|

کاهش چشمگیر آمار بینندگان تلویزیونی مناظره انتخاباتی آمریکا

داده‌های نهایی شرکت اطلاعاتی نیلسن نشان می‌دهد بیش از 51 میلیون بیننده تلویزیونی، مناظره انتخاباتی روز پنج‌شنبه جو بایدن و دونالد ترامپ را تماشا کرده‌اند.

کاهش چشمگیر آمار بینندگان تلویزیونی مناظره انتخاباتی آمریکا

به گزارش شبکه شرق، شرکت اطلاعات و داده‌های نیلسن اعلام کرد بیش از ۵۱میلیون بیننده تلویزیونی مناظره انتخاباتی جو بایدن و دونالد ترامپ را تماشا کرده‌اند، این رقم حدود ۳۰درصد کمتر از ۷۳میلیون بیننده تلویزیونی است که نخستین مناظره انتخاباتی سال ۲۰۲۰ را تماشا کردند.

داده‌های نهایی شرکت اطلاعاتی نیلسن نشان می‌دهد بیش از 51 میلیون بیننده تلویزیونی، مناظره انتخاباتی روز پنج‌شنبه جو بایدن و دونالد ترامپ را تماشا کرده‌اند.

براساس این آمارها، این رقم حدوداً 30 درصد کمتر از 73 میلیون بیننده تلویزیونی است که نخستین مناظره انتخاباتی سال 2020 را تماشا کردند، همچنین این تعداد بازدیدکننده، میان سه مناظره اول ریاست‌جمهوری با کمترین تعداد بیننده از سال 1976 تاکنون، قرار گرفت.

براساس این گزارش، آمار نسبتاً پایین بینندگان تلویزیونی در مقایسه با مناظره‌های گذشته در چرخه‌های اخیر انتخاباتی می‌تواند نشان‌دهنده خوش‌بینی اندک رأی‌دهندگان به هر دو نامزد باشد.

البته شمار بینندگان آن‌لاین و اینترنتی این مناظره در این داده، محاسبه نشده است.

اولین مناظره انتخاباتی جو بایدن و دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه 27 ژوئن به‌میزبانی شبکه سی‌ان‌ان به‌مدت حدود 100 دقیقه برگزار شد و دو طرف در تمامی موضوعات به‌شدت یکدیگر را مورد حمله قرار دادند.

کارشناسان رسانه، در حال بررسی فرمت جدید مناظره هستند که توسط شبکه سی‌ان‌ان اعمال شده بود. محدودیت‌های جدید این فرمت شامل اختصاص گزینه‌ای برای مجری سی‌ان‌ان به‌منظور قطع صدای میکروفن نامزدها، سختگیری‌هایی را بر نامزدها اعمال کرده بود.

شبکه سی‌ان‌ان به هر کدام از نامزدها برای پاسخگویی به هر پرسش دو دقیقه و برای پاسخ دادن به نامزد مقابل یک دقیقه فرصت می‌داد و اگر نامزدها از این بازه زمانی فراتر می‌رفتند، صدای میکروفن آنها بسته می‌شد، همچنین در استودیو هیچ تماشاگری حضور نداشت و گردانندگان جلسه در زمان درست، نامزدها را راستی‌آزمایی نکردند.

در همین حال مسئولان شبکه سی‌ان‌ان در دفاع از عملکرد خود در برگزاری این مناظره اعلام کردند که راستی‌آزمایی نکردن نامزدها به‌منظور فراهم کردن امکان طرح ادعاهای دروغین و غیرواقعی از سوی نامزدها بوده است.

سخنگوی سی‌ان‌ان در بیانیه‌ای اعلام کرد: نقش گردانندگان جلسه طرح کردن پرسش‌هایی بوده است که برای رأی‌دهندگان آمریکایی مهم بودند، همچنین تسهیل روند برگزاری مناظره و فراهم کردن امکان صحبت برای نامزدها و به چالش کشیدن رقیبشان از دیگر وظایف گردانندگان جلسه بوده است.

این در حالی است که سخنگوی کمپین‌های ترامپ و بایدن تاکنون از اظهارنظر درباره چگونگی برگزاری مناظره، خودداری کرده‌اند.

در زمان برگزاری مناظره، سی‌ان‌ان از شبکه‌ها و پلت‌فرم‌های دیگر خواسته بود لوگوی شبکه در تصاویر آنها نیز دیده شود. این مناظره از طریق 16 شبکه اینترنتی از جمله فاکس‌نیوز و ان‌بی‌سی پخش شده است. سی‌ان‌ان نیز مدعی شده که این مناظره، بزرگترین مناظره در وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌های موبایلی و کاربران یوتیوب بوده است.

مناظره بعدی ریاست‌جمهوری آمریکا برای تاریخ 10 سپتامبر به‌میزبانی شبکه ای‌بی‌سی برنامه‌ریزی شده است.

براساس این گزارش، لغزش‌های کلامی بایدن و پاسخ‌های نامنسجم و تصادفی وی در این مناظره، نگرانی‌های بسیاری از دموکرات‌ها را درباره مناسب نبودن نامزد دموکرات‌ها برای یک دوره ریاست 4ساله دیگر برانگیخته و بسیاری از دموکرات‌ها را بر آن داشته است به فکر جایگزینی برای بایدن باشند.

در همین حال، شورای سردبیری وال استریت ژورنال اعلام کرد دموکرات‌ها باید برای جایگزینی بایدن چاره‌اندیشی کنند. طرز صحبت کردن رئیس جمهور نشان داد که او توانایی لازم برای ریاست‌جمهوری دوباره را ندارد.

همچنین شورای سردبیری نیویورک تایمز خواستار کناره‌گیری بایدن از نامزدی در انتخابات شد. سردبیر این نشریه نوشت: آقای بایدن حالا می‌تواند این موضوع را اعلام کند که برای راه‌یابی دوباره به کاخ سفید، در انتخابات شرکت نخواهد کرد، بایدن برای خدمت به آمریکا باید از انتخابات کناره‌گیری کند.

نشریه آکسیوس نیز نوشت: پس از مناظره فاجعه‌بار بایدن، حزب دموکرات شروع به بحث در مورد جایگزینی احتمالی او کرد. بر اساس اعلام آکسیوس، 60 درصد رأی‌دهندگان با جایگزینی بایدن موافقند.

براساس این گزارش، ترامپ 78ساله نیز اشتباهات و خطاهایی در مناظره داشت، اما بیشتر تمرکزها پس از مناظره به‌ویژه بین دموکرات‌ها، روی خطاها و ضعف‌های بایدن بوده است.

اما برخی چهره‌های برجسته دموکرات از جمله بیل کلینتون و باراک اوباما رؤسای سابق دموکرات آمریکا بار دیگر حمایت خود را از بایدن اعلام کردند.

روز گذشته ست شوستر، سخنگوی کمپین بایدن گفت که این نامزد از رقابت‌های ریاست‌جمهوری انصراف نمی‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، اعضای ارشد حزب دموکرات آمریکا در زمان حاضر قصد ندارند بر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا فشار بیاورند تا او را مجبور به کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی کنند.

سی‌ان‌ان روز جمعه به نقل از منابع گزارش داد که دموکرات‌ها اکنون قصد دارند بر آماده شدن برای انتخابات کنگره در نوامبر تمرکز کنند. دموکرات‌ها قصد ندارند مستقیماً بایدن را وادار به انصراف از نامزدی خود کنند.

بی‌بی‌سی نوشت: عملکرد بایدن در مناظره با ترامپ، دموکرات‌ها را نگران کرده است. تیم انتخاباتی جو بایدن آماده بود تا بعد از مناظره دیشب او با دونالد ترامپ، با تمام قوا از عملکرد او دفاع کند اما به‌عوض، آنها در گوشه‌ رینگ گیر افتادند.

به‌نوشته آکسیوس، این گفت‌وگویی نبود که دموکرات‌ها امیدوار بودند بعد از مناظره داشته باشند. اما عملکرد ضعیف بایدن در طول مناظره، که با صدای خش‌دار سرماخورده، با لغزش‌هایی همراه بود، بلافاصله دموکرات‌ها را به وحشت انداخت و خبرنگاران فشار آوردند که تیم او چگونه می‌خواهد عملکردش در این مناظره را جبران کند.

گفتنی است که عملکرد بهتر دونالد ترامپ در مناظره و روانه شدن موجی از انتقادات و ناامیدی‌ها به‌سوی بایدن، در حالی است که نامزد جمهوری‌خواهان درگیر پرونده‌های حقوقی و کیفری متعدد است و تاکنون در دو پرونده تجاوز جنسی و پرداخت حق‌السکوت گناهکار شناخته شده است.

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها