|

توقف کمک‌های آمریکا به غزه/ حمله اسرائیل به «رفح» عبور از خط قرمز آمریکا نبود

سخنگوی کاخ سفید گفت که دولت جو بایدن، قصدی برای تغییر سیاست‌های خود در قبال اسرائیل ندارد و حمله اسرائیل به رفح، عبور از خط قرمزهای دولت «جو بایدن» محسوب نمی‌شود.

توقف کمک‌های آمریکا به غزه/ حمله اسرائیل به «رفح» عبور از خط قرمز آمریکا نبود

به گزارش شبکه شرق، شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» گزارش داد که به علت وارد آمدن خسارت به اسلکه در غزه، آمریکا تحویل کمک‌ها به این باریکه را تعلیق کرده است.

شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» به نقل از مقام‌های آگاه گزارش داد که ارتش آمریکا مجبور به تعلیق تحویل کمک‌های خود به غزه از طریق دریا شده است.

بر اساس این گزارش علت تعلیق تحویل کمک‌ها خسارت وارد آمده به اسکله‌ای است که آمریکا برای تحویل کمک‌ها از طریق دریا ساخته بود.

درحالیکه کمتر از دو هفته از افتتاح این اسلکه می‌گذرد، گفته می‌شود آسیب‌ها به آن ناشی از شرایط بد آب و هوایی چند روز پیش بوده است. 

در روزهای اخیر، تلاطم و مواج بودن ساحل غزه باعث شد که آب بخش‌هایی از اسکله دریایی آمریکا را به ساحل اشدود ببرد و آمریکایی‌ها با کمک اسرائیلی‌ها مجبور شوند آن را از اشدود به ساحل غزه (نزدیک رفح) بازگردانند.

حمله اسرائیل به «رفح»، عبور از خط قرمز آمریکا نبود

«جان کربی» سخنگوی کاخ سفید گفت که دولت جو بایدن، قصدی برای تغییر سیاست‌های خود در قبال اسرائیل ندارد.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا حمله روز یکشنبه اسرائیل در رفح عبور از خط قرمزهای بایدن محسوب نمی‌شود، گفت: «هیچ تغییری در سیاست‌ها رخ نداده که بخواهم اعلام کنم. باید ببینیم تحقیقات اسرائیلی‌ها به چه نتایجی می‌رسد.»

کربی گفت دولت بایدن هنوز با حمله زمینی گسترده اسرائیل در رفح مخالف است. او مدعی شد که ایالات متحده هنوز شاهد چنین حمله‌ای نبوده است.

جان کربی تاکید کرد در صورتی که چنین حمله‌ای انجام شود، بایدن درباره حمایت از اسرائیل تصمیم خواهد گرفت.

او اضافه کرد: «دولت بایدن نگران است. نحوه انجام عملیات‌ها توسط اسرائیل باعث انزوای بیشترش در دنیا شده است.»

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها