|

جزئیات حادثه در بخش کنسولی سفارت ایران در فرانسه/ ویدئو

امروز فردی از ایرانیان مقیم وارد کنسولگری سفارت ایران شده و ادعا کرد که جلیقه انفجاری داشته و قصد دارد آن محل را منفجر کند.

جزئیات حادثه در بخش کنسولی سفارت ایران در فرانسه/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، یک منبع آگاه از سفارت ایران در فرانسه اعلام کرد، فردی که امروز با ادعای داشتن جلیقه انفجاری وارد سفارت شده، یکی از ایرانیان مقیم بوده که پیش از این نیز مسائلی را در بخش کنسولی سفارت کشورمان در پاریس ایجاد کرده بود.

یک منبع آگاه با تشریح جزئیات اتفاق امنیتی امروز در محل سفارت کشورمان در فرانسه گفت:  امروز فردی از ایرانیان مقیم وارد کنسولگری سفارت ایران شده و ادعا کرد که جلیقه انفجاری داشته و قصد دارد آن محل را منفجر کند، با اعلام این ادعا از سوی این شخص، بلافاصله بخش کنسولی تخلیه و تدابیر لازم اندیشیده شد، همچنین با پلیس تماس گرفته شده و دسترسی به منطقه را محدود کردند.

این منبع آگاه همچنین بیان کرد که پس از آن، از اعضای سفارت با آن فرد طولانی صحبت و گفت‌وگو کردند، نهایتا مشخص شد جلیقه انفجاری نبوده و چیزی همراه فرد نبوده و او را به خارج از سفارت هدایت کردند.

نهایتا پلیس  او را دستگیر کرده است.

براساس این گزارش، هیچ اتفاق خاصی نیفتاده و همه در سلامت هستند.

ظاهرا این فرد، فردی هست که پیشتر نیز برای کارکنان بخش کنسولی مسائلی را ایجاد کرده بود و از نظر تعادل روانی مساله دارد.


رویترز نیز در مورد حمله به سفارت ایران در فرانسه نوشت: 

رویترز گزارش داد که پلیس فرانسه روز جمعه مقابل ساختمان کنسولگری ایران در پاریس را که در اطراف آن مردی تهدید به منفجر کردن خود کرد، محاصره کرده است.

پلیس اعلام کرد که در صحنه حضور دارند و از مردم خواسته است از نزدیک شدن به صحنه حادثه خودداری کنند.

پلیس فرانسه مدعی است فرد مزبور احتمالا حامل نارنجک یا جلیقه انفجاری است.


ایسنا هم در این خصوص نوشت: 

رسانه‌های فرانسوی اعلام کردند پلیس فرانسه فردی را که تهدید کرده بود خود را در نزدیکی ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس، منفجر می‌کند، بازداشت کردند.

ایستگاه رادیویی اروپا ۱ امروز جمعه با اشاره به یک منبع پلیس فرانسه گزارش داد که به دنبال تهدید یک فرد ناشناخته، نیرو‌های امنیتی در محل حاضر شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، فرد مورد نظر که هویت و انگیزه‌اش هنوز اعلام نشده، بازداشت شده است.

 

منبع: عصر ایران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها