|

العالم فی 60 ثانیه

از شراکت تایوان و قطر تا رتبه اول امارات در هوانوردی غیرنظامی

«امارات» رتبه اول جهانی را در تعدادی از شاخص‌های رقابتی مرتبط با بخش هوانوردی غیرنظامی کسب کرد.

از شراکت تایوان و قطر تا رتبه اول امارات در هوانوردی غیرنظامی
خبرنگار: ذلفا معیل

​در 60 ثانیه دور دنیاى عرب، امروز، با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین رسانه‌های خبرگزاری رسمی عراق، البیان، الجزیره، الشرق و الخلیج‌اونلاین.

البیان: رتبه اول امارات در تعدادی از شاخص‌های رقابتی مرتبط با بخش هوانوردی غیرنظامی 

امارات رتبه اول جهانی را در تعدادی از شاخص‌های رقابتی مرتبط با بخش هوانوردی غیرنظامی کسب کرد.

این کشور در شاخص کیفیت زیرساخت‌های حمل‌ونقل هوایی در فهرست «شاخص توسعه سفر و گردشگری» برای سال 2024، رتبه اول جهانی را کسب کرد و در شاخص‌های «کارایی خدمات حمل‌ونقل هوایی» و «تعداد صندلی برای پروازهای بین‌المللی خروجی هفتگی/کیلومتری» در رتبه سوم جهان قرار گرفت.

در سطح منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، این کشور در شاخص‌های «تعداد خطوط هوایی فعال» و «توافق‌نامه‌های حمل‌ونقل هوایی» رتبه نخست را در شاخص «کیفیت حمل‌ونقل هوایی» در سطح جهانی کسب کرد.

الجزیره: تایوان شریک جدید قطر در حوزه شمال شرق

 شرکت قطر انرژی، با شرکت «سی‌پی‌سی» تایوان، دو قرارداد امضا کرد که یکی مربوط به تامین طولانی‌مدت گاز طبیعی مایع برای این شرکت و دیگری مربوط به مشارکت در پروژه توسعه میدان شمال شرق خواهد بود.

بر اساس بیانیه قطر انرژی، دو طرف قراردادی در خصوص خرید و فروش گاز طبیعی مایع امضا کردند که بر اساس آن، سالانه چهار میلیون تن گاز طبیعی مایع از پروژه توسعه میدان شمال شرقی، ظرف یک دوره 27‌ساله، به شرکت سی‌پی‌سی تایوان تحویل خواهد شد.

بر اساس این بیانیه، چنین اتفاقی می‌تواند سی‌پی‌سی تایوان را به یک شریک جدید در پروژه‌های قطر انرژی تبدیل کند بدون اینکه بر سهام سایر شرکا در آن تاثیر بگذارد.

خبرگزاری رسمی عراق: خودکفایی عراق در چند محصول کشاورزی

وزارت کشاورزی عراق با اشاره به سطح زیر کشت تقریبا 250 هزار هکتار از اراضی این کشور در قالب طرح تابستانه تصریح کرد، تاکنون حدود چهار میلیون تن گندم به بازار عرضه شده است.

«مهدی القیسی» مشاور وزارت کشاورزی عراق تصریح کرد: وزارت کشاورزی از طرح تابستان نسبتاً رضایت دارد؛ به طوری که مساحت زیر کشت شالی در این طرح بیش از 250 هزار هکتار است.

او با بیان اینکه سطح زیرکشت شالی در حال حاضر نسبت به گذشته بهتر است و به حدود20 هزار هکتار در استان نجف رسیده است، تصریح کرد: سطح طرح تابستانه از یک میلیون دونم (250 هزار هکتار) هم فراتر می‌رود. ما توانسته‌ایم در تعدادی از محصولات کشاورزی به خودکفایی برسیم و حتی بخشی از آن را صادر کنیم.

الشرق: کاهش 17 درصدی واردات گندم مصر

بنا به گفته «علی المصیلحی» وزیر تامین اجتماعی مصر، دولت این کشور در هدف‌گذاری‌های خود، وارادت گندم را از 6 میلیون تن به پنج میلیون تن کاهش داده است که این رقم کاهشی 17 درصدی در سال را نشان می‌دهد.

«علی المصیلحی» وزیر تامین اجتماعی مصر تاکید کرد: هدف‌گذاری برای افزایش تولید 3.7 میلیون تن گندم در فصل جاری به جای 3.5 میلیون تن در سابق، یکی از دلایل کاهش واردات گندم در کشور است و دولت مصر از 15 آوریل تا 15 اوت، گندم را به قیمت دو هزار جنیه مصری برای 150 کیلوگرم از کشاورزان خریداری می کند.

گفتنی است، مصر یکی از بزرگترین واردکنندگان گندم در جهان است.

الخلیج‌اونلاین: رایزنی وزیران خارجه عربستان، عراق و کویت در ریاض

وزیران خارجه کشورهای عربستان، عراق و کویت با برگزاری نشستی در «ریاض» پایتخت عربستان راه‌های توسعه همکاری همه جانبه را بررسی کردند.

«فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز گذشته، در ریاض با «فواد حسین» و «عبدالله علی الیحیا» همتایان عراقی و کویتی خود دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار راه‌های تقویت و توسعه جنبه‌های مختلف همکاری در بسیاری از زمینه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزیران خارجه سه کشور، بر اهمیت گسترش و افزایش هماهنگی‌های دوجانبه و چندجانبه در مورد موضوعات مورد اهتمام مشترک تاکید کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها