|

العالم فی 60 ثانیة

از دیدارهای «گاه و بی‌گاه» بشار با مقامات امریکایی تا قرارداد چین و عربستان برای تولید خودروی برقی

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،السیاسة کویت ، خبرگزاری رسمی سوریه، الصباح، الامارات الیوم والشرق الأوسط.

از دیدارهای «گاه و بی‌گاه» بشار با مقامات امریکایی تا قرارداد چین و عربستان برای تولید خودروی برقی
خبرنگار: ذلفا معیل

 

الإمارات الیوم:

باران سیل آساى امارات ارتباطى با بارورى ابرها ندارد

دانشگاهیان و متخصصان تغییرات اقلیمی و آب و هوا تایید کرده‌اند که بارش‌های شدید و بی‌سابقه‌ای که امارات شاهد آن بوده، بخشی از آن ناشى از تغییرات شدید و استثنایی اقلیمی است که جهان با توجه به رکورد افزایش انتشار کربن شاهد آن است ورویداد باران را نمی توان از نظر علمی با فرآیندهای باروری ابرهای مصنوعی مرتبط دانست.

امارات  در تاریخ 16 آوریل در بسیاری از مناطق شاهد بیشترین میزان بارندگی در تاریخ معاصر خود بوده است و این بیشترین میزان بارندگی از زمان آغاز ثبت داده های اقلیمی در سال 1949 است، بیشترین میزان بارندگی در «خاتم آل» ثبت شده است. میزان بارندگی در منطقه شوکلا در العین به 254.8 میلی متر رسیده است. 

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا):

دیدارهای «گاه و بی‌گاه» بشار أسد با مقامات امریکایی 

بشار اسد رئیس جمهور سوریه از دیدارهای گاه و بیگاه با مقاماتی از امریکا خبر داد و گفت که معمولا این دیدارها به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

رئیس جمهور سوریه گفت: امریکا در حال حاضر ضمن تامین مالی تروریسم و حمایت از اسرائیل که اراضی ما را اشغال می‌کند، خود نیز به طور غیر قانونی بخشی از اراضی ما را اشغال می‌کند.

ما گاه و بی‌گاه با آنها دیدار می کنیم، گرچه این دیدارها به نتیجه‌ای نمی‌رسد اما به زودی همه چیز تغییر خواهد کرد.

رئیس جمهور سوریه درباره محتوای این دیدارها یا اینکه در چه سطحی برگزار و چه کسی در آن مشارکت داشته توضیحی نداد.

 

السیاسة کویت:  

کاهش نرخ تورم کویت در ماه مارس

میانگین تورم سالانه کویت در ماه مارس از 3.36 درصد در ماه فوریه، به 3.02 درصد رسید.

اداره مرکزی آمار کویت اعلام کرد که در نتیجه افزایش قیمت برخی گروه‌های اصلی موثر، تورم ماهانه کویت به 0.38 درصد رسید.

بر اساس داده های اداره آمار کویت، در مقیاس سالانه، قیمت گروه مواد غذایی و نوشیدنی‌ها 5.17 درصد، دخانیات و تنباکو 0.15 درصد، پوشاک و کفش 6.37 درصد و خدمات مسکن 1.41 درصد افزایش داشته است.

همچنین قیمت گروه بهداشت و گروه اثاثیه و مبلمان، به ترتیب افزایش 3.41 و 3.9 درصدی داشته‌اند.

 

الصباح:

 قرارداد راه‌اندازی بندر فاو با شرکت بنادر ابوظبی 

 وزارت حمل و نقل عراق برای راه‌اندازی بندر بزرگ فاو، در حال اقدام برای تکمیل مراحل امضای قرارداد با گروه بنادر ابوظبی است.

میثم الصافی، مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد که این وزارتخانه برای شراکت و راه‌اندازی بندر فاو، در حال انجام اقدامات لازم برای آماده کردن قرارداد نهایی با گروه بنادر ابوظبی است.

الصافی افزود که وزارت حمل و نقل عراق، پیشنهادهای زیادی از جانب شرکت‌های چینی، اماراتی و سنگاپوری دریافت کرده است اما استانداردهایی که درباره سیاست راه‌اندازی و مدیریت و توسعه بازار ترابری دریایی در سطح و منطقه جهان تعریف کرده با آنچه شرکت بنادر ابوظبی پیشنهاد کرده منطبق است.

 

الشرق الأوسط: 

قرارداد چین و عربستان برای تولید خودروی برقی

شرکت چینی «چری اوتو» و شرکت بین‌المللی «اسکای تاورز» عربستان سعودی، در حاشیه برگزاری کنفرانس تشویقی سرمایه گذاری ریاض در استان آنهویی چین، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تولید خودرو‌ی برقی امضا کردند.

هدف از امضای این تفاهم‌نامه جلب توانمندی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های تولیدی این شرکت صنعتی چین به عربستان سعودی و بومی‌سازی فناوری صنعت خودروسازی برای تقویت اقتصاد سازگار با محیط زیست عنوان شده است.

در همین زمینه «اریک فانگ»، مدیر عامل شرکت اسکای تاورز عربستان اعلام کرد: ما امروز در حال برداشت نخستین ثمرات مشارکت جهانی جدید خود هستیم چرا که در جست‌وجوی شرکای مناسب در صنایع مختلف برای حمایت از عربستان در اجرای اهداف اعلام شده، با تعدادی از استان‌های چین که جمعیت برخی از آن‌ها از کشورهای بزرگ اروپا نیز بیشتر است؛ فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌ایم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها