|

آمریکا خواستار رأی‌گیری شورای امنیت درباره توافق آتش‌بس غزه شد

سخنگوی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل از شورای امنیت درخواست کرده که پیشنهاد واشنگتن برای آتش‌بس در غزه را به رأی بگذارند.

آمریکا خواستار رأی‌گیری شورای امنیت درباره توافق آتش‌بس غزه شد

به گزارش شبکه شرق، ایالات متحده درخواست کرد شورای امنیت سازمان ملل درباره پیش نویس قطعنامه این کشور در حمایت از طرحی برای «آتش بس فوری با آزادی گروگان ها» بین اسرائیل و حماس رأی گیری کند.

فرانس۲۴ نوشت: منابع دیپلماتیک گفتند که این رای گیری برای روز دوشنبه برنامه ریزی شده است، اما هنوز توسط کره جنوبی که ریاست شورای امنیت در ماه ژوئن را بر عهده دارد، تایید نشده است.

نیت ایوانز، سخنگوی هیأت آمریکایی، بدون اشاره به تاریخ رأی‌گیری، گفت: «امروز، ایالات متحده از شورای امنیت خواست تا به سمت رأی‌گیری حرکت کند و از پیشنهاد روی میز حمایت کند».

ایوانز گفت: «اعضای شورا نباید اجازه دهند این فرصت از دست برود و باید یک صدا در حمایت از این توافق صحبت کنند.»

آمریکا بعنوان متحد سرسخت اسرائیل، به دلیل جلوگیری از چندین پیش نویس قطعنامه سازمان ملل که خواستار آتش بس در غزه شده بود، به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته است. پیش از این جو بایدن رییس جمهور آمریکا پیشنهادی را برای آتش بس در غزه اعلام کرده بود. بر اساس این پیشنهاد، اسرائیل از مراکز جمعیتی غزه خارج می شود و حماس گروگان ها را آزاد می کند. آتش‌بس در ابتدا شش هفته طول خواهد کشید و در حالی که مذاکره‌کنندگان به دنبال پایان دائمی خصومت‌ها هستند، تمدید می‌شود.

ایالات متحده مسئولیت اصلی پذیرش این پیشنهاد را بر عهده حماس می گذارد و به طور خاص از گروه مبارز فلسطینی می خواهد که این سند را در آخرین نسخه متن پیش نویس بپذیرد.

این نسخه که روز یکشنبه در بین کشورهای عضو توزیع شد از پیشنهاد جدید آتش بس استقبال می کند و در عین حال بر خلاف نسخه های قبلی بیان می کند که اسرائیل قبلاً آن را پذیرفته است.

 

منبع: شفقنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها