طالبان و تاجیکستان در تماس است و جستجو برای یافتن این هواپیما ادامه دارد.

این هواپیما در فهرست هواپیماهای غیرنظامی روسیه ثبت بود. شماره ثبت این هواپیما در روسیه RA-۰۹۰۱۱ با شماره سریال ۱۲۸ اعلام شده است. آژانس فدرال حمل ونقل هوایی روسیه نوشته که این فالکون ۱۰، توسط شرکت فرانسوی Dassault Aviation در سال ۱۹۷۸ تولید شد. این هواپیما متعلق به اتلانتیک گروپ لمیتد است و یک فرد مالکیت خصوصی این هواپیمای کوچک را به‌عهده داشته است.

پیش از این منابع خبری افغانستان اعلام کردند که یک هواپیمای متعلق به شرکت هندی در مناطق صعب‌العبور ولایت بدخشان این کشور سقوط کرده است؛ طالبان اعلام کرد که یک جت شخصی روسی، با 6 سرنشین در حریم هوایی افغانستان ناپدید شده است.

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها