|

دور دنیا در یک دقیقه

سانسور جدید در چین؛ ممنوعیت نمایش کالای لوکس در شبکه‌های اجتماعی

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

سانسور جدید در چین؛ ممنوعیت نمایش کالای لوکس در شبکه‌های اجتماعی
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

 از ماساچوست آمریکا شروع می‌کنیم که دانش‌آموزی جان خود را پس از خوردن ترتیلای تند از دست داده است. سپس به ژاپن می‌رویم که درگیر راکون‌ شده است. در آخر هم فهرست پردرآمدترین ورزشکاران را بررسی می‌کنیم.

 

چیپس ترتیلای تند بلای جان نوجوان آمریکایی شد

هریس ولوبا دانش‌آموز کلاس دهمی از ورکستر ایالت ماساچوست آمریکا پس از شرکت در چالش خوردن ترتیلای تند جان خود را از دست داد. ایست قلبی و ریوی علت درگذشت او اعلام شده است.

این چالش در یکی از شبکه‌های اجتماعی که هریس عضو آن بود و با دعوت تولیدکننده ترتیلاهای اسپایسی برگزار شده است.

در گزارش کالبدشکافی اشاره شده غلظت بالای ماده کپسایسین در ترتیلاهای تند و آتشین باعث ایست قلبی و ریوی هریس شده است. قلب او نیز به دلیل نقص مادرزادی بزرگ شده بود.

 

درگیری توکیو با راکون‌های خرابکار

جمعیت راکون‌های پایتخت ژاپن به قدری افزایش یافته که این موجودات همه‌چیز‌خوار را از یک حیوان خانگی بامزه به آفتی آزاردهنده برای کشاورزان و تبدیل کرده است.

محبوبیت راکون‌ها از دهه ۷۰ میلادی و پس از نمایش انیمیشنی به نام راسکال در ژاپن آغاز شد. پس از این انیمیشن راکون‌ها خود را در مقام حیوان خانگی در توکیو دیدند.

این حیوانات هرگز بومی‌ توکیو نبودند، اما محبوبیت آنها باعث شد تا در زیست‌بوم شهری جا باز کنند و کم‌کم آفت زمین‌های کشاورزی شوند و محصولات را خراب کنند و یا به کابینت خانه‌ها دستبرد بزنند و …

 

ممنوعیت نمایش ثروت در شبکه‌های اجتماعی چین

به استناد بیانیه‌ای که به تازگی در شبکه اجتماعی چینی ویبو منتشر شده است، محتواهای مبلغ پول و نمایش ثروت شخصی ممنوع و پاکسازی می‌شود!

نه تنها ویبو که دیگر شبکه‌‌های اجتماعی چین هم ملزم هستند نوشته‌ها و پست‌های حاوی نمایش خودروهای لوکس شخصی، املاک گران‌قیمت و شواف ثروتمندی را حذف کنند.

چین با هدف پاکسازی محیط مجازی از هرگونه محتوای ضد ارزش سانسور و سرکوب شهروندان را در شبکه‌های اجتماعی گسترش داده است.

 

رونالدو در صدر پردرآمدترین ورزشکاران جهان

مجله فوربس تازه‌ترین لیست پردرآمدترین ورزشکاران را منتشر کرده است. کریستیانو رونالدو در صدر این فهرست ایستاده و مقام دوم از آن جان رحم گلف‌باز است. مسی سوم است.

رونالدو پیش از این سه بار دیگر هم به عنوان پردرآمدترین ورزشکار جهان اعلام شده بود. بار چهارم این اتفاق پس از پیوستن این فوتبالیست پرتغالی به النصر عربستان رخ داده است.

او سالانه ۲۶۰ میلیون دلار درآمد دارد که بالاترین رقم در میان ورزشکاران است. این درآمد شامل بیرون و درون زمین فوتبال است. رونالدو ۳۹ ساله است.

 

زد و خورد در پارلمان تایوان

جلسه اصلاحات پارلمانی در تایوان به زد و خورد و‌ آشوب کشیده شد. نمایندگان تلاش می‌کردند قبل از روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید قوانین پارلمانی را اصلاح کنند.

حزب اپوزیسیون در پارلمان برای گسترش حق نظارت مجلس و نماینده‌ها بر دولت تلاش می‌کرد که ناگهان جلسه به آشوب کشیده و زد و خورد شروع شد و …

این اتفاقات و کتک‌کاری‌ها در پارلمان تایوان سابقه دارد. یک سال هم بعد از مناقشه بر سر واردات گوشت خوک از آمریکا، تعدادی از نماینده‌ها روده خوک را کف مجلس تخلیه کردند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها