|

جزئیات تازه از ماجرا‌های جنجالی اعتبارنامه‌ «غلامرضا تاج‌گردون»/ امروز در مجلس چه گذشت؟/ ویدئو

صحن علنی مجلس دوازدهم امروز شاهد حواشی بسیار و درگیری یک نماینده مجلس با «مالک شریعتی» سر اعتبارنامه «غلامرضا تاجگردون» بود.

جزئیات تازه از ماجرا‌های جنجالی اعتبارنامه‌ «غلامرضا تاج‌گردون»/  امروز در مجلس چه گذشت؟/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، چند تن از منتخبان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی، سر بررسی و تصویب اعتبارنامه‌ها با یکدیگر درگیر شدند. 

امروز صحن علنی مجلس دوازدهم، با حواشی بسیاری روبه‌رو بود؛ یکی از آن حواشی، درگیری «مهرداد گودرزوند چگینی» با «مالک شریعتی» در خصوص تایید اعتبارنامه «غلامرضا تاجگردون» بود.

ماجرا درگیری «مالک شریعتی» و «غلامرضا تاجگردون»، از روز چهارشنبه «نهم خرداد ماه»، شدت گرفت؛ «مالک شریعتی» نماینده نزدیک به علیرضا زاکانی، در کنار ۶ کاندیدای دیگر، اعتراض به اعتبارنامه تاجگردون را رسما اعلام کردند.

غلامرضا تاجگردون

در نهایت،  اعتبارنامه «غلامرضا تاجگردون» در جریان بررسی اعتبارنامه‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مورد تایید قرار گرفت. براساس گزارش اعلام‌شده، اعتراض صورت‌گرفته به اعتبارنامه این نماینده مجلس، مورد پذیرش قرار نگرفت و اعتبارنامه او تایید شد. 

واکنش غلامرضا تاجگردون به اتفاقات امروز مجلس

غلامرضا تاج‌گردون درباره حواشی جلسه علنی امروز و درگیری سر بررسی دو اعتبارنامه، توضیحاتی ارائه کرد.

«غلامرضا تاج‌گردون» نماینده مردم گچساران در مجلس، با انتشار فیلمی در پیج اینستاگرام رسمی خود، به اتفاقات پرحاشیه امروز در مجلس واکنش نشان داد و نوشت: «امروز بحث اعتبارنامه بنده در صحن علنی مطرح شد و اتفاقاتی افتاد که برای ساحت مقدس مجلس، خوب نبود.»

«غلامرضا تاج‌گردون» با انتشار ویدئویی از خود در صفحه اینستاگرامی‌اش، نوشت: «امروز بحث اعتبارنامه بنده در صحن علنی مطرح شد و اتفاقاتی افتاد که برای ساحت مقدس مجلس، خوب نبود. رهبر انقلاب تاکید ویژه‌ای داشتند که مجلس با آرامش کار خود را شروع کند و از دعوای رسانه‌ای و مضر خوددادری کند. دوست نداشتم وارد مجادله شوم اما مطالبی در رسانه‌ها خواندم که مواردی به بنده منتسب کردند؛ اولا مردم بنده و اخلاق و رفتارم را می‌شناسند و مجلس هم می‌داند موضوع از چه قرار است.»

این نماینده مجلس خطاب به مردم گفت: «خواستم به مردم بگویم، مجلس آرام است و هیچ تهدیدی شکل نگرفته و نخواهد گرفت. مجلس محل تضارب آرا است و نظرش را داد و مجلس هم مطابق آیین‌نامه می پذیرند، همچنان که چهار سال پیش نپذیرفتند. خواهش می‌کنم دوستان حسب فرمایش رهبری، اگر مقید به امر ولایت هستید، ادامه ندهید و روح مردم را آزرده خاطر نکنید. مردم به آرامش نیاز دارند و چند روز دیگر باید در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.»

توضیحات مهرداد گودرزوند درباره درگیری فیزیکی با «مالک شریعتی»  سر اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون

«جماران» نوشت: امروز صحن علنی مجلس دوازدهم، با حواشی بسیاری روبه‌رو بود؛ یکی از آن حواشی، درگیری «مهرداد گودرزوند چگینی» با «مالک شریعتی» در خصوص تایید اعتبارنامه «غلامرضا تاجگردون» بود.

در این خصوص، مهرداد گودرزوند چگینی گفت: «بحث تایید اعتبارنامه‌ها یک روند دارد. ما نسبت به سر و صدای آقایان اعتراض کردیم که قرار است، این مسئله طبق قانون پیش برود، این سروصداها قرار است چه تاثیری بگذارد؟! و گفتم چرا سر و صدا می‌کنید و بگذارید ما گوش کنیم و موضوع بحث دیگری نبود و تنها خواستار این بودم که بگذارید روند قانونی پیش برود. اینکه گفته شد هل دادند و درگیری فیزیکی رخ داده است، نه اینطور نبوده، فقط بحث بین نمایندگان صورت گرفت. آقایان می‌خواستند با سروصدا و شلوغ‌کاری، کار خود را پیش ببرند اما فرآیند این کار مشخص است. در این راستا، رئیس مجلس نیز چندین بار توضیح دادند. اما نمی‌گذاشتند به فرایندها گوش دهیم. من اعتراض کردم. زیرا آقای تاجگردون روند را طی کرده بودند.»

نماینده مجلس دوازدهم در خصوص حمایت از کاندیدایی برای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: «باید ببینیم چه شخصی ثبت‌نام می‌کند. قطعا ما بی‌تفاوت نخواهیم بود. بنا داریم مردم پای صندوق بیایند.»

لحظه اعلام تایید اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در صحن علنی مجلس

اعتبارنامه «غلامرضا تاجگردون» در جریان بررسی اعتبارنامه‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مورد تایید قرار گرفت. براساس گزارش اعلام‌شده، در نهایت، اعتراض صورت‌گرفته به اعتبارنامه این نماینده مجلس، مورد پذیرش قرار نگرفت. 

سخنگوی شعبه ۱۲ مجلس اعلام کرد: با وجود اعتراض به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، در اجرای ماده ۲۸ آیین‌نامه موارد مورد اعتراض از شورای نگهبان استعلام شد که با توجه به اعلام نظر شورای نگهبان، مبنی بر رسیدگی به موضوع مورد اعتراض و حادث نشدن بعد از موارد بعد از اعلام صحت انتخابات، این اعتبارنامه مورد تایید قرار گرفت.

درگیری غلامرضا تاجگردون و مالک شریعتی از کجا شروع شد؟

چند تن از منتخبان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سر بررسی و تصویب اعتبارنامه‌ها با یکدیگر درگیر شدند.

در جلسه علنی امروز «پنج‌شنبه، ۱۰ خرداد ماه» مجلس شورای اسلامی، بررسی اعتبارنامه منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دستورکار قرار گرفت که در جریان بررسی این موضوع،  جو مجلس متشنج شد.

در زمان قرائت گزارش شعب درباره اعتبارنامه منتخبان، تعدادی از نمایندگان در جایگاه هیات رئیسه و کنار میز نمایندگانی از معاونت قوانین حضور داشتند و بین برخی از آنان، از جمله «مالک شریعتی» و «غلامرضا تاجگردون» درگیری لفظی شد.

«حمید رسایی» هم در جریان ارائه تذکری در صحن مجلس، با اشاره به درگیری لفظی تعدادی از نمایندگان در جایگاه هیات رئیسه، گفت: «الان در جایگاه هیات رئیسه و در حضور نمایندگان، یک نفر آقای شریعتی و سلیمی را تهدید کرده و گفته است که نمی‌گذارم شب به خانه‌تان برسید؛ یعنی چه؟ اینجا کجاست؟ این موضوع باید رسیدگی شود.»

«مالک شریعتی» نماینده مردم در تهران هم این موضوع را تایید کرد و در جمع خبرنگاران، گفت: «امروز به جایگاه هیات رئیسه رفتم که در آنجا آقای تاجگردون، من و علیرضا سلیمی را تهدید کرد.»

«مالک شریعتی» در خصوص حواشی امروز در خانه ملت گفت: «تاجگردون به سلیمی گفت تکه‌تکه‌ات می‌کنم؛ به من هم گفت نمی‌گذارم شب به خانه‌ برسی!»

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها