|

ماجرای نامه «سعید جلیلی» به «حسن روحانی» چه بود؟/ ویدئو

سعید جلیلی در آخرین مناظره انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: «به حسن روحانی نامه نوشتم.»

ماجرای نامه «سعید جلیلی» به «حسن روحانی» چه بود؟/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، «سعید جلیلی» در آخرین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، از ارسال نامه به «حسن روحانی» خبر داد و در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.

«سعید جلیلی»، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم، امروز در مناظره پایانی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: «در سال ۹۹، نامه‌ای به حسن روحانی نوشتم و مشکلات را بیان کردم.»

«سعید جلیلی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، امروز «سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳»، در آخرین مناظره انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در صداوسیما گفت: «بیش از ۸۰ درصد بودجه کشور، در سال، تحت عنوان هزینه‌های جاری و حقوق و دستمزد هزینه می‌شود. دستگاه بزرگ دولتی و ماشین دولت، هشتاد درصد بودجه کشور را هزینه می‌کند؛ این دستگاه‌ها برای این هستند که پناهگاه مردم باشند و مردم وقتی جلوی اداره کشاورزی و صنعت رد می‌شوند، نگویند که خدایا چطور از این خوان‌ها بگذریم!»

«سعید جلیلی» در آخرین مناظره انتخاباتی در شبکه یک سیما گفت: «برنامه‌ها وقتی انجام می‌شود که ماشین دولت را راه بیندازید. یکی از ایراد‌های جدی کند و فرسوده شدن این دستگاه دولت است که باید این را حل کرد. چرا مساله بورس پیش آمد؟؛ همان موقع، نامه‌ای سال ۹۹، به آقای روحانی نوشتم و گفتم وقتی اقتصادت پیش‌بینی‌پذیر نباشد و رفتار‌های غلط بروز کند مردم ضرر می‌کنند. یکی از این بحث‌ها، همین بیمه سهام است که مردم متضرر نشوند.»

جلیلی گفت: «سال ۹۲، وقتی رقیبم رای آورد، به عنوان هدیه این را بهشان گفتم که اگر ماشین دولت راه نیفتد، مثل ماشینی است که هی خرجش کنید و شما را تا سر کوچه هم نبرد.»

جلیلی ادامه داد: «برنامه‌ها وقتی انجام می‌شود که ماشین دولت را راه بیندازید. یکی از ایرادهای جدی، کند و فرسوده شدن این دستگاه دولت است که باید این را حل کرد.»

سعید جلیلی: به حسن روحانی نامه نوشتم

«سعید جلیلی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به موضوع بورس افزود: «بورس هم همان بود و من در سال ۹۹، نامه‌ای به آقای روحانی نوشتم و مشکلات را بیان کردم. وقتی اقتصاد پیش‌بینی‌پذیر نباشد و رفتارهای غلط بروز پیدا کند، مردم متضرر می‌شوند؛ یکی از بحث‌ها، بیمه سهام است تا با راه‌اندازی این بیمه، مردم متضرر نشوند.»

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «در ماشین دولت، یک کار رئیس‌جمهور این است که به آن موضوع و دستوری که می‌دهد، اشراف داشته باشد. برای ماه اول، در ابتدای کار، ۲۵ حکم را تهیه کردیم که فقط تصمیم می‌خواهند. یعنی فرآیند را بررسی کردیم که عمده آن مسائل اقتصادی است که کجا ایراد دارد و این گره‌ها چیست. این مثال را قبلا هم زدم. شما برای بافتن یک فرش باید نقشه داشته باشید و گره به گره بزنید و بدانید چه رنگی می‌خورد تا در نهایت قالی خوب شود.»

او گفت: «چرا مساله بورس پیش آمد؛ همان موقع، نامه‌ای سال ۹۹، به آقای روحانی نوشتم و گفتم وقتی اقتصادت پیش‌بینی‌پذیر نباشد و رفتارهای غلط بروز کند، مردم ضرر می‌کنند. یکی از این بحث‌ها همین بیمه سهام است که مردم متضرر نشوند.»

جلیلی گفت: «رئیس جمهور باید به موضوع و دستوری که می‌دهد اشراف داشته باشد. ما برای ماه اول ۲۵ حکم را تهیه کرده‌ایم که اینها یک تصمیم می‌خواهد. گره‌ها را شناسایی کردیم تا حل شود. شما برای بافتن فرش هم باید نقشه داشته باشید؛ در اداره کشور هم باید این گره‌ها را بشناسید.»

سعید جلیلی در ادامه اظهار کرد: «یک نکته مهم که مطرح می‌کنند، این است که خدا نکند سروکارت به اداره بیفتد. وضعیت برخی از ادارات مطلوب نیست. بیش از ۸۰ درصد بودجه کشور به عنوان هزینه‌های جاری و حقوق و دستمزد مصرف می‌شوند.»

کاندیدای  انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: «من در سال ۹۲، به رقیبم گفتم اگر ماشین دولت راه نیفتد، مثل ماشینی است که مدام هزینه کند. به دولت روحانی نامه نوشتم که اگر اقتصاد پبش‌بینی‌ناپذیر باشد، مشکلات ایجاد می‌شود؛ برای مثال، در موضوع بیمه سهام مشکل داشتیم.»

جلیلی بیان کرد: «رئیس‌جمهور باید به موضوعات اشراف داشته باشد. برای ماه اول ۲۵ حکم را ایجاد کردیم تا بدانیم این گره‌ها کجا ایجاد می‌شوند. در اداره کشور هم باید گره‌ها شناخته شوند. من از پایین‌ترین سطح وارد اداره سیاست خارجی شدم. در اداره شورای عالی امنیت ملی نیز ده‌ها جلسه داشتیم، و اشخاص و مقامات می‌آمدند؛ اینها باعث می‌شد که به جمع‌بندی برسیم. آنجا محفلی بود که همه با اجماع می‌توانستند به جمع‌بندی برسند و نتایج خوبی هم داشت.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها