|

جلسه اضطراری شورای امنیت درباره بررسی حمله اسرائیل به رفح

جلسه اضطراری شورای امنیت درباره بررسی حمله اسرائیل به رفح برگزار می‌شود.

جلسه اضطراری شورای امنیت درباره بررسی حمله اسرائیل به رفح

به گزارش شبکه شرق، نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره بررسی حمله اسرائیل به رفح، پشت درهای بسته، به درخواست الجزایر برگزار می‌شود.

در ادامه واکنش‌ها به حمله اسراپیل به چادرهای آوارگان در غرب رفح که شب گذشته انجام شد و با کشته و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی که اغلب زن و کودک بودند، همراه بود، شورای امنیت سازمان ملل متحد نشستی اضطراری تشکیل خواهد داد.

پایگاه خبری «روسیاالیوم» در خبری به نقل از منابع دیپلماتیک، از برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل بامداد «سه‌شنبه» پشت درهای بسته، با موضوع حملات اسرائیل به رفح، به درخواست الجزایر خبر داد.‌

پایگاه خبری «فرانس پرس» نیز به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که این نشست به درخواست الجزایر، عضو غیردائم این شورا، پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

گفتنی است که ساکنان نوار غزه به ویژه شهر رفح، شب گذشته شاهد حملات بی سابقه‌ای بودند که به دنبال آن بیش از ۵۰ تن کشته شده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌هایی جداگانه، به حمله ارتش اسرائیل در شمال غرب شهر رفح واکنش نشان دادند و این جنایت را بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به حکم اخیر دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر لزوم توقف حملات به این شهر دانستند و دولت آمریکا و «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را به طور ویژه، مسئول این جنایت اعلام کردند.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها