|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| سی‌ام خرداد

جلسه انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز و ارزیابی از آرای سنتی‌ها

هاشمی رفسنجانی روز سی‌ام خرداد در مورد دیدار با اعضای جامعه روحانیت مبارز و جمعی از مدیران صنایع ویژه نوشته‌ و به برخی از اخبار بین‌المللی اشاره کرده‌است.متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

جلسه انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز و ارزیابی از آرای سنتی‌ها

جمعى از مدیران صنایع ویژه، همراه دکتر مجید عباسپور، [رئیس صنایع ویژه سازمان صنایع دفاع] آمدند. گزارشى از وضع صنعت دادند؛ با توجه به پیوستن ما به کنوانسیون [عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی)] و حضور مرتب بازرسى‌هاى بین‌المللى. من هم ضمن سخنرانى، از اهمیت کارشان گفتم. آقاى رضا فقیهى و عمویش آمدند. از وضع بد فرش ایران و رکود صنعت و ماندن روى دست تجار و تولیدکنندگان گفتند.

عصر اعضاى جامعه روحانیت مبارز، در دفترم جلسه داشتند. دربارۀ انتخابات [ریاست‌جمهوری] و مسائل بعد از آن صحبت شد. من گفتم، جناح راست با این افکار و شرایط، معلوم نیست دیگر بتواند اکثریت آرا را به دست آورد.

سپهبد [پرویز] مشرف، در پاکستان [محمدرفیق] تارر، رئیس‌جمهور را برکنار کرده و دو مجلس را که معلق بودند، منحل‌ کرده و خود با حفظ سمت [نخست‌وزیر]، سمت ریاست‌جمهورى را هم به عهده گرفته و مراسم تحلیف انجام داده است.

هواپیماهاى آمریکایى، امروز منطقه‌اى در غرب موصل را بمباران کرده‌اند و ۴۳ نفر را کشته و ۱۱ نفر را زخمى کرده‌اند. در لبنان، بین [رفیق] حریرى، نخست‌وزیر و حزب‌الله اختلاف بروز کرده است و با خروج بخشى از نیروهاى سورى، موضع حزب‌الله ضعیف شده است.

در الجزایر، درگیرى‌ها و شعارها ادامه دارد. در افغانستان، ظاهرشاه، براى ایجاد وحدت و آرامش فعال شده است و آتش‌بس رسمى فلسطین و اسرائیل، مرتباً نقض مى‌شود. در انتخابات بلغارستان، حزب پادشاه سابق -سی‌نیون دوم- با ۴۲ درصد آرا، برنده شده و او بعد از ۵۶ سال آوارگى، به پیروزى رسیده است؛ نشانى از شکست مکتب مارکسیسم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها