|

رئیس ستاد روحانیون حامی پزشکیان؛

نقص‌های جمهوری اسلامی را به پای اسلام و روحانیت می‌نویسند

ما مانند کسانی هستیم که زیر آوار قرنها توسعه‌نیافتگی مانده‌ایم کسانی که زیر آوار هستند باید هر روزنه‌ای را پاس بدارند و با آرامش هر روزنه‌ای را گشوده‌تر کنند و اگر با سرعت این کار را کنند آوار فرو می‌ریزد. انتخابات همان روزنه است.

نقص‌های جمهوری اسلامی را به پای اسلام و روحانیت می‌نویسند

به گزارش شبکه شرق، گردهمایی روحانیون حامی مسعود پزشکیان در حسینیه جماران عصر امروز برگزار شد. بعد از قرائت آیاتی از قرآن، حاج منصور زمان شعاع مداحی کرد.

مهدی شیخ، رییس ستاد  روحانیون پزشکیان در این مراسم گفت:  «شما بهتر می‌دانید و درک کرده‌اید که در دوران پر از بحران در تاریخ ایران نخبگان حوزوی و دانشگاهی مسئولیت دو چندان دارند. وظیفه نخبگان تعادل در تندروی و کندروی است. اگر مراجع فکری مثل توده مردم تابع احساسات شوند و از عقلانیت دور شوند کار کشور به عدم ثبات و خشونت ختم می‌شود. ما مانند کسانی هستیم که زیر آوار قرنها توسعه‌نیافتگی مانده‌ایم کسانی که زیر آوار هستند باید هر روزنه‌ای را پاس بدارند و با آرامش هر روزنه‌ای را گشوده‌تر کنند و اگر با سرعت این کار را کنند آوار فرو می‌ریزد. انتخابات همان روزنه است. »

او در بخش دیگری از اظهاراتش بیان کرد: «یقین دارم جامعه‌ای که در اصلاح امور صبوری ورزد قله‌های نور را خواهد دید. جمهوری اسلامی ایران با نام اسلام و روحانیت دیده شده و نقصان آن را به پای روحانیون و اسلام می‌نویسند. اگر روحانیت وظیفه نقد حاکمان را از یاد بیرد خود شریک آنها خواهد شد و مردم هم اعتمادشان به دیانت را از دست خواهند داد. روحانیت دو وظیفه دارد: راهبری پیوسته برای پیشرفت کشور و تحقق اخلاق حفظ دیانت با امر به معروف مسئولان کشور. پزشکیان  مرد شجاعت و دیانت است و روحانیون باید از او حمایت کنند.»

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها