|

علی تاجرنیا رئیس ستاد استان تهران پزشکیان

شاهد تخریب‌های جعلی از سوی رقیب هستیم/ طرح نویی برای اقتصاد تعریف شده است

رئیس ستاد استان تهران مسعود پزشکیان گفت: شاهد تخریب‌های جعلی از سوی رقیب هستیم. کمپین آقای پزشکیان رویکرد تخریبی ندارد و بیشتر حالت نقد دارد و بیشتر بر اساس اخلاق خواهد بود. جریانی می‌تواند موفق باشد.

شاهد تخریب‌های جعلی از سوی رقیب هستیم/ طرح نویی برای اقتصاد تعریف شده است

علی تاجرنیا رئیس ستاد استان تهران دکتر مسعود پزشکیان در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد، با بیان اینکه اگر قرار است کاندیدای اصلاح‌طلبان پیروز شود باید میزان مشارکت بیش از ۵۰ درصد شود، تصریح کرد: با توجه به نتایج روز جمعه کاندیدای اصلاح‌طلبان با وجود مشارکت ۴۰ درصدی باز هم رای اول را به خودش اختصاص داد. در این موضوع یک پیروزی برای اصلاح‌طلبان اتفاق افتاده و باید آن‌هایی که تحریمی هستند را با خودمان همراه کنیم. کسانی که نخواستند شرکت کنند نظرشان برای ما محترم است، ضمن احترام به کسانی که رای ندادند می‌دانیم که اگر برخی زمانی رای داده‌اند و کاندیدای مورد نظرشان نتوانسته نظراتشان را اجرایی کند همین باعث شده تا مردم از صندوق رای  رویگردان شوند. کسانی که رای ندادند امیدوارم پیامشان از سوی حاکمیت درک شود و این پیام از سوی ستاد آقای پزشکیان هم درک شده است.

او با اشاره به اینکه کاندیدایی که در مقابل آقای پزشکیان حضور دارد تصمیماتی داشته که باعث ضربات جدی به معیشت و اقتصاد مردم شده است، اعلام کرد: بدون شک رئیس‌جمهور از ۱۵ تیرماه باید رئیس‌جمهور همه مردم باشد و تصمیمات او در همه سبک زندگی‌ها و کسب و کارها و اقتصاد تاثیرگذار خواهد بود. انتخاب شدن پزشکیان و جلیلی تاثیرات متفاوتی خواهد داشت. آن‌هایی که شرکت نکردند اگر کسی انتخاب شد که افکار او با افکار آنان دور است باید نتایج تصمیماتی که رخ داده است باید خودشان این‌ها را مطالبه کنند.

رئیس ستاد استان تهران دکتر پزشکیان همچنین تصریح کرد: نگاه یک کاندیدا اقتدار را در این می‌بیند که در پیمان‌ها و قراردادهای بین‌المللی حضور داشته باشد و تفکری معتقد است قطعنامه‌ تاثیری در معیشت مردم نداشته است. استراتژی ما در این چند روزه این است دور بعدی انتخابات بسیار تاثیرگذار و در راستای تثبیت آرا و متعاقد کردن افرادی است که در دور اول شرکت نکردند. یادمان باشد آقای پزشکیان اگر ۲ میلیون رای بیشتر داشت در همان دور اول کار تمام می‌شد. ما باید درباره مشارکت و حضور مردم نقش جدی داشته باشیم. ما تاکید داریم که باید در  انتخابات با مشارکت حداکثری حضور داشته باشیم.

 

تاجرنیا درباره دوقطبی‌سازی انتخابات به خبرنگاران گفت: دیدگاه و نظرات کاملا متفاوت بین پزشکیان و جلیلی وجود دارد. ما شاهد تخریب‌های جعلی از سوی رقیب هستیم. کمپین آقای پزشکیان رویکرد تخریبی ندارد و بیشتر حالت نقد دارد و بیشتر بر اساس اخلاق خواهد بود. جریانی می‌تواند موفق باشد که حق اقلیت را به رسمیت بشناسد. یک دست شدن حاکمیت در دوران احمدی‌نژاد و سه ساله اخیر نشان داد که اختلاف‌افکنی مشکلات را حل نخواهد کرد و پروژه‌های یکدست‌سازی موفق نبوده است. شکست کمپین قالیباف در مقابل جلیلی هم نشان‌دهنده اختلافات و شکاف در جریان اصولگرایی است. در بعد مناظره‌ها ما شاهد رفتارهایی از سوی زاکانی و قاضی‌زاده بودیم اما مشی آقای پزشکیان این نیست که تندرو رفتار کند. آقای پزشکیان تلاش می‌کند با توجه به انتخاب شدن در دور دوم نظر همه افکار و جریان‌ها را داشته باشد و امیدواریم در مناظره‌ها شفافیت‌ها بیشتر باشد.

تاجرنیا درباره اندیشه اقتصادی پزشکیان گفت: یکی از مسائل اصلی پزشکیان در مورد بحث اقتصادی است. ما باید درباره اقتصاد طرح نویی دراندازیم. آقای پزشکیان این نظر را دارند که باید با رویکرد مشورتی مسائل اقتصادی را پیش ببرند. ما شرایط جدیدی داریم و باید آسیب شناسی درستی صورت بگیرد و بعد از آن نسخه درمان درستی تجویز کنیم. یکی از بحث‌های درآمد مالی ما مربوط به درآمد نفت است. یکی از موضوعات آقای پزشکیان تعامل با کشورهای همسایه و دنیا برای بهبود درآمد مالی است. تحریم‌ها اثرگذار است و نباید بگوییم تحریم‌ها اثرگذار نبوده است. شرایط اقتصادی ما به شرایط بین‌المللی ربط دارد و نگاه به شرق و غرب باید داشته باشیم و باید به این موضوع توجه داشته باشیم که دولت‌های همسایه‌ با دولت های غربی هم همکاری دارند.

 

تاجرنیا با بیان اینکه نگاه تعاملی آقای پزشکیان با نهادهای تاثیرگذار قدرت برای مذاکره بیشتر از دولت‌های گذشته و به ویژه آقای روحانی است، گفت: رویکرد عزت و مصلحت مورد نظر آقای پزشکیان است. اولا باید اعتمادسازی صورت بگیرد تا بتوانیم در این موضوع موفق باشیم. یکی از گرفتاری‌های ما که پروسه‌ای است که در آن تلاش شده تحریم دور زده شود و این موضوع منجر به فساد شده است و می‌بینیم فساد بیشتر شده و باعث نشده تا موضوع اقتصادی حل شود.

آقای پزشکیان با نوع نگاه خود باعث خواهد شد که تا این موضوع تا حدودی کنترل شود.

 

 

وی درباره شکل‌گیری دوقطبی در میان مردمگفت: در پاسخ به پرسشی درباره دوقطبی‌سازی در انتخابات دور دوم گفت: طبیعتا این موضوع اتفاق خواهد افتاد اما باید تلاش کنیم آرا افت نکند تمام نگرانی ما این است که در دور دوم آرای آقای پزشکیان کاهش پیدا نکند. تفاوت بین دو رقیب کاملا مشخص است، از سوی رقیب جعل و انتساب دروغ‌هایی به کمپین پزشیکان می‌شود اما دکتر پزشیکان قصد تخریب ندارند و بحث انتقاد است. با این همه با توجه به شرایط موجود دکتر پزشکیان جدی‌تر اما با رعایت اخلاق در مناظره‌ها حاضر خواهند شد.

تاجرنیا تصریح کرد: یکدست شدن حکومت نشان داده اختلافات صرفا با کنار گذاشتن یک جریان سیاسی از بین نمی‌رود و کارایی هم به وجود نمی‌آید. شرایط الان نشان می‌دهد که این پروژه یکدست سازی شکست خورده است و این اختلافات کمپین آقایان قالیباف و جلیلی هم  دلیل مشخصی است. حمایت قالیباف از جلیلی بدنه کمپین را مجاب نمی‌کند و ناشی از فشارهای موجود در جریان اصولگرایی است.  از دکتر پزشکیان رفتارهایی مثل زاکانی و قاضی‌زاده نخواهیم دید و ایشان براساس مشی کارشناسی حرکت می‌کند. نگاه پزشکیان بیشتر به همگرایی و تعامل با همه نهادهای درون حاکمیت است و این نگاه هوشمندانه‌ خواهد بود.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان تاکید کرد: کسانی که در دور اول شرکت نکرده‌اند می‌توانند در دور دوم قانونا شرکت کنند و حواشی مطرح شده در این باره صحت ندارد.

او با اشاره به اینکه بسیاری دوست دارند مشارکت کمتر باشد گفت: پیامکهای زده شده در روز رای‌گیری با نگاه مشارکتی نبوده و این مسئله تحریمی‌ها را مصمم به تحریم بیشتر کرد. مشارکت امروز مردم از سر درد است و همه وظیفه داریم با تبیین وضع موجود طبقات مختلف جامعه برای حضور در دور دوم قانع و تهییج کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها