|

کشتی تیوتر «TUTOR» بر اثر حمله حوثی‌های یمن غرق شد/ ویدئو و تصاویر

کشتی توتر «تیوتر» (TUTOR) بر اثر حمله حوثی‌های یمن در دریای سرخ غرق شد.

کشتی تیوتر «TUTOR» بر اثر حمله حوثی‌های یمن غرق شد/ ویدئو و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، کشتی یونانی «تیوتر» (TUTOR)، که هفته گذشته، مورد هدف حوثی‌های یمن قرار گرفته بود، امروز «چهارشنبه، ۳۰ خرداد ۱۴۰۳» غرق شد.

انگلیس از غرق شدن کشتی یونانی «تیوتر» (TUTOR)، در سواحل یمن خبر داد. سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا می‌گوید که این کشتی که دو روز پیش، در شرق بندر عدن، هدف حمله قرار گرفته است.

یک هفته پس از حمله حوثی‌های یمن به کشتی «تیوتر»، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که این کشتی یونانی غرق شده است.

به نقل از الجزیره، منابع خبری از غرق شدن کشتی یونانی خبر دادند که هفته گذشته، از سوی حوثی‌های یمن در دریای سرخ مورد هدف قرار گرفته بود.

بر این اساس، عملیات تجارت دریایی انگلیس با انتشار گزارشی اعلام کرد کشتی «تیوتر» که در «۱۲ ژوئن»، از سوی حوثی‌های یمن، در ۱۲۲ کیلومتری جنوب غربی بندر «حدیده» مورد هدف قرار گرفته بود اکنون در دریای سرخ غرق شده است.

کشتی یونانی «تیوتر» که با پرچم لیبریا در حال حرکت بود، حامل زغال سنگ بوده است. پس از این حادثه، به دلیل خسارات وارده شدید به موتور کشتی، خدمه آن مجبور به تخلیه شده و کشتی را به حال خود رها کردند.

حوثی یمن روز پنج‌شنبه «۱۳ ژوئن ۲۰۲۴/ ۲۴ خرداد ۱۴۰۳»، با شلیک دو موشک کروز ضدکشتی، یک کشتی تجاری را در خلیج عدن در نزدیکی یمن مورد اصابت قرار دادند؛ حمله‌ای که باعث آتش سوزی و زخمی شدن یک دریانورد غیرنظامی شد.

نیروی دریایی و یگان موشکی و پهپادی حوثی‌های یمن تنیز اعلام کرده بود: «سه کشتی وربینا «Verbena»، سیگاردین «Seaguardian» و آتینا «Athina» را در دریای عرب و سرخ مورد حمله قرار دادند.

به گفته فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده (سنتکام)، شناور موتوری «وِربینا» همچنان در آتش گرفتار بود که یک بالگرد آمریکایی، اعزامی از یک رزم‌ناو آمریکایی به نام «دریای فیلیپین» توانست دریانورد مجروح را به کشتی دیگری در همان نزدیکی برای درمان پزشکی منتقل کند.

سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد که «وِربینا» یک کشتی باری فله‌بر با پرچم جمهوری پالائوا (جزیره‌ای در اقیانوسیه)، تحت مالکیت اوکراین و تحت مدیریت یک شرکت لهستانی است که در مالزی لنگر انداخته بود و با محموله چوب به سمت ایتالیا در حال حرکت بود.

حمله به وربینا در حالی صورت گرفت که حوثی‌ها روز چهارشنبه نیز، یک کشتی تجاری را در دریای سرخ با یک شهپاد حاوی بمب مورد هدف قرار دادند.

حمله حوثی های یمن به کشتی تیوتر TUTOR

فرماندهی مرکزی در این زمینه اعلام کرد که توانسته است یک شهپاد و دو قایق گشت‌زنی و همچنین یک پهپاد هوابرد حوثی‌ها را در دریای سرخ منهدم کند.

حمله حوثی های یمن به کشتی تیوتر TUTOR

کشتی توتر

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها